گلکسی S22 اولترا دوربین و نمایشگر بی نظیری خواهد داشت

به گزارش مجله گذر عمر، طبق گزارشات بدست آمده به نظر می رسد گلکسی S22 اولترا از لحاظ کیفیت دوربین و نمایشگر یک گوشی بی نظیر در بین رقبا خواهد بود.

گلکسی S22 اولترا دوربین و نمایشگر بی نظیری خواهد داشت

انتظار می رود گلکسی S22 اولترا به نام قدرتمندترین پرچم دار سال آینده سامسونگ، قابلیت های زیادی داشته باشد. اما بهره مندی از قابلیت های زیاد تمام ماجرا نیست بلکه یک گوشی پرچم دار باید از برترین قابلیت ها هم برخوردار باشد. اینطور که به نظر می رسد، گلکسی S22 اولترا یکی از همین پرچم دارهاست که قرار است با یک سری ویژگی خاص و کاربردی راهی بازار شود.

البته آنچه که به تازگی یکی از وب سایت های خبری منتشر کرده است، در رابطه با وجود یک قابلیت لزوما نوآورانه نیست. بلکه پیشرفت چشمگیر سامسونگ در بخش هایی نظیر دوربین و نمایشگر را نشان می دهد. سوا از گوشی هایی با نمایشگر تاشونده، چند سالی هست که هیچ نوآوری خاصی از شرکت های سازنده گوشی های هوشمند شاهد نیستیم و فقط همان قابلیت ها با اندکی بهبود به نسبت سال قبل بکار گرفته می شوند.

گلکسی S22 اولترا هم قرار نیست نوآوری خاصی داشته باشد؛ اما گفته می شود از لحاظ دوربین و نمایشگر شاهد پیشرفت محسوسی به نسبت قبل خواهیم بود که حتی شاید شاهد ثبت رکوردی نو از سوی سامسونگ در این زمینه باشیم. تا به این لحظه خبرهای نسبتا زیادی پیرامون این گوشی و دو مدل استاندارد و پلاس منتشر شده است اما این خبر که به گزارش وب سایت TechManiacs به دستمان رسید، اطلاعاتی را در اختیارمان گذاشت که پیش از این از بابت آن اطلاع زیادی نداشتیم.

سوا از تمام قابلیت های خوبی که گلکسی S22 اولترا به آن ها مجهز خواهد شد مانند نمایشگر 6.8 اینچی با وضوح 1440P، پردازنده اگزینوس 2200 یا اسنپدراگون 888، دوربین 108 مگاپیکسلی با سنسور نو و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، به نظر می رسد باید انتظار داشته باشیم یک سری قابلیت های نوی هم به نمایشگر و دوربین آن اضافه شوند. این یعنی باید اعداد و ارقام را کنار بگذاریم و اندکی وارد جزئیات شویم.

مشخصات نمایشگر گلکسی S22 اولترا؛ رکوردشکنی در مقدار روشنایی

گلکسی S21 اولترا با بیشینه روشنایی 1500 نیت، یکی از قدرتمندترین و برترین گوشی هایی بود که سال گذشته راهی بازار شد. نمایشگر این محصول هم مدت ها به نام برترین نمایشگر بکار رفته در یک گوشی هوشمند در صدر قرار داشت تا اینکه بعد از آن گوشی های زیادی راهی بازار شدند و توانستند این نام را تصاحب کنند اما نه با اختلاف زیاد بلکه کاملا نامحسوس.

طبق شنیده ها، ظاهرا گلکسی S22 اولترا خواهد آمد تا بار دیگر رکورد نوی را به ثبت برساند. اینطور که به نظر می رسد، مقدار روشنایی صفحه این گوشی به عدد خیره کننده 1800 نیت خواهد رسید که تا به امروز در هیچ گوشی هوشمند دیگری شاهد ثبت این عدد نبودیم. این یعنی تماشای محتوای ویدیویی یا تصویر یا به طور کلی انجام هر کاری در گلکسی S22 اولترا فوق العاده لذت بخش و مجذوب کننده خواهد بود.

البته اینطور نیست که گوشی در تمامی حالت ها به چنین مقدار از روشنایی برسد. ظاهرا باید محتوایی که تماشا می کنید از HDR پشتیبانی کند و نمایشگر هم در حالت اتوماتیک قرار داشته باشد. البته معیاری که همه سازندگان گوشی هوشمند با توجه به آن مقدار روشنایی گوشی های شان را مقدار می گیرند همین است و اینطور نیست که بگوییم کاری که سامسونگ می کند صرفا بازی با اعداد است. همانطور که اشاره شد، در حال حاضر گلکسی S21 اولترا به نام برترین پرچم دار سامسونگ از بیشینه روشنایی 1500 نیت برخوردار است و این مقدار در آیفون 13 پرو مکس هم به 1200 نیت می رسد.

سرعت شارژ گلکسی S22 اولترا؛ 30 دقیقه؟

طبق گفته های بسیاری از خبرگزاری ها، سرعت شارژری که درون جعبه گلکسی S22 اولترا هم قرار نخواهد داشت، 45 وات است. اما نکته جالب در این رابطه این است که گفته می شود مدت زمان مورد نیاز برای شارژ گلکسی S22 اولترا فقط 30 دقیقه خواهد بود. اما شارژرهای 65 و 120 واتی ساخت شرکت های چینی می توانند باتری های گوشی را در مدت زمان مشابه شارژ کنند؛ بنابراین سوالی که پیش می آید این است که یا شارژر آن ها کیفیت ندارد و یا شارژر سامسونگ قرار نیست 45 واتی باشد.

در بررسی های اجرا شده، گلکسی S21 اولترا با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خود با یک شارژر 25 واتی معمولی در مدت زمان یک ساعت و 10 دقیقه به طور کامل شارژ شد. وقتی سامسونگ بیان نمود گوشی مورد انتظارش یعنی گلکسی S22 اولترا از شارژر 45 واتی پشتیبانی خواهد کرد، این می تواند ذهنمان را به این سمت ببرد که شاید مدت زمان کمتری نیاز باشد تا باتری 5000 میلی آمپر ساعتی پرچم دار نو شرکت کره ای از 0 تا 100 درصد شارژ شود. نه آنقدر محسوس که بخواهیم بگوییم 30 دقیقه و نه آنقدر بی تاثیر که بگوییم 1 ساعت.

اینطور که به نظر می رسد، باید مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن گلکسی S22 اولترا کمتر از 1 ساعت باشد. سرعت شارژ پایین معمولا بزرگ ترین نقطه ضعفی بود که پرچم داران اپل و سامسونگ به نسبت پرچم داران اندرویدی داشتند و حذف شارژر از درون جعبه هم همه چیز را بدتر کرد. اما اگر سامسونگ واقعا توانسته باشد مدت زمان مورد نیاز برای شارژ گوشی قدرتمندش را به کمتر از 1 ساعت برساند، قطعا خواهد توانست ورق را برگرداند.

مشخصات دوربین گلکسی S22 اولترا؛ سنسور نو، لنز نو، لرزشگیر نو

در بخش دوربین، عملکرد پرچم دارهای سامسونگ معمولا خوب بوده است. یعنی از زمانی که اولین پرچم دار شرکت معرفی شد تا به امروز، همیشه شاهد پیشرفت و بهتر شدن فرایند عکاسی و فیلم برداری بودیم و همیشه هم محصولات این شرکت در جمع برترین ها حضور داشته اند. اما طی چند سال اخیر این پیشرفت بسیار نامحسوس بوده است. به گونه ای که نمی توانیم لزوما آن را پیشرفتی انقلابی یا نوآورانه خطاب کنیم.

در گلکسی S22 اولترا اما علی رغم استفاده از دوربین 108 مگاپیکسلی، ظاهرا قابلیت هایی بکار گرفته شده است که باعث می شوند پیشرفت های اجرا شده به نسبت نسل قبل محسوس باشد. اینطور که به نظر می رسد، نوع سنسوری که این بار مورد استفاده قرار گرفته است بهتر و بزرگ تر خواهد بود به گونه ای که می تواند نور بیشتری را جذب کند و تصاویر با جزئیات بیشتری ثبت کند.

همچنین در زمینه لرزشگیر اپتیکال هم عملکرد گلکسی S22 اولترا بهتر خواهد بود. اینطور که به نظر می رسد، به نسبت نسل قبل، این بار کهکشانی سامسونگ می تواند به لطف فناوری های خوبی که در آن واقع شده است، تا 48 درصد لرزش های ناخواسته بیشتری را خنثی کند که این آمار فوق العاده است و به تنهایی می تواند یکی از عوامل بهبود چشمگیر کیفیت تصاویر باشد.

البته مشخص نیست آیا فناوری نوی که سامسونگ در گوشی نوش بکار خواهد گرفت همان فناوری است که اپل آن را لرزشگیر سنسور شیفت نام گذاری کرده و در سری آیفون 13 بکار گرفته است یا اینکه باید شاهد تکنیک کاملا نوی باشیم. اما آنچه که می دانیم این است که سامسونگ قطعا در تلاش است تا پرچم داری تولید کند که از لحاظ کیفیت فیلم برداری بتواند به عملکرد خیره کننده آیفون ها نزدیک باشد.

دوربین، سرعت شارژ و طراحی گلکسی S22 و S22 پلاس

اما از مدل اولترا که قدرتمندترین پرچم دار سامسونگ خواهد بود می رسیم به دو مدل دیگر یعنی استاندارد و پلاس که غالبا جز مقدار و کیفیت ساخت، تفاوت دیگری با یکدیگر ندارند. اما این بار به نظر می رسد تفاوت بین دو گوشی به سرعت شارژر هم کشیده خواهد شد. در حالی که در نسل کنونی هر دو مدل از شارژر 25 واتی پشتیبانی می کنند، مدل گلکسی S22 پلاس با پشتیبانی از شارژر 45 واتی راهی بازار می شود. یعنی در واقع همان شارژری که برای مدل اولترا در نظر گرفته خواهد شد و در حال حاضر هم آداپتور آن در بازار وجود دارد. گلکسی S22 اما به احتمال بسیار فراوان با پشتیبانی از شارژر 25 واتی عرضه می شود تا اندکی تفاوت بین مدل های مختلف واضح تر شود.

اما در بخش هایی نظیر پردازنده مرکزی، هر سه گوشی با یکدیگر برابرند و از اگزینوس 2200 یا اسنپدراگون 898 به نام قلب تپنده بهره می برند. لازم به ذکر است ظاهرا برخی از شرکت های مخابراتی آمریکا نظیر ورایزن، به سامسونگ سفارش کرده اند که مدل اگزینوس 2200 را برای آن ها ارسال کند. پردازنده ای که گفته می شود با همکاری شرکت AMD و پردازشگر گرافیکی آن و همچنین با پشتیبانی از قابلیت های خوبی نظیر رهگیری پرتو نور تولید خواهد شد و بنچمارک ها هم نشان از قدرت بسیار بالای آن دارند.

در رابطه با چینش قرارگیری دوربین ها روی پنل پشتی گلکسی S22 پلاس هم گزارشاتی منتشر شده است که با توجه به آن ها باید بگوییم ظاهرا به جای ماژول، این بار لنزها به صورت مجزا روی پنل پشتی تعبیه خواهند شد. روی پنل پشتی گلکسی S22 اولترا هم ظاهرا ماژول P شکلی را شاهد خواهیم بود که شاید حرف اول عبارت Photography به معنای عکاسی باشد تا نشان دهد این گوشی تا چه مقدار با تمرکز بر کیفیت عکاسی و فیلم برداری تولید شده است.

قیمت احتمالی گلکسی S22 اولترا؛ همان همیشگی

هنوز در رابطه با هیچ یک از چیزهایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم اطلاعات دقیق و موثقی در اختیار نداریم اما همین افشاگران سال هاست که در افشای اطلاعات و جزئیات مربوط به گوشی ها یا به طور کلی محصولات شرکت های مختلف اظهار نظر کردند و بسیاری از آن ها هم درست از آب درآمدند. مثلا در رابطه با مدل استاندارد هنوز هیچ خبری نشنیدیم در حالی که گفته می شود سامسونگ سرمایه گذاری زیادی روی این محصول کرده است و می خواهد بخش بزرگی از تعداد تولید را به این گوشی اختصاص دهد.

اما در رابطه با قیمت این گوشی ها هم به نظر می رسد یک خبر خوب وجود داشته باشد و آن هم این است که سامسونگ تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد. طبق شنیده ها، ظاهرا قیمتی که سامسونگ برای قدرتمندترین گوشی خود در نظر خواهد گرفت بار دیگر همان 1200 دلار است و به همین علت می توان انتظار داشت قیمت دو مدل دیگر هم به نسبت قبل تغییری نداشته باشد. بدین ترتیب قیمت پایه پرچم داران نو سامسونگ 800، 1000 و 1200 دلار خواهد بود. حال باید دید تا چه مقدار این اطلاعات درست از آب در خواهد آمد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 882

به "گلکسی S22 اولترا دوربین و نمایشگر بی نظیری خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 اولترا دوربین و نمایشگر بی نظیری خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید