25 موضوعی که مهمانداران باید از مسافران پنهان کنند (قسمت دوم)

به گزارش مجله گذر عمر، شغل مهمانداری بیش از آنچه که فکر می کنیم سخت و پرمسئولیت است. آن ها حتی موظف اند تا برخی مسائل را به صورت راز پیش خود نگه دارند تا موجب ترس و نگرانی مسافران نشوند. آیا می دانید این مسائل مرموز چه هستند؟

25 موضوعی که مهمانداران باید از مسافران پنهان کنند (قسمت دوم)

مطالعه قسمت اول

همیشه سعی کنید به حرف های مهمانداران گوش دهید و خیلی به وسایل داخل هواپیما دست نزنید و حتی از آب آنجا ننوشید. اگر قسمت اول این مقاله را مطالعه کرده باشید کاملا متوجه هستید که دلیل آن چیست و اینکه می دانید که مهمانداران چه وظایفی نسبت به شما دارند یا شما گمان می کنید که دارند. در ادامه به باقی مسائل پنهان از چشم مسافران هواپیما پی می بریم.

13. درب دستشویی را از بیرون هم می توان باز کرد

مهمانداران این را از مسافران پنهان می کنند که درب دستشویی از بیرون نیز باز می شود. آن ها این مسئله را به صورت یک راز نگه می دارند تا زمانی که یک نفر در دستشویی است، فرد دیگری وارد نشود.

اما دلیل اصلی این است که مبادا درب به روی کسی قفل شود و نتواند خارج شود.

طبق گفته های The Thrillest، تنها کاری که مسافران باید انجام دهند این است که علامت دستشویی را بالا بکشند و دستگیره را قفل کنند. مهمانداران کلید مخصوص خود را برای باز کردن درب ها دارند.

12. آیا پیام فرستادن واقعا باعث ایجاد اختلال در پرواز می شود؟

پس از بسته شدن درب ها و پیش از اوج گرفتن، مهمانداران از شما می خواهند تا iPhone یا دیگر گوشی ها را خاموش کنید یا روی حالت پرواز بگذارید و البته که ما گوش می دهیم زیرا به این حقیقت غیرقابل بحث واقفیم که اگر در حال پیام فرستادن باشیم، باعث سقوط هواپیما می شویم.

اما همان طور که Travel + Leisure بیان کرده است، این حقیقت مانند داستان های زنان قدیمی است و:

هیچ موردی در این رابطه که استفاده کردن مسافران از گوشی همراه باعث سقوط هواپیما شده باشد، وجود ندارد. درست است که استفاده از دستگاه های الکترونیکی بر سیستم هواپیما تاثیر می گذارند؛ اما این به ندرت پیش می آید.

11. چرا نور هواپیما کم می شود

مسافران می دانند که زمانی که نور هواپیما کمرنگ می شود، یعنی یا جهت طولانی است یا در آخرین لحظات فرود به سر می برند. طی پروازهای شبانه، چراغ ها هنگام تیک آف یا فرود کم سو می شوند.

مهمانداران برای اینکه مسافران را نگران نکنند به آن ها نمی گویند که نور کم هواپیما به خاطر راحتی آن ها نیست؛ بلکه به خاطر این است که در شب دید بهتری داشته باشند.

براساس گفته های The Telegraph، درصورت نیاز، نور کم یک آماده سازی برای تخلیه است. نور کم یعنی چشم های شما به تاریکی عادت کرده است؛ بنابراین بهتر می توانید بیرون را دیدن کنید.

10. مهمانداران حتما در هواپیما می خوابند

مهمانداران اغلب 14 ساعت یا بیشتر کار می کنند. واقعا شغل خسته کننده ای است. درخواست های مسافران، کمک به آن ها و اطمینان از امنیت کلی هواپیما؛ بنابراین زمانی که هواپیما در حال سفر است، چرت کوتاهی می زنند.

به گفته وب سایت Insider، برخی هواپیماها مانند بوئینگ 777 و هواپیماهای 787، راهروهای مخفی دارند که به خدمه این اجازه را می دهد تا در آرامش بخوابند.

خدمه نمی گذارند تا به این راهروهای مخفی پی ببرید تا مبادا مخل آسایش آن ها شوید.

9. هواپیماها تنها ماهی یکبار کاملا تمیز می شوند

مهمانداران باید این را از مسافران پنهان کنند؛ زیرا آن ها نمی خواهند این حقیقت را بشنوند. این یک حقیقت است که هواپیماها تقریبا ماهی یکبار تمیز می شوند؛ اما تمیزی کامل زمانی صورت می گیرد که به آشیانه بازمی گردند.

به تمام آن ساعاتی بیندیشید که در آسمان، با آن همه کثیفی، خرده آشغال، جرم و باکتری در پرواز بودید. اگر ببینید که مسافری میزهای تاشوی خود را تمیز می کند یا باقی آشغال ها را روی کف می ریزد، شما هم همین کار را می کنید.

8. تنها شما نیستید که از گریه بچه ها اذیت می شوید

دیدن بچه در پرواز مسافران را می ترساند. آن ها امیدوار هستند آن نوزاد یا کودک طی پرواز خواب باشد یا حداقل آرام و ساکت بماند؛ زیرا هنگام پرواز، صدای گریه بچه ها آخرین چیزی است می خواهید بشنوید. صدای آن ها مخل آسایش و استراحت مسافران می شود.

دلتان می خواهد پدر و مادر آن کودک را پیدا کنید و یک سخنرانی درباره مراقبت از بچه ها به آن ها ارائه دهید. خب بر اساس Express UK، آنچه که مهمانداران نمی گذارند شما متوجه شوید این است که آن ها نیز از این صداها کلافه می شوند و دوست دارند به والدین تذکر دهند.

7. آن پتو یا بالشتی که سفارش می دهید پر از میکروب است

اگر بخواهید، مهماندار با روی گشاده به شما یک پتو یا بالشت می دهد. براساس گفته های Huffington Post، آنچه مهماندارن به شما نمی گویند این است که تمام وسایل راحتی پس از هر پرواز شسته نمی شوند و بسیار کثیف هستند.

در واقع آن پتوها و بالشت ها را مسافران مختلف بارها و بارها استفاده کرده اند.

اگر گمان کرده اید که خب، مهمانداران آن ها را در پلاستیک های تمیز تحویل می دهند، باید بدانید که تنها وسیله تمیز همان پلاستیک است. طبق گفته های Finance Twitter، در عوض آن پتو به خوبی تا شده و بالشت تکان داده شده است تا به نظر نو برسد.

6. هدفون ها نیز همین طور

اگر قصد دیدنی فیلم داشته باشید، حتما به هدفون نیاز پیدا می کنید. اما همان طور که The Daily Meal پشنهاد می دهد، هرگز آن هدفونی را که مهمانداران تعارف می کنند، قبول نکنید. آن ها نیز مانند میزهای تاشو تمیز نیستند؛ به این خاطر که نو نیستند.

مهمانداران هرگز به شما نمی گویند که آن ها بارها استفاده شده اند و برای اینکه نو به نظر برسند، آن ها را داخل پلاستیک های محکم می گذارند. هیچکس آن ها را تمیز نکرده یا نمی شوید. فشار مضاعف در هواپیما و تمام آن میکروب ها می توانند شما را مریض کنند؛ بنابراین دفعه بعد هدفون خود را همراه داشته باشید.

5. اگر مودب باشید می توانید میان وعده بیشتری بگیرید

اگر غذای زیادی نخورده اید و در پرواز کوتاه شما تنها میان وعده سرو می شود، همیشه می توانید میان وعده بیشتری بخواهید. بر اساس گفته های Yahoo! Lifestyle، بیشتر هواپیمایی ها هیچ محدودیتی بابت تعداد میان وعده هایی که اجازه دارید میل کنید، ندارند.

همان طور که مهمانداران تصدیق کرده اند، میان وعده کافی برای تقاضای بیشتر مسافران وجود دارد؛ اما باید یک کار انجام دهید. شما باید با مهمانداران خوب و مودب باشید. اگر با لحنی معمولی با مهمانداران صحبت کنید و به طور معترضانه ای از روز خود بگویید، دیگر به شما چیزی نمی دهند، حتی یک بسته بادام زمینی.

4. همیشه خوش پوش باشید

راه دیگر برای برانگیختن تحسین مهمانداران این است که ظاهر خوبی داشته باشید. مهمانداران هیچ وقت این را به شما نمی گویند؛ اما اگر مجذوب کننده باشید و به خوبی لباس پوشیده باشید، بدون اینکه بخواهید به شما آبمیوه می دهند.

بر اساس اعلام Huffington Post، این یعنی کت و شلوار یا یک بلیز با پیراهن و یک شلوار خوب برای آقایان و و یک پیراهن زیبا و چند تکه طلا برای خانم ها. اگر ژولیده لباس پوشیده باشید ـ یک سوییشرت با آرم کالج روی آن ـ با شما نیز ژولیده رفتار می شود.

3. مهمانداران نیز می توانند انعام قبول کنند

مهمانداران این نکته را نیز از شما پنهان می کنند که انعام دادن به آن ها، آن ها را شاد می کند. بر اساس Daily Mail، با وجود اینکه بیشتر هواپیمایی ها گرفتن انعام را غدقن می کنند؛ اما در واقع این حق را ندارند.

2. کودک شما نمی تواند به صورت رایگان روی یک جایگاه بنشیند

بیشتر هواپیمایی ها اجازه می دهند تا بچه ها زیر 2 سال به صورت رایگان سفر کنند؛ اما این بدان معنا نیست که فرزند شما به صورت اتوماتیک یک جایگاه رایگان دارد. حتی اگر بارها تقاضا کنید، مهمانداران هرگز به شما یک جایگاه رایگان نمی دهند.

طبق اعلام Best Life، کودک شما باید روی پای شما بنشیند. اگر می خواهید که او نیز یک جایگاه داشته باشد، باید یک بلیط برایش خریداری کنید. این قانونی است که شاید شما ندانید.

1. چطور پروازمان را تنها با انجام یک کار به صورت رایگان ارتقاع ببخشیم

مهمانداران کنترل خیلی چیزها را در هواپیما در دست دارند. برای مثال اگر فریاد بزنید که هواپیما در حال سقوط است، آن ها می توانند شما را به جایگاه ببندند؛ بنابراین همیشه آرزو می کنید که کاش می شد به صورت رایگان با فرست کلاس سفر می کردید. این موقعیت به ندرت اتفاق می افتد و تنها مهمانداران قادر به گرفتن این تصمیم هستند.

با این حال اگر ببنید که برخی از جایگاه های فرست کلاس خالی هستند؛ می توانید از آن ها استفاده کنید. چطور؟ به گفته Finance Twitter، تنها کاری باید انجام دهید این است که از مهمانداران بخواهید. اما این کار را باید در نهایت ادب انجام دهید. به آن ها احترام بگذارید. با آن ها شوخی کنید. مهمانداران عاشق این هستند که مسافران لبخند بزنند و شوخی کنند. اگر واکنش آن ها منفی بود، درک کنید. همچنین اگر خوش پوش باشید نیز موثر است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از خبرنگاران می توانید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی ارزان به مقصد مورد نظر خود را یافته و به آسانی از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

منبع: کجارو / thetravel.com
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1053

به "25 موضوعی که مهمانداران باید از مسافران پنهان کنند (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 موضوعی که مهمانداران باید از مسافران پنهان کنند (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید