نحوه یادگیری اصولی زبان انگلیسی از صفر

به گزارش مجله گذر عمر، خبرنگاران ؛ اگر شما هم می خواهید بدانید که چگونه می توانید یادگیری زبان انگلیسی را در خانه و از صفر آغاز کنید جای خوبی آمده اید! در این مقاله می خواهیم راه چاره یادگیری زبان را با شما عزیزان آنالیز نموده و در نهایت چند کتاب مفید که می تواند در این راه همیار شما باشد را معرفی کنیم.

نحوه یادگیری اصولی زبان انگلیسی از صفر

یادگیری زبان انگلیسی

شاید یاد گرفتن زبان انگلیسی به مقدار یادگیری الفبا برای شما آسان نباشد اما به یاد داشته باشید که این فرایند کاملا قابل مدیریت است. در اینجا نکات و منابعی را به شما معرفی خواهیم کرد و قول می دهیم که با رعایت این نکات می توانید مقدار دانش و مهارت خود از زبان انگلیسی را تا حد زیادی افزایش دهید. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که تسلط به یک زبان تازه کاملا زمان بر است.

هدف داشته باشید

هدف داشتن منجر به انگیزه می گردد و باعث می گردد که شما بتوانید این مسیر را تا به آخر طی کنید. با این که یادگیری زبان خاتمه ندارد اما این راه طولانی قطعا احتیاج به تغذیه خواهد داشت و این تغذیه را هدف شما تامین خواهد نمود.

به یاد داشته باشید که زبان انگلیسی، زبان ارتباطات بین المللی است و اگر بخواهید به منابع دسته اول دسترسی داشته باشید احتیاج به این زبان خواهید داشت. ویدئوهای پرطرفدار، میم های خنده دار، محتواهای الهام بخش و ... همگی به زبان انگلیسی هستند.

اصول را بیاموزید

حالا که برای خود یک هدف معین نموده اید ضروری است که این سوال را از خود بپرسید: یادگیری زبان انگلیسی از صفر چگونه است؟. یک ترفند خوب این است که به جای کلمات، عبارات را مطالعه کنید. داستن معنی کلمات بدون دانستن نحوه استفاده آن ها در جملات فایده چندانی نخواهد داشت. برای یادگیری اصول اولیه می توانید از دیدنی برنامه کودک استفاده کنید. ممکن است انجام این کار احمقانه به نظر برسد اما برنامه های کودک اصولا از عبارات ارتباطی اولیه استفاده نموده و حتی جملات را آرام تر نیز بیان می نمایند تا کودک بتواند به راحتی آن را درک کند.

البته پیشنهاد ما این است که فرایند یادگیری زبان انگلیسی را با معین سطح آغاز کنید. سایت های اینترنتی زیادی برای معین سطح زبان رایگان وجود دارند که استفاده از آن ها خالی از لطف نیست.

دایره لغات خود را توسعه دهید

حتی اگر به قواعد انگلیسی تسلط نداشته باشید، داشتن دایره لغات گسترده به شما یاری می نماید تا یک متن را درک کنید. حتی در برقراری ارتباط با دیگران می توانید دست و پا شکسته مهم ترین کلمات را بیان نموده و به این ترتیب منظور خود را منتقل کنید. برای انجام این کار چند توصیه برای شما داریم:

یک دفترچه واژگان همراه خود داشته باشید: زمانی که کلمات یا عبارات تازه انگلیسی را می شنوید، بهتر است که آن را یادداشت کنید. صرفا نوشتن یک واژه نمی تواند به شما یاری کند. حتما در کنار آن موقع و علت استفاده از آن را هم بنویسید.

یک کتاب واژگان داشته باشید: یک نسخه فیزیکی یا دیجیتال از لغات انگلیسی با خود داشته باشید تا هر زمان که به کلمات سخت برخورد کردید، معنی آن را پیدا کنید.

چیزهای انگلیسی بیشتری بخوانید

یکی دیگر از اصول یادگیری زبان انگلیسی این است که چیزهای انگلیسی بیشتری را بخوانید. برای انجام این کار احتیاجی نیست که کتاب زبان انگلیسی خریداری کنید. کافی است به اطراف خود نگاه کنید. سایت های اینترنتی، پیج های اینستاگرامی که به زبان انگلیسی هستند، وبلاگ ها و ... از جمله فضاهایی هستند که می توانید در آنها به جملات انگلیسی برخورد کنید.

برای این که بتوانید متون انگلیسی را بخواهید ضروری است که در ابتدا یک معین سطح زبان رایگان انجام دهید و سپس بر اساس سطح خود متن مدنظر را انتخاب کنید. اگر مبتدی باشید و یک رمان 300 صفحه ای را انتخاب کنید احتمالا خیلی زود دلزده و دلسرد خواهید شد.

سعی کنید چیزهایی را بخوانید که به آن ها علاقه دارید. اگر به آشپزی علاقه دارید پس متون انگلیسی این حیطه را مطالعه کنید.

منابع مناسبی را برای یادگیری انتخاب کنید

داشتن کتب مناسب یکی از اصول مهم آموزش زبان انگلیسی است. از جمله منابع مناسب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کتاب Top Notch: این کتاب در واقع یک مجموعه کاملا کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی است که هر 4 مهارت اصلی یعنی ریدینگ، اسپیکینگ، رایتیگ و لیسنینگ را پوشش می دهد اما روی اسپیکینگ و لیسنینگ تمرکز بیشتری دارد.

کتاب Oxford Word Skills: این مجموعه شامل 3 کتاب در سطوح مبتدی، میانه و پیشرفته بوده و از آن برای یادگیری و تمرین و تکرار واژگان تازه استفاده می گردد. این کتاب را می توان یکی از برترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی دانست.

کتاب Grammar in use: این کتاب را می توان یکی از کتاب های پرفروش در زمینه یادگیری گرامر در دنیا دانست که به زبان های بسیاری نیز ترجمه شده است. یکی از ویژگی های این کتاب آموزش گام به گام و با زبان ساده است که یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودخوان را بسیار ساده می نماید.

زبان گوشی و سایر سیستم ها را انگلیسی کنید

یکی دیگر از برترین کارهایی که می توانید برای آموزش زبان انگلیسی انجام دهید این است که زبان دستگاه خود را از فارسی به انگلیسی تغییر دهید. بعلاوه اگر برنامه ها و اپلیکیشن هایی که دارید نیز قابلیت تغییر زبان دارند، آن ها را به انگلیسی تغییر دهید تا مجبور شوید انگلیسی بخوانید و انگلیسی فکر کنید.

یادگیری را به شیوه خودتان انجام دهید

یادگیری بایستی یک فرایند سرگرم نماینده باشد. به همین دلیل باید این کار را طوری انجام دهید که مورد پسند شماست. تمام فعالیت هایی که دوست دارید انجام دهید را لیست کنید و هر کدام که می تواند در زمینه آموزش زبان انگلیسی یاری نماینده باشد را در نظر بگیرید.

یادتان باشد که یادگیری زبان انگلیسی یک کار مادام العمر است. هر روز موقعیت های تازهی برای شنیدن کلمات تازه پیش می آید. بنابراین اگر مصمم هستید بایستی یادگیری زبان انگلیسی را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کنید. در اینجا به چند فعالیت سرگرم نماینده برای یادگیری زبان انگلیسی اشاره می کنیم:

دیدنی فیلم و سریال: یکی از برترین کارهایی که می توانید برای یادگرفتن زبان انگلیسی انجام دهید این است که فیلم های مختلف با زیرنویس انگلیسی دیدن کنید. این کار به شما یاری می کند تا سریع بخوانید و در عین حال به وسیله خود ویدئو می توانید به مفهوم پی ببرید.

سلبریتی مورد علاقه خود را دنبال کنید: اگر سلبریتی شما انگلیسی زبان است پس چه کاری بهتر است دنبال کردن او در شبکه های اجتماعی و صرف وقت برای فهمیدن اظهار نظرهایش؟

نوشتن متن و ترجمه آهنگ های انگلیسی: یکی دیگر از کارهای مفید در زمینه آموزش زبان انگلیسی این است که متن و ترجمه آهنگ های انگلیسی مورد علاقه تان را بنویسید و مدام از روی آن آهنگ را تکرار کنید تا با شیوه تلفظ بیشتر آشنا شوید.

سخن خاتمهی

همان طور که دیدید، برترین راه چاره برای شما این است که یادگیری زبان انگلیسی را با قدم های کوتاه اما پیوسته آغاز کنید. در ابتدای راه بهتر است که با معین سطح زبان رایگان به وسیله مجموعه هایی مانند سایت زبان امید درک صحیحی از سطح خود پیدا نموده و در میانه راه با استفاده از مجموعه کتاب Oxford Word Skills، کتاب های Top Notch و مجموعه Grammar in Use مسیر را برای خود هموارتر و حرفه ای تر سازید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1319

به "نحوه یادگیری اصولی زبان انگلیسی از صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه یادگیری اصولی زبان انگلیسی از صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید