موزه شکلات مالزی، یک موزه خوشمزه و متفاوت، عکس

به گزارش مجله گذر عمر، موزه شکلات کوتا دامانسارا (Kota Damansara) یا موزه شکلات فیدانی (Fidani) در شهر کوتا دامانسارا مالزی ، مکانی فوق العاده برای گردش به همراه بچه ها و هر کس دیگری در خانواده است که عاشق شکلات باشد. مطمئن باشید در این بازدید حقایقی درباره شکلات یاد خواهید گرفت که هرگز نمی دانستید. در این مقاله به معرفی بخش های مختلف این موزه می پردازیم.

موزه شکلات مالزی، یک موزه خوشمزه و متفاوت، عکس

1. سفر شکلات ها

در بخش سفر شکلات ها (Journey of Chocolates) در موزه، تاریخچه سیر تحولات کاکائو در طول زمان به خوبی معرفی می گردد. قبیله اولمک (Olmec) در مکزیک در سال های 1200 تا 300 سال قبل از میلاد مسیح، اولین کسانی بودند که فواید و طرز استفاده از دانه های کاکائو را کشف کردند. آزتک ها (Aztec) و مایان ها (Mayan) برای اولین بار نوشیدنی شکلاتی را با کف روی آن درست کردند که کف به وسیله ریختن مایع با اختلاف ارتفاع از یک کاسه به کاسه دیگر ایجاد می شد و مالزیایی ها فکر می کردند تکنیک ته تاریک (teh tarik) را خودشان ابداع کردند. شاید جالب باشد که بدانید آزتک ها دانه های کاکائو را به عنوان واحد پول استفاده می کردند؛ مثلاً با هزار دانه می توانستید یک بوقلمون بخرید!

2. پدر شکلات

در بخش پدر شکلات (Father of Chocolate) اطلاعات خانواده هایی نمایش داده می گردد که نام آن ها بر روی برندهای مشهور شکلات در جهان هنوز باقی مانده است؛ مانند سوشارد (Suchard)، لینت (Lindt)، توبلر (Tobler) و نستله (Nestlé).

3. فواید شکلات برای سلامتی

شکلات نه تنها به واسطه طعم خوبش برای انسان خوشایند بوده، بلکه برای سلامتی انسان نیز مفید است. به خصوص اگر شکلات تلخ را انتخاب کنید از خاصیت های آن بیشتر بهره مند می شوید. در این بخش، خواص شگفت انگیزی از شکلات روی یک تابلوی LED آناتومی بدن انسان به شما معرفی می گردد. بدون شک این را نمی دانستید که آزتک ها کاکائو را با استخوان هایی که از خاک در می آوردند، مخلوط می کردند و برای درمان اسهال می نوشیدند.

4. آشپزخانه شکلات

ماشین های شکلات سازی قدیمی در طول زمان را می توانید در موزه ببینید و با فرآیندهای صنعتی فراوری و اختراعات و تحولات در آن آشنا می شوید. همچنین در بخش آشپزخانه شکلات (Chocolate Kitchen)، ساخت شکلات های هنرمندانه و جذابی را خواهید دید. در این قسمت یک محیط عملیاتی کوچک با جدیدترین تجهیزات و پرینتر شکلات فراهم شده که هر تصویری را به صورت رنگی می توانید روی شکلات چاپ کنید. پس اگر دوست دارید شکلات هایی با عکس خودتان یا عزیزانتان را هدیه ببرید، تصاویر مورد علاقه تان را روی فلش مموری ذخیره نموده و با خود به موزه شکلات بیاورید و از کیفیت چاپ آن شگفت زده شوید. در طول سال ها نیز رویدادهای خاص و جالبی با حضور شکلات سازان پرآوازه در این جا برپا می گردد و می توان شاهد نحوه کار آن ها در ساختن شاهکارهای شکلاتی شان بود. به شکلات های ساخته شده در این بخش تازه های موزه می گویند و در بخش گالری شکلات، برای فروش قرار داده می شوند.

5. گالری شکلات

موزه در کنار یک کارخانه شکلات سازی واقعی مربوط به هلدینگ دی آر (DR Group Holdings Sdn Bhd) واقع شده است که شکلات هایی با دو برند دانسون (Danson) و فیدانی (Fidani) فراوری می نماید و فروش بین المللی دارند. داتو داهلان رشید (Dato Dahlan Rashid)، صاحب این شرکت، به دلیل خلاقیت و تأثیرش در صنعت شکلات سازی، به نام پادشاه شکلات مالزی شناخته می گردد. در گالری شکلات (Chocolate Galleria) می توانید شکلات هایی خوش طعم و وسوسه کننده با قیمت های مناسب خریداری کنید. محصولاتی از بیش از صد برند شکلات از سراسر جهان در گالری شکلات وجود دارد و با انبار 400 تنی آن مطمئن باشید هیچوقت این جا شکلات کم نمی آید. گالری شکلات بر قیمت مناسب تأکید دارد تا شیرینی تجربه خریداران را دو چندان کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 300

به "موزه شکلات مالزی، یک موزه خوشمزه و متفاوت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه شکلات مالزی، یک موزه خوشمزه و متفاوت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید