برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای احیای مطالعه، خانواده ها یاری نمایند

به گزارش مجله گذر عمر، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خرم آباد رضامراد صحرایی روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان در جمع خبرنگاران، در پاسخ به خبرنگار ایبنا درباره برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای کتابخوان کردن دانش آموزان گفت: کتابخوان کردن دانش آموزان جزو رسالت های اصلی وزارت آموزش و پرورش است و خانواده ها در این زمینه باید یاری کند.

برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای احیای مطالعه، خانواده ها یاری نمایند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از کتابخوان کردن دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش است، عنوان نمود: زمانی دانش آموزان به مدرسه می آیند کتاب می خوانند، اما این مطالعه، در حوزه کتاب های درسی است.

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی در دانش آموزان یک امر مهم و کلیدی است اضافه کرد: در پی این هستیم دانش آموزان کتاب های تربیتی و غیر درسی نیز مطالعه نمایند.

صحرایی با اشاره به اینکه تسهیل شرایط برای عادت دادن نسل نوجوان به امر کتاب خوانی از رسالت های آموزش و پرورش است، عنوان نمود: سال جاری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان طرح ملی کتابخوانی را اجرا کرد که در تابستان سه میلیون جلد کتاب به استان های مختلف ارسال شد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در کوشش است با انجام فعالیت ها و برنامه های متعدد به ویژه در منطقه ها کم برخوردار نسبت به احیای جایگاه مطالعه قدم بردارد .

اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مراکز کانون پرورش فکری لرستان

وی از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سه مرکز ناتمام کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در لرستان اطلاع داد و اضافه کرد: 40 هزار جلد کتاب نیز به مراکز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان نیز اهدا خواهد شد .

ساخت 1000 کتابخانه کلاس در روستاهای لرستان

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ساخت هزار کتابخانه کلاسی در روستاهای لرستان از دیگر تعهدات کانون پرورش فکری است که در این شورا مصوب شد بعلاوه 5 کانون زبان نیز در استان لرستان تاسیس خواهد شد.

وی یکی دیگر از مصوبات قابل توجه این جلسه را تدوین و چاپ قصه ها و سروده های محلی لرستان عنوان نمود و اضافه کرد: این کتاب ها از سوی متخصصان کانون ضبط، تهیه و منتشر خواهد شد.

صحرایی بعلاوه از حمایت و مشارکت مالی وزارت آموزش و پرورش برای احداث و تکمیل استخر فرهنگیان لرستان اطلاع داد و گفت: برای ساخت استخر دورود نیز به وسیله صندوق ذخیره حمایت های لازم را خواهیم داشت.

وی حمایت و احیای مدارس شبانه روزی لرستان را از اولویت های وزارتخانه عنوان نمود و اضافه کرد: مدارس کانکسی که بیش از 10 دانش آموز داشته باشد در طرح شهید پناهی این امکان وجود دارد که تا انتها سال 1403 جمع آوری و برای آنها مدرسه ساخته گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1328

به "برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای احیای مطالعه، خانواده ها یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای احیای مطالعه، خانواده ها یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید