امید دوباره، دانشگاه آکسفورد می گوید آزمایش واکسن کرونا از سر گرفته می شود

به گزارش مجله گذر عمر، دانشگاه آکسفورد می گوید کارآزمایی واکسن ضد کروناویروس که با همراهی شرکت داروسازی آسترازنکا تولید می شود، دوباره از سر گرفته خواهد شد.

امید دوباره، دانشگاه آکسفورد می گوید آزمایش واکسن کرونا از سر گرفته می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر این اعلام پس از توقف چندروزه به خاطر عارضه جانبی وخیم گزارش شده در یکی از شرکت کنندگان در کارآزمایی در بریتانیا انجام می شود.

دانشگاه آکسفورد در بیانیه اش می گوید در کارآزمایی های بالینی بزرگ انتظار می رود که برخی از شرکت کننده بیمار شوند و هر موردی باید به دقت ارزیابی شود تا بی خطر بودن واکسن تضمین شود.

به گفته دانشگاه آکسفورد حدود 18000 نفر در سراسر جهان در این کارآزمایی واکسن مورد بررسی را دریافت کرده اند. این دانشگاه به خاطر محرمانه بودن سوابق شرکت کنندگان در بررسی اطلاعات پزشکی درباره عارضه این داوطلب بریتانیایی منتشر نکرده است.

مدیرعامل آسترازنکا، پاسکال سوریوت گفت هفته گذشته گفت علیرغم توقف کارآزمایی ها، آماده شدن واکسنی برای ویروس کرونا تا انتها سال هنوز عملی است.

سوریوت روز پنجشنبه گفت که آسترازنکا در راستا به دست آوردن مجموعه ای از داده های از این کارآزمایی هاست که تا انتها سال آن را به مقامات ناظر خواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 258

به "امید دوباره، دانشگاه آکسفورد می گوید آزمایش واکسن کرونا از سر گرفته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید دوباره، دانشگاه آکسفورد می گوید آزمایش واکسن کرونا از سر گرفته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید