هجوم مردم به جاده ها کمتر شد

به گزارش مجله گذر عمر، سفرهای مردم در هفته گذشته کاهش پیدا کرد و با وجود اینکه همچنان این مقدار ترددهای جاده ای کمتر از هفته قبلش بود اما به گفته کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در شرایطی که واکسیناسیون کامل نشده، نگران کننده به نظر می رسد و همچنان بالاست.

هجوم مردم به جاده ها کمتر شد

به گزارش خبرنگاران، براساس آخرین آمارهای ثبت شده از مرکز مدیریت راه های کشور درباره شرایط تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی 23 تا 29 مهرماه میانه ترددهای روزانه در محورهای مواصلاتی کشور به یک میلیون و 984 هزار و 584 وسیله رسید که نسبت به هفته قبل از آن شش درصد کاهش یافت اما در قیاس با هفته مشابه در سال گذشته 21 درصد افزایش پیدا نموده است.

بعلاوه بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان 9 میلیون و 50 هزار پلاک خودرو در بازه زمانی 23 تا 29 مهرماه در محورهای برون شهری رویت شدند که 650 هزار خودرو کمتر از هفته قبل از این آنالیز بوده است. اما خودروهای تهران و البرز همچنان با سهمی بیش از 20 درصد بالاترین رتبه را در این میان از آن خود نموده اند.

از سوی دیگر آمارها نشان می دهد که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته، شرایط متفاوتی را تجربه نموده و بیشتر استان ها به غیر از خوزستان، هرمزگان و کرمانشاه کاهش سفرها را تجربه کردند.

چرا که در این میان ترددها در هفته گذشته تنها در استان های هرمزگان، خوزستان و کرمانشاه با سه درصد، یک درصد و یک درصد افزایش نسبت به هفته قبل از این آنالیز روبرو شده و استان های دیگر کاهش سفر را ثبت کردند. زنجان، قزوین، گلستان و گیلان با منفی 21 درصد، منفی 14 درصد، منفی 11 درصد و منفی 9 درصد بیشترین کاهش تردد را در مقایسه با هفته قبل از این بازه زمانی داشته اند.

اما مقایسه ترددهای بین استانی با هفته مشابه سال گذشته نشان می دهد که زنجان تنها استانی است که کاهش یک درصدی را تجربه نموده و این آمار برای استان های خوزستان، قم، اصفهان و سمنان به ترتیب با 37 درصد، 36 درصد، 30 درصد و 29 درصد افزایش بیشترین رشد در میان استان های دیگر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 904

به "هجوم مردم به جاده ها کمتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم مردم به جاده ها کمتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید