ناسا منتشر کرد، محل سقوط سفینه ژاپنی در ماه ، عکس

به گزارش مجله گذر عمر، یک مدارگرد ماه ناسا، محل سقوط ماه نشین خصوصی ژاپنی را شناسایی نموده است که در کوشش برای فرود در ماه بازنده شد.

ناسا منتشر کرد، محل سقوط سفینه ژاپنی در ماه ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، فرودگر هاکوتو-آر که حامل یک ماهنورد کوچک از امارات متحده عربی هم بوده است، در تاریخ 25 آوریل، قصد داشت تا در دهانه اطلس ماه فرود بیاید. با این حال، ارتباط با فرودگر لحظاتی قبل از فرود قطع شد. تیم پشتیبانی فرودگر بعداً تأیید کرد که فرودگر به طور ایمن به سطح ماه رسیده. اکنون محل سقوط آن در تصاویر گرفته شده به وسیله مدارگرد شناسایی ماه (LRO) کشف شده است.

در 26 آوریل، LRO با دوربین های زاویه ای باریک خود، 10 تصویر از اطراف محل فرود به دست آورد و تیم علمی دوربین مدارگرد شناسایی ماه (LROC) به جستجوی فرودگر گمشده در تصاویر پرداختند. بر اساس بیانیه این تیم تحقیقاتی، تصاویر منتشر شده به وسیله تیم LROC در روز سه شنبه 23 مه، حداقل چهار تکه زباله و چندین تغییر کوچک را در سطح ماه، در 47.581 درجه عرض شمالی و 44.094 درجه طول شرقی نشان می دهند.

بیشتر بخوانید:

  • چرا سامانه خرید خودرو از دسترس خارج شد؟!

  • هرگز به سوسک های این شکلی دست نزدید، تاول می زنید!/ عکس

  • 2022 بدترین سال برای پرتاب های فضایی/ تکیه صنعت فضایی بر این فضاپیمای روسی

در تصویر بالا، چندین پیکسل روشن را در سمت چپ بالا و چندین پیکسل تیره را در سمت راست پایین نشان می دهد. این می تواند یک دهانه کوچک یا قسمت های مختلف بدنه فرودگر باشد.

اگر این مأموریت موفقیت آمیز بود شرکت توکیو ispace به اولین فضاپیمای خصوصی و اولین وسیله نقلیه ساخت ژاپن تبدیل می شد که به راحتی روی ماه فرود آمده.

این شرکت در حال کار بر روی دومین و سومین مأموریت خود در ماه است که به ترتیب در سال های 2024 و 2025 پرتاب می شوند.

منبع: space

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1293

به "ناسا منتشر کرد، محل سقوط سفینه ژاپنی در ماه ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا منتشر کرد، محل سقوط سفینه ژاپنی در ماه ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید