5 شایعه مربوط به آیفون 14 که احتمالا آن ها را از دست داده اید

به گزارش مجله گذر عمر، حدود یک ماه دیگر اپل از گوشی های سری آیفون 14 رسما رونمایی خواهد نمود. طی ماه های گذشته چندین شایعه موثق در خصوص این گوشی ها منتشر شده ولی بعضی از این شایعات احتمالا مورد توجه زیادی قرار نگرفته اند. در ادامه به 5 مورد از این شایعات می پردازیم که احتمالا آن ها را از دست داده اید.

5 شایعه مربوط به آیفون 14 که احتمالا آن ها را از دست داده اید

بهره گیری از محفظه بخار برای کاهش دما

با افزایش قدرت آیفون و استفاده از باتری های بزرگ تر، متعادل نگه داشتن دمای بدنه سخت تر از گذشته می گردد. در همین رابطه مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام نموده که گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس احتمالا از محفظه بخار برای پایین نگه داشتن دمای بدنه استفاده می نمایند.

همانطور که احتمالا می دانید، بسیاری از گوشی های اندرویدی سال هاست از چنین قابلیتی استفاده می نمایند و به نظر می رسد اپل هم بعد از سال ها انتظار میخواهد این تعیینه را عملی کند. لازم به ذکر است مدل های پرو آیفون 14 از تراشه A16 بهره می برند که توان بسیار بیشتری را نسبت به نسل قبلی به ارمغان می آورد.

بهبود قابل توجه کیفیت عکس ها

سنسور دوربین اصلی استفاده شده برای مدل های پرو آیفون 14 حدود 57 درصد بزرگ تر از سنسور دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس است. برای یادآوری باید بگوییم که مقدار سنسور دوربین ارتباط مستقیمی با کیفیت عکس های ثبت شده دارد. زیرا هرچقدر سنسور بزرگ تر باشد، می تواند نور بیشتری را دریافت کند که این بهبود به خصوص هنگام عکس برداری در محیط های کم نور بیشتر نمود پیدا می نماید. ضمناً به جای استفاده از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، رزولوشن این سنسور به 48 مگاپیکسل می رسد.

بهبود کیفیت دوربین سلفی تمام مدل ها

اگرچه افزایش مقدار سنسور دوربین اصلی محدود به مدل های پرو آیفون 14 است، اما تمام مدل های این خانواده قرار است با دوربین سلفی بهتری راهی بازار شوند. به طور تعیین این دوربین ها حالا از قابلیت فوکوس اتوماتیک بهره می برند و دیافراگم هم از F/2.2 به F/1.9 رسیده که یعنی نور بیشتری راهی سنسور می گردد. به همین دلیل با استفاده از دوربین سلفی تمام مدل های آیفون 14 در شرایط نوری متفاوت می توانید سلفی های بهتری ثبت کنید.

شروع فرایند حذف درگاه سیم کارت

اپل در سال 2016 جک هدفون را از آیفون حذف کرد و در سال 2017 هم دکمه هوم کنار گذاشته شد. حالا به نظر می رسد در سال 2022 قرار است فرایند حذف درگاه سیم کارت شروع گردد. بر اساس یک گزارش، بعضی از مدل های سری آیفون 14 در آمریکا بدون درگاه سیم کارت عرضه خواهند شد. گفته می گردد این مدل ها صرفا متکی به تکنولوژی eSIM خواهند بود. بعضی افشاگران اعلام نموده اند که تمام مدل های آیفون 15 بدون درگاه فیزیکی سیم کارت راهی بازار می شوند ولی هنوز در این مورد با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم.

بهره گیری آیفون 14 پرو مکس از ظرفیت 2 ترابایتی

سال گذشته کاربران برای خرید آیفون 13 پرو مکس با مدل 1 ترابایتی روبرو شدند. حالا به نظر می رسد اپل میخواهد مدل 2 ترابایتی آیفون 14 پرو مکس را به دست کاربران برساند. برای افرادی که با آیفون خود فیلمبرداری 4K انجام می دهند، بهره گیری از ظرفیت بیشتر اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال فقط 60 ثانیه فیلم 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه حدود 440 مگابایت حجم دارد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1158

به "5 شایعه مربوط به آیفون 14 که احتمالا آن ها را از دست داده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شایعه مربوط به آیفون 14 که احتمالا آن ها را از دست داده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید