کشف شهر باستانی که پیدا کردن آن غیرممکن بود

به گزارش مجله گذر عمر، شاید آن ها در پیش بینی زمان سرانجام یافتن دنیا عالی نبوده باشند، اما باید مایا ها را به خاطر ساختار هایی باورنکردنی که ساختند ستایش کنیم. هرم های سنگی بسیار بلندی که هزاران سال پیش برپا شدند و هنوز هم نقاط عطف ایستاده یک تمدن و فرهنگ غنی با میلیون ها نفر هستند؛ تمدنی که فروپاشی ناگهانی آن هنور یک راز است.

کشف شهر باستانی که پیدا کردن آن غیرممکن بود

به گزارش فرادید، ما هنوز نمی دانیم چرا مایا ها ناپدید شدند، اما زمانی بین سال های 850 تا 1000، تمدن آن ها رو به افول گذاشت و سقوط کرد. آن ها به طور کامل از بین نرفتند و نوادگان آن ها هنوز هم زنده هستند و زندگی می نمایند، اما فروپاشی آن ها همچنان یکی از بزرگترین اسرار تاریخ است. اما به تازگی، به لطف کشف یکی از شهر های باستانی آن ها، اطلاعات بیشتری در موردشان بدست آورده ایم.

تصویری خیالی از شهر باستانی مایا ها که به وسیله جنگل پوشانده شده بود

در اعماق جنگل ال میرادور گواتمالا، یکی از شهر های باستانی مایا ها قرار گرفته است که تا به امروز کشف آن تقریباً غیرممکن بود. این شهر باستانی، مجموعه ای از حدود 400 سکونتگاه به هم پیوسته است که بعضی از آن ها 3000 سال پیش ساخته شدند و میان آن ها جاده هایی وجود دارد که همه آن ها را به هم متصل می نماید.

باستان شناسان 417 سکونتگاه را کشف کردند که به وسیله مایا ها ساخته شده و با جاده هایی به طول حدود 110 مایل به هم متصل شدند و به عنوان نخستین سیستم آزادراه دنیا از آن ها یاد می گردد. نویسندگان این اکتشاف شگفت انگیز به واشنگتن پست گفتند این شهر باستانی بهم پیوسته حدود 1000 سال قبل از میلاد ساخته شده است و با کشف آن، حجم کاملی از تاریخ بشر که قبلاً از آن بی خبر بودیم فاش شده است.

ریچارد هانسن، استاد باستان شناسی دانشگاه ایالتی آیداهو می گوید این یافته ها تحول آفرین هستند و انریکه هرناندز باستان شناس از دانشگاه سن کارلوس می گوید این کشف می تواند به میزان اهرام مصر برای درک ما از تاریخ مهم باشد.

هرناندز در 20 سال گذشته، هر سال ماه ها وقت خود را صرف حفاری در ال میرادور نموده است و این شهر باستانی تازه پس از پیشرفت های فناوری کشف شد که به محققان اجازه داد با دقت بیشتری در جنگل جستجو نمایند. فناوری Lidar (یکی از فناوری های سنجش از راه دور) چیزی است که به محققان اجازه می دهد مقیاس کامل شهر باستانی را ببینند و متوجه شوند به سکونتگاه های به هم پیوسته و فوق العاده پیچیده نگاه می نمایند که یک سیستم جاده ای چشمگیر همه آن را در کنار هم نگه داشته است.

اکنون دانشمندان تصور بسیار واضح تری از آنچه در این مکان وجود دارد دارند و می توانند سفر های دقیق تری به این شهر باستانی داشته باشند و چیز های بیشتری بیاموزند، اگرچه با داشتن 417 مکان برای بازدید، کار زیادی برای انجام دادن دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 خرداد 1402 بروزرسانی: 16 خرداد 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1297

به "کشف شهر باستانی که پیدا کردن آن غیرممکن بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شهر باستانی که پیدا کردن آن غیرممکن بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید