خط خطو و به هوای دیدنِ جغد بارها دیده شدند

به گزارش مجله گذر عمر، به گزارش خبرگزرای کتاب ایران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ کتاب های خط خطو با نویسندگی و تصویرگری: کلر ژوبرت و به هوای دیدنِ جُغد به نویسندگی: جین یولن، و ترجمه: پروین علی پور و تصویرگری جان اِسکونِر، دو عنوان از پرفروش ترین کتابهای سروش در کتابخوان های الکترونیک بوده اند. داستان آموزنده و خواندنی و تصویرگری زیبا، ازجمله امتیازات این دو کتاب است.

خط خطو و به هوای دیدنِ جغد بارها دیده شدند

کتاب خط خطو داستان یک کلاه کوچولوی خط خطی است که به دست ننه لاک پشت بافته می گردد. با اتمام بافت کلاه، ننه لاک پشت متوجه می گردد کلاه برایش عظیم است؛ به این دلیل کلاه خط خطو از او درخواست می نماید که به بیرون خانه برود تا شاید کسی را پیدا کند که کلاه به دردش بخورد.

این کتاب از مجموعة داستان های فارسی تخیلی برای رده سنی الف و ب است که با تصویرگری جذاب و موضوعی شیرین، مهربانی، محبت و یافتن دوست خوب را به بچه ها می آموزد. هماهنگی تصاویر کتاب با موضوع قصه سبب می گردد تا خواننده درک بهتری از محتوای داستان داشته باشد.

کتاب به هوای دیدنِ جُغد از مجموعة داستان های اجتماعی برای گروه سنی ج (چهارم تا ششم دبستان) است. خانم جین یولن که در زمینة کتاب های کودک ونوجوان با موضوعات علمی، تخیلی و اجتماعی بسیار پیروز بوده است تا به امروز مورد تقدیر بسیاری از ناشران قرار گرفته و جوایز متعددی از جمله جایزة مدال کالدِکات و دو جایزة کریستوفر را به خود اختصاص داده است. نویسنده در این اثر به رابطة عاطفی بین پدر و دختری با زبانی دلنشین و تصاویر جذاب می پردازد. ماجرا از اینجا شروع می گردد که پدر و دختری به هوای دیدنِ جُغد در شبی زمستانی بدون گفتن کلمه ای راهی جنگل می شوند؛ چون به گفتة پدر کسی که به هوای دیدنِ جُغد می رود، جز امید داشتن، نیازی به صحبت کردن، گرما و هیچ چیز دیگر ندارد. دخترک که برای چنین شبی خیلی انتظار کشیده بود، برای دیدن پرندة اسرارآمیز شب با پدر همراه می گردد. پدر هووهوو... هووهووکنان جُغد را صدا می زند، ولی پاسخی نمی شنوند اما آن دو به امید دیدن پرنده پیش می فرایند... .

لازم به ذکر است نسخه الکترونیک این کتاب ها در کتابخوان های الکترونیک همچون طاقچه، در دسترس علاقه مندان است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 439

به "خط خطو و به هوای دیدنِ جغد بارها دیده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط خطو و به هوای دیدنِ جغد بارها دیده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید