برای پذیرش تحصیلی کانادا چه کار باید کرد؟

به گزارش مجله گذر عمر، هر فرد قصد ادامه تحصیل در کانادا را داشته باشد قبل از رفتن به کانادا و برای رفتن به کانادا و سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه اقتصادی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در کانادا است. کسانی که قصد دارند بعد از خاتمه تحصیلات خود در کشور کانادا مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و دوره تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا نمایند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

برای پذیرش تحصیلی کانادا چه کار باید کرد؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا به همراه هزینه زندگی در کانادا برای سال اول در حدود 25000 دلار خواهد بود. هزینه های زندگی در کانادا برای دانشجویان به صورت میانگین بین 800 تا 1000 دلار در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، خوراک، پوشاک و حمل و نقل می باشد.

شهریه تحصیل در کانادا

شهریه تحصیل در کانادا در مقایسه با انگلیس، استرالیا و نیوزلند پایین تر می باشد. برای یاری به هزینه های تحصیلی بورسیه های متنوعی وجود دارد و بیشتر این بورسیه برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر می باشد ولی برای مقطع لیسانس هم تعدادی از این بورسیه ها وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل در کانادا را کاهش قابل توجهی دهد.

شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا: میانگین شهریه سالانه بین 12000 تا 20000 دلار

شهریه دانشجویان کانادایی: میانگین شهریه سالانه بین 3000 تا 5000 دلار

شهریه دانشجویان بومی در استان کبک: میانگین شهریه سالانه بین 1000 تا 3000 دلار

افرادی که از تخفیف شهریه بهره مند هستند عبارتند از:

  • شهروندان و افراد دارای اقامت دائم کانادا
  • افراد محافظت شده و خانواده وابسته آنها طبق قانون اداره مهاجرت کانادا
  • دانشجویان بین المللی واجد شرایط

شرایط تحصیل در کانادا

طبق قانون کانادا، اعضای خانواده فرد (همسر یا فرزندان) می توانند پس از ورود به کانادا تقاضای ادامه تحصیل بدهند به شرط آنکه آن فرد دارای ویزای تحصیلی یا کار موقت باشد. به واسطه قدمت دانشگاه های ممتاز در سیستم آموزشی کانادا و امکانات بسیار ویژه ای که کشور کانادا در اختیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در کانادا قرار می دهد، کشور کانادا همیشه کانون توجه علاقه مندان به تحصیل در مراکز معتبر علمی و همه افرادی که متقاضی اخذ اقامت و یا پی آر کارت کانادا بوده اند، بوده است. دانشگاه ها و مراکز آموزشی کانادا سرآمد دانشگاه های برتر دنیا هستند و تقریبا تمامی رشته های دانشگاهی را پوشش می دهند.

مدرک زبان لازم برای تحصیل در کشور کانادا

در کشور کانادا ، تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسه برای مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری امکان پذیر است . ارائه مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش دانشگاه های کانادا ضروری است . در مقطع کارشناسی ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره آیلتس حداقل 6 ضروری است . در مقطع کارشناسی ارشد حداقل نمره آیلتس 6.5 است . برای پذیرش در مقطع دکترا دانشجوی متقاضی باید دانش زبانی خوبی داشته باشد تا بتواند استاد راهنما را برای همکاری جهت دریافت پذیرش متقاعد کند .

آزمون های اصلی انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه های کانادا به توضیح زیر است :

  • IELTS
  • TOEFL
  • CAEL
  • CanTEST

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

پس از تصمیم گیری در مورد رشته مد نظر، شهر و دانشگاهی که قصد دارید در آن به ادامه تحصیل بپردازید، باید برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا اقدام نمایید که البته دریافت آن احتیاجمند دانش و تجربه کافی در این زمینه است. اطلاع دقیق از مدارک مورد احتیاج، شرایط و قوانین تحصیلی، ویژگی های هر استان و دانشگاه های فعال در آن همگی از مواردی هستند که احتیاجمند دقت ویژه در فرایند اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا هستند.

اما به طور کلی برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا احتیاج به موارد زیر خواهید داشت:

پاسپورت دارای اعتبار

مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی با نمره مناسب

مدارک و رزومه تحصیلی کامل و قابل قبول

مدارک مالی و قابل استناد برای پوشش هزینه های تحصیلی

پرداخت هزینه آنالیز پرونده توسط دپارتمان پذیرش دانشگاه (بین 100 تا 250 دلار کانادا)

سپس در صورت موافقت دانشگاه کانادایی تحت DLI، نامه تائیدیه ای تحت عنوان acceptance letter برای شما ارسال می شود که برای مراحل بعدی دریافت ویزای تحصیلی کانادا مورد احتیاج شما خواهد بود.

  • مکانی امن برای تحصیل: کانادا پایین ترین نرخ جرم و جنایت را در منطقه دارد و همین موضوع این کشور را تبدیل به مکانی امن برای تحصیل و زندگی دانشجویان خارجی می کند.
  • یکی از بهترین نقاط دنیا برای تحصیل: طبق نظر سازمان ملل متحد و واحد اطلاعات مالی کانادا از سال 1994 در لیست 10 نقطه برتر دنیا برای زندگی قرار گرفته است. به علاوه شهرهای عظیم کانادا مانند ونکوور ، تورنتو و مونترال به لطف پاکیزگی، امنیت، فعالیتهای فرهنگی و سبک زندگی جذابشان شهرهایی با سطح دنیای برای کار وزندگی شناخته شده اند.
  • هزینه کقرون به صرفه تحصیل: در مقایسه با انگلیس، نیوزلند و آمریکا، کانادا پایین ترین نرخ شهریه را از دانشجویان خارجی اخذ می کند.
  • مقصدی با تکنولوژی بروز: کانادا به لطف همکاری با بسیاری از دانشمندان با استعداد، محققین و کارآفرینان، محیطی مهیج برای کار و تحصیل ایجاد نموده است. این کشور پیش قدمی بین المللی در امور کامپیوتر و فناوری اطلاعات را داراست و دارای شهرتی برای فزونی در بخشهایی مانند ارتباطات از راه دور، حمل و نقل و مهندسی، حمل و نقل شهری، دستگاه های پزشکی و نرم افزارهای پیشرفته، انرژی های برق آبی و هسته ای،لیزر، بیوتکنولوژی، صنایع غذایی، سیستم اطلاعات جغرافیایی و صنایع اقیانوسی و محیط زیست می باشد.
منبع: اینترنت
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 254

به "برای پذیرش تحصیلی کانادا چه کار باید کرد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای پذیرش تحصیلی کانادا چه کار باید کرد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پذیرش تحصیلی کانادا چه کار باید کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید