تأثیر شیرین کننده های مصنوعی بر سم زدایی بدن

به گزارش مجله گذر عمر، طبق اعلام سازمان سازمان غذا و داروی آمریکا، جایگزین های شکر که به عنوان شیرین کننده های مصنوعی شناخته می شوند، موادی هستند که طعم شیرینی را با کالری کم یا بدون کالری فراهم می آورند.

تأثیر شیرین کننده های مصنوعی بر سم زدایی بدن

محققان آمریکایی اعلام نموده اند شیرین نماینده های مصنوعی می توانند تاثیری منفی بر فرایند سم زدایی بدن داشته باشند.

شیرین نماینده های مصنوعی و جایگزین های شکر در طول چند سال گذشته و پس از پدیدار شدن دسته ای از مسائل برای سلامتی انسان، مورد انتقاد قرار گرفته اند.

حال بر اساس تحقیقات تازه ممکن است انتقاد ها از استفاده از این مواد افزایش هم یابد؛ چرا که بر اساس این تحقیقات، شیرین نماینده های مصنوعی ممکن است در فرایند سم زدایی بدن شما تداخل ایجاد نمایند.

این مسئله، مهمترین نکته است که این پژوهش تازه در نشست انجمن آمریکایی بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی ارائه داد.

در این پژوهش به طور معین به تاثیر دو شیرین نماینده مصنوعی به نام های آسه سولفام پتاسیم و سوکرالوز بر سلول های کبدی پرداخته شد.

محققان در این پژوهش دریافتند شیرین نماینده ها عملکرد یک پروتئین که پی-گلیکوپروتئین (پروتئین پی جی پی) نام دارد را مختل می نمایند. این پروتئین به بدن یاری می نماید تا از شر سموم، دارو ها و متابولیت های دارویی (چیز هایی که به هنگام تجزیه دارو ها در بدن شکل می گیرند) رها شوند.

دکتر استفانی اولیویه ون استیچلن، استادیار بیوشیمی در کالج پزشکی ویسکانسین در این باره گفت: ما فکر می کنیم این مواد با تاثیر دارو ها و یا شیمی درمانی تداخل داشته باشند و سمیت را (در بدن) افزایش می دهند.

او گفت: با آن که شیرین نماینده های مصنوعی بر روی برچسب مواد غذایی ذکر می شوند، اندازه واقعی آن اعلام نمی گردد. ما معمولا نمی دانیم چه اندازه شیرین نماینده مصرف می کنیم. معمولا بر روی برچسب ماست ها و نوشابه های رژیمی این اندازه ذکر نشده و برای افراد سخت است بدانند چه اندازه [شرین نماینده مصنوعی]مصرف می نمایند.

طبق اعلام سازمان سازمان غذا و داروی آمریکا، جایگزین های شکر که به عنوان شیرین نماینده های مصنوعی شناخته می شوند، موادی هستند که طعم شیرینی را با کالری کم یا بدون کالری فراهم می آورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران / prevention

منبع: فرادید
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1169

به "تأثیر شیرین کننده های مصنوعی بر سم زدایی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر شیرین کننده های مصنوعی بر سم زدایی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید