ایکس باکس گیم پس به کنسول های سونی و نینتندو راه پیدا نمی کند

به گزارش مجله گذر عمر، سرویس اشتراکی گیم پس (Game Pass) را می توان برترین سرویس گیمینگ موجود در حال حاضر دانست. گیم پس با تعداد بازی های زیاد و با کیفیتی که دارد توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و تقریباً تمام کاربران ایکس باکس یک اشتراک گیم پس هم دارند. همین موضوع باعث شد تا شرکت های سونی و نینتندو نیز به فکر رقابت با این سیستم باشند ولی چندان پیروز عمل نکردند.

ایکس باکس گیم پس به کنسول های سونی و نینتندو راه پیدا نمی کند

فیل اسپنسر (Phil Spencer) همیشه در مصاحبه های مختلف خود گفته که هدف اصلی ایکس باکس دسترسی افراد بیشتر به بازی های مختلف است. در نتیجه این شرکت قصد ندارد که عناوین انحصاری زیادی عرضه کند یا اینکه مجموعه های بزرگ را انحصاری کند. بر همین منطق انتظار می رسد که سرویس گیم پس در دستگاه های دیگر هم در دسترس قرار بگیرد.

با گذشت زمان می توان گفت که ایکس باکس از چیزی که هدف اصلی خود می نامد فاصله زیادی گرفته است. از عرضه عناوین انحصاری مختلف گرفته تا تبدیل کردن مجموعه های بزرگی مثل الدر اسکرولز (Elder Scrolls) به عناوین انحصاری، دسترسی کاربران پلتفرم های دیگر را به این عناوین کم نموده است. حال فیل اسپنسر در مصاحبه آخری که داشته اعلام نموده که ارائه سرویس اشتراکی گیم پس برای پلتفرم های سونی و نینتندو در میان برنامه های این شرکت نیست.

این سؤال زمانی در فکر کاربران ایجاد شد که مدیر بخش مالی ایکس باکس به نام تیم استوارت در مصاحبه اخیر خود بیان کرد که مأموریت این کمپانی این است که اشتراک گیم پس را به هر صفحه نمایشی که توانایی اجرای بازی داشته باشد بیاورد. بر اساس این گفته کنسول های پلی استیشن و نینتندو هم شامل این موضوع می شوند.

حال اسپنسر در مصاحبه نو خود گفته که شرکت ایکس باکس تمام تمرکز خود را روی بهبود سخت افزار و این اشتراک خود گذاشته است. در نتیجه تصمیمی برای عرضه آن روی سیستم های دیگر ندارد. اسپنسر در مصاحبه اخیر خود گفت:

اسپنسر در گذشته در خصوص اینکه می خواهد گیم پس را روی هر دستگاهی بیاورد صحبت نموده بود. در نتیجه انتظار می رفت که گیم پس برای پلتفرم های مختلف عرضه گردد. حتی زمانی که خرید اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت نهایی شد هم فیل اسپنسر بیان کرد که این شرکت نزدیک به 1 میلیارد دلار برای اشتراک گیم پس هزینه می نماید تا عناوین مختلف را وارد آن کند.

از همان ابتدا معین بود که ایکس باکس به راحتی گیم پس را از دست نمی دهد. در اصل همانطور که فیل اسپنسر گفته، گیم پس به جزئی از هویت کنسول های مایکروسافت تبدیل شده و منطقی است که این شرکت هیچ تمایلی به از دست دادن آن ندارد. حتی اگر این موضوع سود بسیاری برای مایکروسافت داشته باشد باز هم عرضه آن روی پلتفرم های دیگر مخصوصاً کنسول های نینتندو و سونی اصلاً منطقی نیست.

منبع: Gamesindustry

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 آذر 1402 بروزرسانی: 16 آذر 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1346

به "ایکس باکس گیم پس به کنسول های سونی و نینتندو راه پیدا نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس باکس گیم پس به کنسول های سونی و نینتندو راه پیدا نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید