خبرنگاران فرماندار: چادرنشینان از طبیعت سیروان خارج شوند

به گزارش مجله گذر عمر، ایلام - خبرنگاران - فرماندار سیروان گفت: چادرنشینان هر چه سریع تر از طبیعت این شهرستان خارج شوند زیرا تمامی مسیرهای ورود به مناطق تفرجی مسدود می گردد.

خبرنگاران فرماندار: چادرنشینان از طبیعت سیروان خارج شوند

جواد رحیمی مقدم شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با وجود ممنوعیت چادرزنی و مسدود شدن راه های ورود به مناطق گردشگری، تعدادی از افراد با ایجاد راه های جدید به سنت هر ساله اقدام به برپایی چادر در طبیعت این شهرستان نموده اند.

وی یادآور شد: طی روزهای گذشته بارها تذکرات و هشدارهای لازم توسط نیروی انتظامی و عوامل بهداشتی در مورد برچیدن چادرها به این خانواده ها داده شده است.

فرماندار سیروان گفت: پس از تذکر از سوی نیروی انتظامی و با همکاری مردم و گردشگران حدود 50 چادر از منطقه گردشگری نام تنگ و بانکول این شهرستان جمع آوری و برچیده شد.

رحیمی مقدم با بیان اینکه راه های فرعی دسترسی به مناطق گردشگری این شهرستان بسته شده است، گفت: تعدادی از این راه ها محل تردد عشایر، باغداران و کشاورزان منطقه است و مسدود کردن آن مشکلاتی را برای این افراد ایجاد می نماید.

وی تاکید نمود: با افرادی که به وسیله این مسیرها وارد طبیعت شوند یا راه های مسدود شده را بازگشایی نمایند، برخورد قانونی می گردد و با همکاری نیروی انتظامی چادرهای آنها برچیده خواهد شد.

وی یادآور شد: این اقدام به منظور حفظ سلامت مردم و پیشگیری از ایجاد تجمعات خطرآفرین که به گسترش کرونا منجر می گردد، انجام خواهد شد.

فرماندار سیروان از تمامی گردشگران و خانواده هایی که اقدام به برپایی چادر نموده اند، خواست: به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکل، چادرهای خود را برچینند.

رحیمی مقدم تاکید نمود: محدودیت ورود به مناطق تفرجی شهرستان سیروان تا سرانجام تعطیلات نوروزی ادامه دارد و برای روز سیزده بدر تشدید نیز خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس سنتی ده ها ساله بسیاری از مردم استان ایلام 13 روز تعطیلات نوروز را با چادرنشینی در دل طبیعت می گذرانند که سال گذشته با همکاری و همراهی مردم این اقدام انجام نشد اما سال جاری با وجود تمامی هشدارها، بسیاری از مردم در مناطق مختلف استان اقدام به برپایی چادر نموده اند.

شهرستان سیروان در 60 کیلومتری شمال شرق ایلام واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 602

به "خبرنگاران فرماندار: چادرنشینان از طبیعت سیروان خارج شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: چادرنشینان از طبیعت سیروان خارج شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید