آخرین خبر ها از تیم ملی فوتبال ایران در منامه؛ همه آماده اولین نبرد

به گزارش مجله گذر عمر، اردوی پنج روزه تیم ملی در کیش دیروز به سرانجام رسید و شاگردان اسکوچیچ با پرواز اختصاصی راهی منامه شدند.

آخرین خبر ها از تیم ملی فوتبال ایران در منامه؛ همه آماده اولین نبرد

گروه ورزشی خبرنگاران، این اردوی کوتاه با هدف بالا رفتن هماهنگی بازیکنان و بعلاوه تطبیق با آب و هوای گرم و شرجی بحرین برگزار گردید. بازیکنان تیم ملی بعد از ورود به بحرین تست کرونا دادند و در صورت منفی شدن تست ها نخستین تمرین خود در خاک میزبان را امروز برگزار می نمایند. البته کاروان تیم ملی پیش از این دوز نخست واکسن کرونا را در تهران دریافت نموده تا شرایط ایمن تری داشته باشند. اولین بازی تیم ملی ساعت 19 به وقت تهران مقابل هنگ کنگ خواهد بود و انتها در آن روز تعیین خواهد شد که اسکوچیچ برای این بازی های حساس چه نقشه ای تدارک دیده است. این مربی کروات از زمان انتخاب به اسم جانشین ویلموتس سه بازی محبت آمیز مقابل ازبکستان، بوسنی و سوریه داشته ولی نمی توان با تکیه بر داده های این بازی ها به نقشه او برای بازی های مقدماتی جام دنیای پی برد. او در این سه بازی روش های مختلفی به کار گرفت و از طرف دیگر در هر اردو نفرات مختلفی را در اختیار داشت. لیست نو اسکوچیچ کامل ترین لیست اوست و تقریباً تمام بازیکنان شایسته فوتبال ایران در آن حضور دارند. نکته مهم در این اردو انگیزه بالای بازیکنان و همدلی آنها برای جبران دو شکست دور رفت و صعود به مرحله سوم مقدماتی جام دنیای است. هسته اصلی این تیم شامل بازیکنانی است که لذت بازی در جام دنیای روسیه را چشیده اند و دوست ندارند افتخار بازی در مهم ترین تورنمنت فوتبال دنیا را از دست بدهند. آنها خوب می دانند که پتانسیل کافی برای شکست حریفان این مرحله را دارند و برای صعود هیچ تردیدی به دل شان راه نمی دهند. این برترین اتفاق برای اسکوچیچ است که با دو تیم کامل به منامه رفته و می تواند با گرفتن 12 امتیاز از 4 بازی مأموریتش را تکمیل کند. تیم ملی در این اردو بازی تدارکاتی نداشت تا دستش برای رقیبان بسته باشد. خورشیدی، سرپرست تیم ملی در مصاحبه اخیرش تأکید کرد که در نظر نگرفتن بازی تدارکاتی با خواسته اسکوچیچ بوده، چرا که تیمش چهار بازی (یک بازی بیشتر از رقیبان) دارد و نمی خواهد بازیکنانش را خسته کند. بدین ترتیب بازی هنگ کنگ تقریباً حکم بازی تدارکاتی پیش از بازی با بحرین را دارد. تیم ملی در بازی رفت در خانه حریف توانست با گل های انصاری فرد و آزمون برنده شود و بعید است این بار هم برای رسیدن به سه امتیاز مسئله ای داشته باشد. بعلاوه انتظار می رود که اسکوچیچ در این بازی دستش را کاملاً رو نکند و بعضی از ترفند هایش را برای بازی حساس دوشنبه مقابل بحرین حفظ کند.

سرمربی بحرین: آماده ایم

این خلاف رویه ای است که بحرین در پیش گرفته و آنها در هفته های اخیر دو بازی تدارکاتی داشتند. بحرین در گام اول توانست در خاک اوکراین مقابل این تیم به تساوی یک بر یک برسد و چند روز پیش هم در منامه مالزی را دو بر صفر شکست داد.

هلیو سوزا، سرمربی پرتغالی بحرین در این باره گفت: در دو هفته گذشته فرایند آماده سازی بسیار خوب و مطلوبی داشتیم که شایسته مسابقات و شرایط حساس کنونی است تا بتوانیم رقابت ها را به خوبی به انتها برسانیم. بازیکنان تیم ملی عملکرد بسیار خوبی در مسابقه اخیر برابر مالزی داشتند. بعلاوه در بازی بین المللی مهم دیگری که مقابل اوکراین برگزار کردیم، اعضای تیم نمایش بسیار خوبی داشتند. شاهد بودیم که سرمربی مالزی بعد از مسابقه کیفیت بازی تیم ما را مورد تمجید قرار داد و این نشانه ها موجب می شود روحیه و انگیزه بیشتری برای پیشرفت و عملکرد بهتر داشته باشیم. سرمربی بحرین ادامه داد: آرزو می کردیم مقابل تماشاگران خودمان بازی کنیم اما شرایط ویژه ای که وجود دارد این اجازه را به ما نمی دهد و می دانیم دوستداران تیم ملی بحرین حامی ما هستند و آرزو می نمایند در این رقابت ها پیروز شویم. او در انتها در خصوص بازی مقابل اوکراین هم گفت: این مسابقه یک تجربه فوق العاده بود در برابر تیمی از مکتب فوتبال اروپا که در سطح بسیار بالایی بازی می نماید و تیم ما به اسم یک نماینده شایسته از فوتبال آسیا، خاورمیانه و در صندلی تیم ملی بحرین عملکرد مثبتی داشت که باید به آن افتخار کرد. ما یک ترکیب منسجم و هماهنگ با روحیه جنگندگی در اختیار داریم که می تواند در این رقابت ها نمایشی مثبت و پیروزیت آمیز داشته باشد.

اولین بازی بحرین پنجشنبه ساعتی بعد از بازی ایران - هنگ کنگ و البته در هوایی خنک تر مقابل کامبوج، ضعیف ترین تیم گروه است. کاروان کامبوج زودتر از دیگران به منامه رسید اما همین سفر زودهنگام دردسرهای زیادی برای بازیکنان و مربیان این تیم رقم زد. خبرگزاری دولتی کامبوج در گزارشی از آخرین شرایط اردوی تیم ملی این کشور مدعی شد بازیکنان و کادرفنی کامبوج به محض ورود به منامه تحت تست های کووید 19 قرار گرفته و بعد از آن مجبور شدند به قرنطینه بفرایند. کامبوج در بازی رفت با یک گل از بحرین مغلوب شد، ولی امیدوار است این بار به نتیجه بهتری برسد. آنها از دور رفت فقط یک امتیاز دارند که به تساوی با هنگ کنگ برمی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 785

به "آخرین خبر ها از تیم ملی فوتبال ایران در منامه؛ همه آماده اولین نبرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبر ها از تیم ملی فوتبال ایران در منامه؛ همه آماده اولین نبرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید