تهیه بیسکویت پنیری بدون فر

به گزارش مجله گذر عمر، بیسکویت یکی از شیرینی هایی است که دستور پخت ساده ای دارد و به راحتی و با چند قلم مواد اولیه می توانید آن را در خانه درست کنید.

تهیه بیسکویت پنیری بدون فر

بیسکویت پنیری یکی از بیسکویت های بسیار خوشمزه و ساده است. این بیسکویت در کمتر از 20 دقیقه تهیه می گردد. در زمان روم باستان این بیسکویت ها اختراع شدند، در اصل نانی بوده که دوباره پخته می گردد تا تردتر باشد. تاریخچه بیسکویت از شکر پیروی می نماید و به نظر می رسد که اولین بیسکویت در قرن 7 قبل از میلاد در ایران پخته شد. شما می توانید بیسکویت پنیری را با فر و بدون فر تهیه کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه بیسکویت پنیری را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت پنیری

  • شکر 1/2 پیمانه سر خالی
  • آرد سفید 1 پیمانه
  • پنیر خامه ای کم نمک 2.5 قاشق غذاخوری
  • کره 85 گرم
  • زرده تخم مرغ 1 عدد
  • نمک 1/4 قاشق چای خوری
  • وانیل 1/4 قاشق چای خوری
  • شکلات چیپسی در صورت دلخواه به میزان لازم

طرز تهیه بیسکویت پنیری

مرحله اول

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما و نرم شوند. سپس زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. همه مواد را با یاری پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی میزان کنید. فر را با دمای 160 درجه روشن کنید تا گرم گردد. برای پخت بدون فر نیز یک تابه دوطرفه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم گردد.

مرحله دوم

کره نرم شده را داخل کاسه بریزید و به همراه شکر و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و سفید گردد و حتما در حین کار با لیسک دور کاسه را دورگیری کنید تا تمام کره هم بخورد. سپس زرده را به همراه وانیل اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست گردد.

مرحله سوم

در ادامه پنیر خامه ای را اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید. آرد و نمک را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید تا خمیر یکدست به دست بیاید. می توانید برای تهیه این بیسکویت از غذاساز بهره ببرید. در پایان می توانید از شکلات چیپسی نیز استفاده نمایید.

مرحله چهارم

از مواد یک قاشق بردارید و روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید بگذارید. بیسکویت ها را باید با فاصله از هم قرار دهید زیرا بعد از پخت پهن می گردد. سینی را در فر قرار دهید و 10 دقیقه با دمای 160 بگذارید تا بپزد. می توانید 2 دقیقه روی بیسکویت را گریل کنید. برای پخت بدون فر نیز داخل تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و بیسکویت ها را داخل تابه قرار دهید و برای 15 دقیقه بگذارید تا بیسکویت ها بپزند. وقتی خنک شد، از روی کاغذ جدا کنید.

اگر به دستورهای پخت شرینی خانگی علاقه دارید، طرز تهیه کیک رژیمی با عسل را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه بیسکویت پنیری

  • می توانید به جای کره از مارگارین نیز بهره ببرید.
  • بیش از میزان مواد را ورز ندهید وگرنه به روغن می افتد.
  • از پنیر خامه ای کم نمک بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی بستنی سنتی بدون ثعلب را در مجله بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1116

به "تهیه بیسکویت پنیری بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه بیسکویت پنیری بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید