تور برزیل ارزان: بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو

به گزارش مجله گذر عمر، در اینجا شما را با اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو آشنا می کنیم.

تور برزیل ارزان: بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

متنوع ترین سیستم زیست بوم روی کره زمین، جنگل بارانی آمازون نیز یکی از خطرناک ترین آنها است. بیش از 20 درصد آمازون قبلاً از بین رفته است، و هزاران گونه از حیوانات، گیاهان و حشرات در حال انقراض هستند. فرایند نسبتاً نو اکوتوریسم در پی یاری به حفظ محیط طبیعی آمازون و محافظت از زندگی به جای مانده است. براساس انجمن بین المللی اکوتوریسم، اکوتوریسم را می توان به عنوان یک گردشگری پایدار تعریف کرد که ضمناً ایجاد عایدی و اتحاد برای ساکنان محلی، به آموزش در خصوص محیط محلی و مردم می پردازد. اکوتوریسم به مسافران پرماجرا اجازه می دهد بزرگترین جنگل بارانی دنیا را در اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو تجربه نمایند و در احیای آن شرکت نمایند.

تاریخچه اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو:اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو تا دهه گذشته یا در دهه آمازون به طور گسترده در آمازون رواج نداشت. مردم محلی، بویژه بومیان، به جستجوی روش هایی برای جایگزین کردن انواع عایدی های مخرب تر، مانند شیوه های کشاورزی تهاجمی و حذف نفت و سنگ معدن پرداختند. اکوتوریسم نه تنها برای حفظ و افزایش عایدی برای افراد محلی، بلکه به آموزش افراد خارجی نیز تبدیل شد. اگرچه گواهینامه ها و آموزش ها به طور استاندارد در سطح منطقه به طور استاندارد انجام نشده است، چندین سازمان بین المللی برای گرد هم آوردن این صنعت ایجاد شده است.

نمونه هایی از اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو

صنعت رو به رشد اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو به مسافران این امکان را می دهد تا چشم انداز خوبی از این چشم انداز گسترده و سرسبز داشته باشند. انجمن حفاظت از محیط زیست و فرهنگی، ابریشم Aldeia dos Lagos را در برزیل ایجاد کرد تا جایگزین شیوه های صید غیر پایدار ماهیگیری مردم این منطقه گردد. این سازمان بر آموزش بازدید نمایندگان در خصوص غذاهای محلی و شیوه زندگی و بعلاوه تأثیر آمازون بر سایر نقاط دنیا تمرکز دارد. اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو همواره یکسان نیست و صنعت به دور از استاندارد است. پیشنهاد می گردد که مسافران فعال شوند و در حفاظت از منطقه های که قصد بازدید از آنها را دارند، شرکت نمایند. سؤال از اپراتورهای تور برای به دست آوردن احساس کسب و کار و مقدار تعهد آن به سیستم اکو لازم است. بپرسید که آیا این تور روی آموزش یا ماجراجویی متمرکز است و برای پایداری منطقه چه اقداماتی انجام می گردد؟ مانند هر تور، سؤال کنید که چند نفر در این تور شرکت خواهند کرد و چه تجربیاتی ارائه می گردد. اگر شما تعطیلات خود را بیش از یک نقشه ساخت یافته ترجیح می دهید، مطمئن شوید که برنامه سفر با سلیقه شما مطابقت دارد. دامنه امکانات موجود در اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو بسیار فرق دارد. اگرچه ممکن است بعضی از اقامتگاههای لوکس در دسترس باشد، بسیاری از مشاغل ترتیبی را ارائه می دهند که در سیستم اکو سیستم محلی متناسب باشد. اقامتگاه ها ممکن است دارای تهویه مطبوع نباشند و یا آب گرم ارائه دهند. چیدمان خواب ممکن است از تختخوابهای ساخته شده از مواد بازیافتی گرفته تا چکش زنی متغیر باشد. با این حال، این سادگی نباید اکوگردشگر را منصرف کند. معمولاً میزبان ها برای راحتی هر چه بیشتر بازدید نمایندگان خود، هر کاری ممکن انجام می دهند. غذا به طور معمول بصورت محلی پرورش یافته تا ضمن پشتیبانی از رشد محلی، یک تجربه از یک نوع را در اختیار مسافر قرار دهد. تورها ممکن است روی آموزش پرندگان و حیوانات یا آموزش گیاهان تمرکز نمایند.

بعضی از هشدارها در اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرودر اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو داشتن یک ecotraveler در آمازون می تواند یک تجربه پاداش بخش باشد، اما انجام اقدامات احتیاطی توصیه می گردد. منطقه های را که از سایت اکوتور خود بازدید خواهید کرد مطالعه کنید. منطقه آمازون سالانه حدوداً 9 فوت باران بارندگی دارد، اما فصول بارانی و زیست بوم های محلی ممکن است متفاوت باشد، بنابراین مهم است که بدانید برترین زمان برای بازدید چه زمانی هست. حیات وحش ممکن است نه تنها فراوان بلکه خطرناک باشد. مارهای مسموم غیر معمول نیستند، و گراز وحشی و گربه های بزرگ نیز هنگام تعجب یا تحریک می توانند خطرناک باشند. دانستن منطقه ها و محیط زیست می تواند به ecotraveler یک سفر لذت بخش و آموزشی یاری کند.

چرا اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو اینقدر خاص است:در اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو متوجه می شویم که آمازون بزرگترین جنگل بارانی دنیا است و یکی از متفاوت ترین مکان های سیاره ما است. حتی پس از سالها تحقیق، هنوز گونه های زیادی از گیاهان و حیوانات وجود دارد که هیچ چیز از آنها نمی دانیم. معمولاً به آن ریه های زمین گفته می گردد. گیاهان دی اکسید کربن را از هوا خارج نموده و اکسیژن به بدن می بخشند، هوایی را که تنفس می کنیم تمیز می نمایند و به کاهش تأثیر تغییرات آب و هوا یاری می نمایند. جنگل در حال تغییر و تحول است و زندگی و تنوع آن فقط با چند پا از خاک، پشتیبانی می گردد زیرا یک چیز از بین می رود که تجزیه می گردد و به چیز نوی تبدیل می گردد. این دایره زندگی بدان معنی است که سطح بالای جنگل سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی است، اما اگر در اعماق زمین حفر کنید، بسیار فرق دارد. این یکی از دلایلی است که باعث می گردد جنگل زدایی به این زیست بوم آسیب برساند. هنگامی که چرخه زندگی شکسته گردد و گیاهان از بین بفرایند، مواد مغذی و مواد معدنی به سرعت از خاک خارج می شوند. در یک دوره بسیار کوتاه، آنچه روزگاری یک قطعه زمین با زندگی و فعالیت بود، بی ثمر است. در این مرحله، بازگشت زمین به شرایط سابق بسیار سخت است و نه تنها گیاهان از بین رفته اند، حیواناتی که به جنگل تکیه می نمایند نیز در معرض خطر هستند. هنگامی که زمین دیگر سودآور نیست، مشاغل پیش می فرایند، جنگلهای بیشتر و چرخه کشنده ادامه می یابد.

در اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو از کجا بازدید کنیمدر اکوتوریسم یا بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو بیشتر مردم به آمازون و برزیل فکر می نمایند، اما در حقیقت جنگل های بارانی در چندین کشور از جمله کلمبیا، اکوادور (جایی که بازدید خود را انجام دادیم)، پرو، بولیوی و البته برزیل توسعه می یابد. اگرچه آمازون تحت یک نام متحد است و بسیاری از گونه های مشابه را در سراسر آن خواهید یافت، بسیار فرق دارد. به عنوان یک گردشگر، بسته به اینکه به کدام قسمت بروید، تجربه شما کاملاً متفاوت خواهد بود. ممکن است گونه های بومی مختلفی پیدا کنید، جمعیت بومی محلی بسیار متفاوت خواهد بود و سطح گردشگری و بنابراین امکانات تغییر خواهد نمود. ما تصمیم گرفتیم به بازدید از آمازون در اکوادور که به عنوان اورینتنت شناخته می گردد و حدود 2٪ از کل جنگل های بارانی آمازون را شامل می گردد، بپردازیم. با وجود مقدار آمازون، اکوادور یکی از متفاوت ترین مکان های بیولوژیکی کره زمین است. به ویژه، پارک ملی یاسونی در دهه 1980 به عنوان یک ذخیره گاه زیست کره یونسکو انتخاب شد.

منبع: www.spudontherun.com

منبع: راسخون
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 919

به "تور برزیل ارزان: بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل ارزان: بوم گردی در جنگل های آمازون در برزیل و پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید