خبرنگاران سرما و توفان 2300 میلیارد تومان به کشاورزی جنوب کرمان خسارت زد

به گزارش مجله گذر عمر، جیرفت - خبرنگاران - رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان از خسارت 2 هزار و 300 میلیارد تومانی سرما و توفان به کشاورزی این منطقه خبر داد.

خبرنگاران سرما و توفان 2300 میلیارد تومان به کشاورزی جنوب کرمان خسارت زد

سعید برخوری شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه کارشناسان جهادکشاورزی در حال بررسی دقیق میزان خسارت هستند، از جمع بندی و ارسال گزارش دقیق میزان خسارت به مدیریت بحران و وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

وی گفت: به دلیل اینکه محصولات کشت شده در منطقه خارج از فصل و با هزینه بیشتر و ریسک بالا تولید می شوند، گزینه های بیمه جوابگوی خسارت در چنین مواردی نیستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان به تولید سیب زمینی طرح استمرار اشاره کرد و اضافه کرد: صندوق بیمه حداکثر 6 میلیون تومان غرامت به سیب زمینی کاران پرداخت می کند در حالی که کشاورز برای یک هکتار سیب زمینی طرح استمرار 100 میلیون تومان هزینه می کند.

وی ادامه داد: زمانی که این نوع محصول در اثر سرما دچار خسارت می شود، پرداخت 6 میلیون تومان غرامت زیاد مسئله ای را برای کشاورزان حل نمی کند.

وی با بیان اینکه محصولات خارج از فصل با ریسک بالا تولید می شوند، گفت: صندوق بیمه باید گزینه هایی برای این شرایط در نظر گیرد تا برای کشاورز مقرون به صرفه باشد.

برخوری از رایزنی با صندوق بیمه کشاورزی برای ایجاد گزینه خاص برای پوشش بیمه ای محصولات خارج از فصل خبر داد و گفت: امیدواریم این مهم بزودی محقق شود.

وی با بیان اینکه وجود صندوق های حمایتی با اعتبارات دولتی برای جبران خسارت واقعی کشاورزان ضروری است، اضافه کرد: برای حمایت و پایداری کشاورزی و اشتغال در منطقه نیازمند برنامه های حمایتی دولت هستیم تا در هنگام بروز چنین مواردی صندوق اعتبارات دولتی از کشاورزان حمایت کند.

برخوری اولین بازه زمانی کاهش دما را در منطقه جنوب کرمان دی ماه عنوان نمود و گفت: دی ماه سال جاری در یک بازه زمانی 15 روزه منطقه با کاهش دما روبرو شد.

وی ادامه داد: کاهش دما از هفتم تا 22 دی ماه سال جاری در سه مرحله و همچنین توفان باعث خسارات زیادی بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 483

به "خبرنگاران سرما و توفان 2300 میلیارد تومان به کشاورزی جنوب کرمان خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرما و توفان 2300 میلیارد تومان به کشاورزی جنوب کرمان خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید