تور روسیه: معرفی استادیوم هایی که مسابقات جام جهانی 2018 روسیه در آن ها برگزار خواهند شد

به گزارش مجله گذر عمر، مسابقات جام جهانی 2018 در 12 استادیوم برگزار خواهند شد. بعضی از آن ها به تازگی ساخته شده و بعضی دیگر برای جام جهانی بازسازی شدند. در مجموع روسیه 12 زیرساخت فوق العاده را برای برگزاری بزرگ ترین مسابقات ورزشی جهان در تابستان آماده نموده است.

تور روسیه: معرفی استادیوم هایی که مسابقات جام جهانی 2018 روسیه در آن ها برگزار خواهند شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

اگر هنوز پیروز به تهیه بلیط جام دنیای 2018 روسیه نشده اید، دلسرد نشوید. سرویس Cubocloud.ir قرعه کشی جوایز سفر به جام دنیای روسیه، iPhone X و جوایز دیگر را برای کاربران خود برگزار می نماید. پس اگر صاحب سایت هستید و می خواهید رتبه آن در موتورهای جستجو را بهبود ببخشید، این برترین موقعیت برای شما است.

سرویس Cubocloud.ir برترین ناشران را در یک مکان گرد هم آورده و کل فرآیند خرید بک لینک های متعدد را اتوماتیک نموده است. دیگر نیازی به یافتن ناشران مختلف، توافق با آن ها بر سر قیمت، کنترل کیفیت آن ها به صورت دستی و پیگیری انتشار بک لینک ها نخواهید داشت.

امکانات کوبو:

  • خرید اتوماتیک بک لینک های متعدد برای سایت شما.
  • دسترسی به برترین ناشران ایرانی و بین المللی به وسیله یک سایت.
  • دریافت گزارش و تحلیل انتشار و ایندکس شدن بک لینک ها.
  • بهبود قابل توجه رتبه سایت در گوگل.

برای شرکت در قرعه کشی کافی است از تاریخ 26 بهمن 1396 تا اول فروردین 1397 برای سایت خود بک لینک خریداری کنید.

توضیح کامل قوانین قرعه کشی را می توانید در سایت cubocloud.ir مشاهده کنید.

کازان آرنا (محل برگزاری ملاقات ایران-اسپانیا)

  • ظرفیت: 45379 نفر
  • ارزش: 4.14 میلیارد روبل (حدود 9504 میلیارد ریال)

کازان آرنا یک مجموعه ورزشی مدرن است که طراحی آن به وسیله شرکت Populous که سابقه طراحی استادیوم های ومبلی و امارات را دارد اجرا شده است. علاوه بر زمین فوتبال، استادیوم دارای پیست دو میدانی نیز است. در سال 2017 ملاقاتهای جام کنفدراسیون ها و بعلاوه بازی محبت آمیز ایران و روسیه در این استادیوم اجرا شده است. در حال حاضر تیم روبین کازان بازی های خانگی خود را در این استادیوم انجام می دهد. در زمان برگزاری جام دنیای، برنامه های تجاری و فرهنگی متنوعی در این استادیوم برگزار خواهند شد.

یکاترینبورگ آرنا

  • ظرفیت: 35696
  • ارزش: 6.12 میلیارد روبل (حدود 8316 میلیارد ریال)

این استادیوم در محل استادیوم قدیمی شهر بنا شده است. از استادیوم قدیمی تنها نمای آن به جا مانده است که همچون نمای استادیوم لوژنیکی یک اثر هنری واقعی است. سکوهای استادیوم به سایبانی که از سازه های فلزی مدرن ساخته شده مجهز است.

فیشت آرنا

  • ظرفیت: 41220
  • ارزش: 5.48 میلیارد روبل (حدود 32010 میلیارد ریال)

المپیک زمستانی سال 2014 در این استادیوم برگزار گردیده است. پس از برگزاری مسابقات جام دنیای در استادیوم فیشت آرنا، این استادیوم همچون استادیوم المپیک تورین به دومین استادیوم در دنیا تبدیل خواهد شد که دو دوره مسابقه بزرگ ورزشی در آن برگزار گردیده است. هزینه نگهداری سالانه استادیوم حدود 8 میلیون دلار است.

استادیوم کالینینگراد

  • ظرفیت: 35212
  • ارزش: 8.71 میلیارد روبل (حدود 11748 میلیارد ریال)

استادیوم در جزیره اوکتیابرسکی و در منطقه ای زیبا در قسمت شرقی شهر که سال ها بکر بوده واقع شده است. بیشتر زمین های جزیره باتلاقی بوده ولی با این وجود سازندگان پیروز به ساخت فونداسیونی مستحکم و ایمن برای استادیوم برای برگزاری مسابقات دنیای 2018 شده اند. استادیوم کالینینگراد دارای دو طبقه خواهد بود و با الهام گرفتن از طراحی استادیوم معروف آلیانس آرنا که در سال 2006 چند ملاقات از مسابقات جام دنیای در آن برگزار گردید، ساخته خواهد شد.

استادیوم اسپارتاک

  • ظرفیت: 45360
  • ارزش: 5.14 میلیارد روبل (حدود 9570 میلیارد ریال)

آتکریتیا آرنا برای باشگاه اسپارتاک ساخته شده است که با وجود اینکه تیم پر افتخاری در فوتبال روسیه محسوب می گردد تا قبل از آن صاحب استادیوم خانگی نبوده است. استادیوم در سال های اخیر ساخته شده و میزبان 5 مسابقه جام دنیای خواهد بود. نمای بیرونی ورزشکاه به رنگ قرمز و سفید کار شده است. در کنار استادیوم ایستگاه مترو قراردارد. علاوه بر مسابقات تیم فوتبال اسپارتاک، چندین کنسرت بزرگ راک نیز در این استادیوم برگزار گردیده است.

استادیوم لوژنیکی

  • ظرفیت: 81000
  • ارزش: 5.23 میلیارد روبل (حدود 15510 میلیارد ریال)

لوژنیکی در سال 1956 ساخته شده و دارای سابقه ای طولانی و تاریخی بوده و از جمله برگزاری مسابقات المپیک سال 1980، فینال جام یوفا در سال 1999، فینال لیگ قهرمانان در سال 2008 و بعلاوه مسابقات دنیای دو و میدانی سال 2013 به خود دیده است. هنگام بازسازی نمای سنتی به جای مانده از زمان شوروی حفظ شده است. از استادیوم نمای زیبایی از شهر قابل روئت است.

استادیوم نیژنی نوگوراد

  • ظرفیت: 45000
  • ارزش: 17 میلیارد روبل (حدود 11220 میلیارد ریال)

استادیوم در یکی از منطقه ها غربی شهر نیژنی نوگوراد قرار گرفته است و از نظر طراحی یکی از درخشان ترین استادیوم ها در دنیا است. استادیوم دارای ستون های باریکی است که نمای نیمه شفاف خارجی بر روی آن پایدار شده است.

روستوف آرنا

  • ظرفیت: 45145
  • ارزش: 8.19 میلیارد روبل (حدود 13068 میلیارد ریال)

استادیوم روستوف در ساحل غربی رود دون واقع شده است. این استادیوم دارای نمای مدیا و سقف نورانی خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی های استادیوم باز بودن قسمت بالای سکوی شمالی آن است که باعث می گردد تماشاگران از منظره زیبای رود دون لذت ببرند.

سن پترزبورگ آرنا (محل برگزاری ملاقات ایران - مراکش)

  • ظرفیت: 68172
  • ارزش: 48 میلیارد روبل (حدود 31680 میلیارد ریال)

بر اساس بعضی برآوردها استادیوم کرستوفسکی یکی از گران قیمت ترین استادیوم های دنیا است. ساخت این استادیوم پس از تعیین شدن میزبانی روسیه در جام دنیای 2018 سرعت بیشتری گرفت. ساخت استادیوم در مجموع 10 سال به طول انجامید و در نهایت سازه ای زیبا با ظرفیت 65000 نفر ساخته شد.

سامارا آرنا

  • ظرفیت: 44918
  • ارزش: 9.18 میلیارد روبل (حدود 12474 میلیارد ریال)

استادیوم سامارا به عنوان یکی از مکان های جالب توجه جام دنیای خواهد بود. از ویژگی های شاخص این استادیوم، گنبد شیشه ای به ارتفاع 65 متر است که در شب می درخشد. در طرح ابتدایی ارتفاع گنبد 80 متر در نظر گرفته شده بود که پس از بازبینی بودجه ساخت استادیوم به اندازه 15 متر کاهش یافت. پس از اتمام مسابقات جام دنیای، بازی های تیم شهر سامارا یعنی کریلیا ساوِتوف در این استادیوم تازه برگزار خواهند شد.

ماردویا آرنا (محل برگزاری ملاقات ایران و پرتغال)

  • ظرفیت: 44149
  • ارزش: 5.16 میلیارد روبل (حدود 10890 میلیارد ریال)

در ساختمان استادیوم به جز رنگ های شاد نمای خارجی که بیانگر پس زمینه تزئینات هنری استان ماردوفسک است، چیز خاص دیگری وجود ندارد. احتمالا عکس های زیادی در مقابل استادیوم گرفته خواهد شد. استادیوم در نزدیکی ایستگاه راه آهن و فرودگاه واقع شده است. در آینده استادیوم ماردویا آرنا علاوه بر مسابقات فوتبال شاهد برگزاری انواع دیگری از ورزش ها نیز خواهد بود.

آرنا ولگاگراد

  • ظرفیت: 45568
  • ارزش: 10 میلیارد روبل (حدود 6600 میلیارد ریال)

استادیوم در ساحل رود ولگا بنا شده است. ویژگی استادیوم ولگاگراد آرنا سقف کابلی آن است که از کابل های فولادی با استحکام بالا که یاد آور پره های دوچرخه است، ساخته شده اند. پس از برگزاری جام دنیای فوتبال، بازی های خانگی باشگاه اف سی روتور ولگاگراد در این استادیوم برگزار خواهند شد. علاوه بر آن استادیوم به عنوان مجموعه ای چند منظوره به منظور برگزاری مراسم های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: کجارو
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1075

به "تور روسیه: معرفی استادیوم هایی که مسابقات جام جهانی 2018 روسیه در آن ها برگزار خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: معرفی استادیوم هایی که مسابقات جام جهانی 2018 روسیه در آن ها برگزار خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید