تنها گزینه قطعی پرسپولیس برای تابستان

به گزارش مجله گذر عمر، علیرضا بیرانوند با انتشار پستی از طرفداران بواویشتا خداحافظی کرد تا طبق قرارداد به آنتورپ برگردد و البته پیشنهاد های دیگرش را آنالیز کند. بیرانوند در بواویشتا روز های خوشی را سپری نکرد. سرمربی تیم به دروازه بانی 40 ساله به نام براکلی اعتقاد داشت و به جز 9 ملاقات، در تمام مسابقات از او استفاده کرد. دروازه بانی که چند هفته قبل قرارداد خود را تمدید کرد تا خروج بیرانوند از بواویشتا قطعی گردد.

تنها گزینه قطعی پرسپولیس برای تابستان

از مدت ها قبل، حتی وقتی پرسپولیس در نیم فصل لیگ بیست و یکم دنبال جذب دروازه بانی ششدانگ بود، بحث انتقال بیرانوند به لیگ ایران مطرح شد. در آن مقطع یک مشکل بزرگ پیش روی این انتقال مجذوب کننده وجود داشت. اینکه پرسپولیس و بیرانوند باید با دو باشگاه معامله و مذاکره می کردند و به همین علت سخت بود که همزمان توافقنامه سه جانبه ای امضا گردد. به همین علت ماجرای بیرانوند - پرسپولیس منتفی شد و این تیم احمد گوهری را از نفت مسجدسلیمان جذب کرد.

با اینکه پرسپولیس در نیم فصل نتوانست پیروز به جذب بیرانوند گردد، همچنان پیگیر ماجرای انتقال اوست تا حداقل دروازه اش را برای فصل بعد بیمه کند. با حضور بیرانوند که تجربه سال ها بازی برای پرسپولیس را در کارنامه دارد، خیال سرمربی بعدی این تیم می تواند بابت دروازه آسوده باشد. بخصوص که بیرانوند هم انگیزه بالایی برای پیروزیت دارد و در سال منتهی به جام جهانی دوست دارد در تیمی باشد که کامل بازی کند. این تیم پرسپولیس است که مذاکره با بیرانوند را از چند هفته قبل شروع نموده و طرفین به توافق هایی نیز دست یافته اند.

آنتورپ نمی خواهد به سادگی علیرضا بیرانوند را از دست بدهد. این تیم یک فصل دیگر با بیرانوند قرارداد دارد و اگر علیرضا بخواهد با انتقالی قرضی به پرسپولیس بیاید، باید قرارداد خود را یک فصل دیگر تمدید کند. آنتورپ با توجه به حضور احتاقتصادی بیرانوند در جام جهانی، روی او سرمایه گذاری نموده و مسئولان این باشگاه معتقدند شاید او با تیم ملی بدرخشد و باشگاه های متمولی سراغ جذب او بیایند. آن وقت آنتورپ که صاحب بیرانوند است می تواند از راه انتقال او درآمدزایی کند.

از طرفی دیگر حضور بیرانوند در جام جهانی می تواند برای پرسپولیس هم سوددهی داشته باشد. فیفا بابت هر بازیکن 221 هزار و 780 دلار به باشگاه هایی که آن ها را در 2 سال اخیر در اختیار داشته باشند پاداش پرداخت می نماید. هر تیمی که بیشتر در جام جهانی حضور داشته باشد، پاداش بیشتری نصیب باشگاه هایی می گردد که در آن تیم بازیکن ملی پوش دارند. یعنی اگر تیم ملی ایران پیروز به صعود از گروه خود گردد، هر باشگاه بابت هر بازیکن بیشتر از 221 هزار و 780 دلار می گیرد و سود بیشتری هم از صعود تیم ملی نصیب باشگاه ها می گردد.

اگر بیرانوند به پرسپولیس بیاید و ایران هم فقط در دور گروهی جام جهانی حضور داشته باشد و به مرحله دوم صعود نکند، یک چهارم این مبلغ نصیب پرسپولیس خواهد شد. یعنی مبلغی در حدود 55 هزار دلار که می تواند بخشی از هزینه قرارداد با بیرانوند را پوشش بدهد. از سویی دیگر بواویشتا نیمی از این مبلغ را دریافت می نماید و یک چهارم دیگر آن هم در اختیار آنتورپ قرار می گیرد.

از تمام این بحث های اقتصادی که بگذریم، پرسپولیس بیرانوند را می خواهد و او هم بی میل نیست به ایران برگردد و پیراهن این تیم را بپوشد. حالا هم فرقی نمی نماید سرمربی پرسپولیس چه کسی باشد. یحیی گل محمدی یا یک مربی دیگر.

ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1123

به "تنها گزینه قطعی پرسپولیس برای تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها گزینه قطعی پرسپولیس برای تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید