اردوهای خارجی دوومیدانی؛ پرهزینه و بی نتیجه !

به گزارش مجله گذر عمر، احسان مهاجر شجاعی معتقد است اردوهای برون مرزی دوومیدانی که در سال های اخیر برای ورزشکاران در نظر گرفته شده، دستاوردی نداشته و تنها هزینه صرف شده است.

اردوهای خارجی دوومیدانی؛ پرهزینه و بی نتیجه !

به گزارش خبرنگاران، اردوهای برون مرزی ورزشکاران دوومیدانی در سال های اخیر نقدهای زیادی را به همراه داشته است؛ اردوهایی که نتیجه مشهودی در پی نداشته اما هزینه زیادی را بر فدراسیون دوومیدانی تحمیل نموده است. به تازگی دبیر فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد که از این پس اردوهای بدون نظارت برای هیچ ورزشکاری در نظر گرفته نمی گردد و تاکید بر اردوهای داخلی است، اما اگر ورزشکاری بخواهد به خارج از کشور اعزام گردد، فدراسیون تنها مبلغی که برای اردوی داخلی آن ورزشکار در نظر گرفته را پرداخت می نماید و مابقی هزینه باید به صورت شخصی تامین گردد.

احسان مهاجر شجاعی از قهرمانان سابق دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگاران به اردوهای خارجی ورزشکاران دوومیدانی اشاره و اعلام کرد: اردوهایی که در سال های اخیر در نظر گرفته شده گاهی تاثیر معکوس داشته است. ورزشکاران ما دو، سه ماه بدون هیچ نظارتی به بلاروس و روسیه رفتند، فقط یکسری هزینه شد و نتیجه خوبی هم نگرفتیم. اگر اصولی نباشد این اردوها پاسخگو نیست. اردویی بدرد بخور است که با نظارت باشد و در سرانجام هم ورزشکار مورد سنجش قرار بگیرد، اما فعلا فقط هزینه می کنیم و رکوردهایمان تغییری ننموده اند. مثل زمانی که دلال ها با گرفتن سهم خود، یکسری آدم را با نام مربی به ایران می آورند، چند سال هم در ایران می ماندند، دلار می گرفتند و آخر سر هم هیچ نتیجه ای به دست نمی آوردیم.

او در خصوص تصمیم فدراسیون برای کنترل اردوها و پرداخت هزینه ها به وسیله اسپانسر شخصی ورزشکاران اعلام کرد: مگر اسپانسری داریم که اینگونه هزینه کند؟ یکسری ورزشکاران هستند که باید در مسابقات بیشتری شرکت نمایند. مثلا تور یک ماهه ای وجود دارد که طی آن چند مسابقه پشت سر هم برگزار می گردد، چنین چیزهایی خوب است اما اگر بخواهیم صرفا اردویی تمرینی را در نظر بگیریم، درست نیست و همان شرایط را می توان در ایران فراهم کرد.

این کارشناس دوومیدانی در خصوص ضرورت اردوی خارجی برای ورزشکاران این رشته گفت: بستگی دارد که شرایط تمرین کجا بهتر باشد و باید شرایط اقتصادی فدراسیون را هم در نظر گرفت. امکانات نسبتا خوبی در کشور داریم و می توان اردوهای خوبی برگزار کنیم اما باید مدیریت گردد.

مهاجرشجاعی در این راستا به مسابقاتی که فدراسیون دوومیدانی برای ورزشکاران در نظر می گیرد اشاره و اظهار کرد: بعضی از مسابقاتی که ورزشکاران را اعزام می نمایند، سطح بالا نیستند و نفرات خوبی شرکت نمی نمایند تا تن ورزشکاران ما به تن نفرات خوبی بخورد. باید این مسائل را مدیریت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 907

به "اردوهای خارجی دوومیدانی؛ پرهزینه و بی نتیجه !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوهای خارجی دوومیدانی؛ پرهزینه و بی نتیجه !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید