8 هدیه با فناوری پیشرفته برای بچه ها در سال 2023

به گزارش مجله گذر عمر، فناوری می تواند نقش مثبت و موثری در زندگی بچه ها ایفا نماید. آشنا بودن با اشکال و انواع آن می تواند به کودک یاری کند تا به منابع اطلاعات دیجیتالی ایمن، دسترسی پیدا کند. بعلاوه بسیاری از این ابزارها به بهبود مهارت های شناختی بچه ها یاری می نمایند. برای مثال، بعضی از این فناوری ها ممکن است در حوزه مهارت های حل مسئله کودک متمرکز باشند. در ادامه چند هدیه با فناوری پیشرفته برای بچه ها در سال 2023 را معرفی می کنیم.

8 هدیه با فناوری پیشرفته برای بچه ها در سال 2023

ساعت مچی هوشمند

سال هاست ساعت مچی هوشمند مخصوص بچه ها فراوری می گردد. طراحی متنوع این محصولات یاری می نماید تا به احتیاج طیف وسیعی از خریداران پاسخ داده گردد. برای مثال می توان به ساعت مچی هوشمند با طرح کاراکترهای معروف مثل طرح سفید برفی اشاره نمود. کمپانی دیزنی برای اولین بار بر اساس داستان و شخصیت سفید برفی، کارتون سینمایی ساخت و سپس فیلم سفید برفی هم ساخته شد.

برای معرفی مشخصات فنی این محصولات با توجه به مدل و برند می توان به امکان برقراری تماس صوتی، تماس تصویری، ردیابی کودک، ارسال پیامک و حافظه اشاره نمود. بعلاوه نشان دادن ضربان قلب و نصب بازی از جمله امکانات جانبی این محصولات هستند.

کیندل بچه ها

کیندل بچه ها یک هدیه دیجیتالی عالی برای بچه ها کتاب خوان است. از آنجایی که اغلب بچه ها از درگیر شدن با فناوری لذت می برند این گزینه می تواند علاقه به مطالعه را در آن ها تقویت کند. بچه ها با وجود کیندل می توانند همواره کتاب خانه دیجیتالی را همراه خود داشته باشند و در صورت پیش آمدن فرصت مناسب کتاب های مورد علاقه خود را بخوانند.

برخی از مدل های کیندل به والدین اجازه می دهند تا محتوای کیندل کودک را کنترل و مدیریت نمایند. آن ها می توانند کتاب ها، زمان مطالعه و موارد دیگری را آنالیز و مشاهده نمایند. بعلاوه برخی از مدل های کیندل از فناوری جوهر الکترونیک (E-Ink) استفاده می نمایند تا هنگام مطالعه به چشم فشار کمتری وارد گردد.

مکعب روبیک هوشمند

مکعب روبیک، بازی فکری مشهوری است و نوع هوشمند آن می تواند برای بچه ها و حتی بزرگ ترها مجذوب کننده باشد. شیائومی یکی از برند های فراورینماینده این محصول است. مکعب روبیک هوشمند به وسیله بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می گردد و بازیکن را در مراحل مختلف بازی، هدایت می نماید.

تبلت مخصوص بچه ها

اغلب بچه ها به تبلت علاقه دارند. این محصولات برای تفریح، بازی و آموزش بسیار مفید هستند. بعلاوه مدیریت انواع تبلت برای بچه ها آسان است و با وزن سبکی که دارند حمل آن ها هم راحت تر است. این محصولات با مدل ها و قابلیت های گوناگون در دسترس هستند و می توانید آن ها را هماهنگ با بودجه خود انتخاب کنید.

تخته دیجیتال کودک

تخته دیجیتال کودک که با عنوان کاغذ دیجیتال کودک هم شناخته می شوند از یک نمایشگر هوشمند و قلم تشکیل می گردد. این تخته ها برای طراحی یا نوشتن مناسب هستند. این محصولات نیز می توانند هدیه کاربردی برای بچه ها باشند.

نوشتن و نقاشی به توسعه تخیل بچه ها یاری می نماید و این محصول علاوه بر این، می تواند زمینه آشنایی کودک با فناوری را هم فراهم کند. بعلاوه برخی از این محصولات با بدنه فانتزی یا رنگی هم فراوری می شوند تا برای بچه ها مجذوب کننده تر باشند.

هدفون بی سیم بچگانه

موسیقی می تواند برای زمان طولانی بچه ها را سرگرم کند و امروزه کمپانی های سازنده لوازم الکترونیکی، انواع هدفون بچگانه را فراوری می نمایند. برای توصیف ویژگی ظاهری این هدفون ها می توان به طرح فانتزی و رنگ های شاد آن اشاره نمود.

حفظ سلامت گوش و قدرت شنوایی بچه ها اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل ضروری است هنگام تهیه هدفون بی سیم برای بچه ها به مواردی مثل وزن هدفون، نوع بالشتک هدفون و محدوده صدای آن دقت کرد.

دوربین عکاسی دیجیتال مخصوص بچه ها

برخی از بچه ها عکس گرفتن را بسیار دوست دارند و دوربین عکاسی دیجیتال مخصوص بچه ها هم گزینه مطلوبی است. این محصولات با توجه به برند و مدل، حافظه و قابلیت فیلم برداری دارند. این دوربین ها معمولا با رنگ های شاد یا با بدنه فانتزی فراوری شده اند.

قلم نوری

در سال های اخیر طرح و هنر دیجیتال بسیار پرطرفدار شده است و محصولات مرتبط با این نوع هنر رشد قابل توجهی داشته اند. قلم نوری یکی از این لوازم است. با استفاده از این قلم دیجیتالی، کودک می تواند برای خلق شخصیت مورد علاقه خود مثل محصولات شازده کوچولو تمرین کند. بعلاوه کتاب شازده کوچولو هم در دسترس است. قلم نوری بر اساس مدل به لپ تاپ و کامپیوتر متصل می گردد. برای مشاهده انواع بیشتر قلم نوری اینجا کلیک کنید.

سرمایه گذاری بر سواد دیجیتالی کودک می تواند در بزرگسالی او اثر مثبت داشته باشد. در حوزه های زیادی انواع تجهیزات و لوازم الکترونیکی برای بچه ها فراوری می شوند. برای نمونه می توان به قلم نوری و دوربین عکاسی دیجیتال اشاره نمود که به شکوفا شدن ذوق هنری و استعداد کودک یاری می نمایند. اگر می خواهید محصولات دیجیتالی را به بچه ها هدیه دهید ساعت مچی هوشمند، کیندل بچه ها و موارد دیگری در گروه چند هدیه با فناوری پیشرفته برای بچه ها در سال 2023 قرار می گیرند. قبل از انتخاب نهایی هدیه ضروری است توجه کنید هدایا به صورت کلی مطرح شده اند و هنگام تهیه آن ها سن و سلیقه کودک را هم در نظر داشته باشید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1299

به "8 هدیه با فناوری پیشرفته برای بچه ها در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 هدیه با فناوری پیشرفته برای بچه ها در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید