گردشگری دریایی یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است

به گزارش مجله گذر عمر، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، گردشگری دریایی یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است.

گردشگری دریایی یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از فرایند اجرای مجموعه تفریحی مارینا خزر اضافه کرد: آزادسازی سواحل یکی از اقدامات پیروز دولت سیزدهم بوده است، چرا که در کنار آن زمینه برای ایجاد و توسعه امکانات تفریحی، گردشگری و خدماتی در سواحل مازندران مهیا می گردد که یکی از آنها گردشگری دریایی است.

وی با اظهار اینکه نفس آزاد سازی سواحل مسئله ای را حل نخواهد کرد، شرح داد: تا زمانی که برنامه های جایگزینی خوبی نداشته باشیم و این سواحل طولانی به امان خدا رها گردد یقینا شرایط بدتر از گذشته خواهد شد، ضمن اینکه زمینه برای بروز انواع آسیب های اجتماعی نیز مهیا می گردد و به همین دلیل یکی از مهمترین اقدامات دولت در حوزه گردشگری دریایی که هفته پیش کلید خورد، تصویب سوخت یارانه ای برای شناورهای دریایی است که سالها خدمات گردشگری به مسافران ارائه می دهند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: سوخت یارانه ای یکی از آرزوهای دیرینه صاحبان شناورها دریایی ساحلی کشور بود که با مصوبه دولت مشکل تامین سوخت برای آنها حل شد و با این مصوبه هزینه و عایدی فعالان این بخش نسبت به دوره گذشته متفاوت خواهد شد، ضمن اینکه با برخی از شرکت های مالک کشتی های تفریحی بزرگ موسوم به کروز که تا چند هزار مسافر جابه جا نمایند وارد مذاکره شده ایم و باید برایشان اسکله فراهم گردد.

وی یکی از محورهای بازدیدش از مجتمع تفریحی مارینا را ارزیابی اسکله در حال ساخت آن برای پهلوگیری کشتی های تفریحی دانست و اضافه کرد: یکی از نکات مورد بحث با مالک این پروژه هم در این زمینه بوده است، چون پروژه در حال ساخت مارینا در نوشهر پروژه بزرگی است و طبق گزارش مالک آن اندازه عمقی که برای اسکله آن در نظر گرفته حدود 6.5 متر است بنابراین بستر برای پهلوگیری کشتی تفریحی از جمله کروز در این منطقه فراهم می گردد.

ضرغامی گفت: با پهلوگیری کشتی های تفریحی در این منطقه ساحلی، بستر برای حضور مسافران و گردشگران فراهم می گردد، چرا که جذابیت های محیطی برای مسافران مانند گرفتن عکسهای سلفی در طبقات این کشتی برای آنان خیلی اهمیت دارد.

وی از احتمال خرید کشتی کروز از سوی بنیاد جانبازان اطلاع داد و اضافه کرد: صحبتی که با مدیران بنیاد جانبازان شده، اعلام کردند که در آینده نزدیک یک ففرایند کشتی تفریحی از نوع کروز خریداری می نمایند که برای فعالیت در جنوب کشور بطور جدی تری در حال پیگیری است ولی به نظر من ساحل خزر از ظرفیت های بهتری برخوردار است.

وزیر میراث فرهنگی با اعلام اینکه در مازندران سه طرح بزرگ ساحلی شبیه مارینا با کاربردهای متنوع درحال اجرا است، گفت: با اجرای کامل این طرح ها فرصت های استثنایی و کم نظیری برای گردشگری دریایی و کسب رضایت مردم مهیا می گردد.

وی در عین حال به مسائل پروژه مارینا در نوشهر اشاره نمود و اضافه کرد: طبق شرح سرمایه گذار این طرح احتیاجمند حمایت تسهیلاتی و کاهش ریسک است و ضروری است برای به انتها رساندن این طرح ما هم آنچه در توان داریم در حوزه مشاوره، پشتیبانی و نظارت از سرمایه گذار حمایت کنیم تا بتواند با اطمینان خاطر طرح را تکمیل کند.

ضرغامی گفت: هم اکنون کارگاه این پروژه با بکارگیری دست کم 500 نفر فعال است که کوشش بسیار ارزشمندی است و با همین سرعت باید پیش برود و موانع پیش روی این طرح نیز باید برچیده گردد تا بزودی شاهد افتتاح آن باشیم.

سرمایه گذار و مجری ساخت مجتمع تفریحی مارینا نیز در این بازدید گفت که تا به امروز برای اجرای طرح 2 هزار و 800 میلیارد تومان هزینه نموده و هنوز برای تکمیل آن حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار دیگر احتیاج است.

حمید ثانی اضافه کرد: هم اکنون حدود 500 نفر در اجرای طرح فعالیت دارند و با اجرای کامل آن بستر برای اشتغال دست کم یک هزار نفر فراهم می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1136

به "گردشگری دریایی یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری دریایی یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید