بازخوانی اقدامات یکساله بنیاد مستضعفان ، سود حاصل از پروژه های مالی بنیاد چه می گردد؟ خبرنگاران

به گزارش مجله گذر عمر، بخشی از آخرین اقدامات بنیاد مستضعفان در طول یک سال اخیر را در این گزارش مطالعه کنید.

بازخوانی اقدامات یکساله بنیاد مستضعفان ، سود حاصل از پروژه های مالی بنیاد چه می گردد؟ خبرنگاران

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- بخشی از آخرین اقدامات بنیاد مستضعفان در طول یک سال اخیر را در این گزارش مطالعه کنید.

سید پرویز فتاح در حال حاضر مدیرعامل بنیاد مستضعفان است و به گفته او بنیاد مستضعفان، نخستین نهادی است که با فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شده است و تاسیس بنیادی به نام مستضعفان در نخستین روز های پس از انقلاب یک معنی بیشتر ندارد و آنهم این است که انقلاب و امام خمینی (ره) هدفی جز رسیدگی به مردم و مستضعفان نداشته اند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به لزوم عمل به آرمان های انقلاب از سوی مسئولان گفت: امام خمینی (ره) در وصیت نامه اش فرمود، نگذارید انقلاب محرومان از بین رود؛ وصیتی که عمل به آن در گرو ایستادگی بر خط امام و عمل به مشی معمار کبیر انقلاب است.

ارجاع بیش از 10 هزار پرونده مرتبط با املاک بنیاد مستضعفان!

در راستای رسیدگی به مستضعفان و محرومان بنیاد مستضعفان طرح ها و برنامه های ویژه ای را طراحی و اجرا نموده است و گزارش های ثبت شده در این خصوص از پیشرفت خوب برنامه های فوق حکایت دارد.

شناسایی املاک مربوطه و ارائه و ارسال گزارش به قوه قضائیه در این خصوص بخشی از اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است و به گفته فتاح تا کنون بیش از 10 هزار پرونده به قوه قضائیه ارجاع داده شده است.

به گفته سید پرویز فتاح هیچ یک از اقدامات و برنامه های بنیاد مستضعفان تا کنون معطل تحریمها و محدودیت های ایجاد شده دشمنان انقلاب اسلامی نمانده است و از توامندی دانشمندان، متخصصان و سایر افراد متخصص و دارای مهارت داخل کشور در این راستا بهره برده شده است.

بیشتر بخوانید

توزیع هوشمند 8 هزار تبلت و سیم کارت بین دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی

سود حاصل از پروژه های مالی بنیاد مستضعفان چه می گردد؟

از آنجا که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به طور مستقیم با بیت المال سر و کار دارد و فعالیتهای مالی گسترده ای را در کشور راهبری و مدیریت می نماید، برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که درآمد حاصل از فعالیتهای مالی این مجموعه چگونه و در کدام بخشها صرف می گردد.

به گفته فتاح رئیس بنیاد مستضفعان همه سود این مجموعه که از فعالیت های مالی و فعالیت در صنایع مختلف کسب می گردد، برای محرومان و مستضعفان هزینه خواهد شد و این سودها، صرف محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور می گردد.

بیشتر بخوانید

فتاح: آن پدر و پسر ملعون 44000 مورد املاک را به نام خود زده بودند

همکاری تنگاتنگ بنیاد با سایر دستگاهها در راستای محرومیت زدایی!

مشارکت بنیاد مستضعفان با سایر نهادها و مجموعه های فعال در حوزه های عمرانی کشور مشارکتی بسیار تنگاتنگ است و ماحصل این همکاری در اجرا و عملیاتی شدن پروژه های مختلف قابل مشاهده است.

فتاح با تاکید بر آمادگی بنیاد مستضعفان برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های نفتی و گازی در هر دو بخش خشکی و دریا گفت: ما به مسولین گاز و نفت کشور اطمینان داده ایم که تحریم ها را بی اثر و جای خالی شرکت های خارجی در این حوزه را پر خواهیم کرد و بنیاد مستضعفان خودش را برای یاری به د ولت در این بخش آماده نموده و تمام دکل های خشکی و دریایی بنیاد آماده خدمت رسانی است.

به گفته فتاح بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به شکل شرکتی اداره می گردد و طبق قانون تجارت، شرکت های بنیاد نمی توانند مالیات پرداخت نکنند و بر این اساس آنطور که فتاح می گوید بنیاد همواره مالیات خود را پرداخت نموده است و به هیچ وجه بدهی مالیاتی ندارد و جزو مودیان خوش حساب مالیاتی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید

حمایت 1000 میلیارد تومانی بنیاد برای ساخت 20 هزار واحد مسکن محرومان

اشتغالزایی و کارآفرینی!

ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و فعالیتهای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای کارآفرینی از دیگر اقدامات این مجموعه محسوب می گردد و به گفته فتاح بیش از هزاران فرصت شغلی در طول سالی که گذشت به وسیله بنیاد مستضعفان و برای اقشار مختلف جویای کار ایجاد شده است.

حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا و اعطای تسهیلات و یاریهای مختلف به افرادی که در طول این مدت دچار ضرر و زیان شده اند نیز از جمله کارهایی است که بنیاد مستضعفان در سال 99 در دستور کار خود قرار داد.

رئیس بنیاد مستضعفان معتقد است که در سال گذشته بودجه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان را از محل سود شرکت ها، چندین برابر افزایش داده است و در اواخر سال قبل نیز که کشور با پدیده کرونا روبرو شد و این بیماری مسائل مالی و معیشتی زیادی به مردم وارد کرد، با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب، اقشار آسیب دیده را شناسایی و از آنها به صورت نقدی و غیرنقدی حمایت شده است.

فتاح همچنین از یاری های بنیاد مستضعفان به وزارت بهداشت برای تامین بعضی تجهیزات همچون ماسک، الکل، آمبولانس در طول شیوع کرونا خبر داده و گفته است: علاوه بر این موارد، ما طی همین مدت، کوشش کردیم و تعاملات خود را با بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی برای احداث مسکن محرومین بیشتر کردیم.

عملکرد هر چه بهتر نهادهایی چون بنیاد مستضعفان که نام و عنوان انقلاب اسلامی در کنار نام آن مجموعه به چشم می خورد، اعتماد عمومی مردم به نظام اسلامی را افزایش می دهد و شفاف سازی هر چه بیشتر اقدامات آن ها نیز اعتبار مجموعه های این چنینی را ارتقاء می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 592

به "بازخوانی اقدامات یکساله بنیاد مستضعفان ، سود حاصل از پروژه های مالی بنیاد چه می گردد؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازخوانی اقدامات یکساله بنیاد مستضعفان ، سود حاصل از پروژه های مالی بنیاد چه می گردد؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید