مغرب سفرای جدید در الجزائر و امارات معین کرد

به گزارش مجله گذر عمر، شاه مغرب در حالی سفرای جدیدی در امارات و الجزائر معین نموده که روابط مغرب با این دو کشور با تنش روبرو است.

مغرب سفرای جدید در الجزائر و امارات معین کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد ششم شاه مغرب در جلسه هیأت وزیران که روز دوشنبه(دیروز) در کاخ پادشاهی در رباط برگزار گردید، 19 سفیر جدید در کشورهای مختلف مشخص کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، عبدالحق المرینی سخنگوی کاخ پادشاهی مغرب اعلام نمود که از جمله این سفرا، محمد حمزاوی سفیر مغرب در امارات و محمد آیت وعلی سفیر امارات در الجزائر است.

مشخص سفیر جدید مغرب در امارات در حالی است که از دو سال پیش روابط دو کشور شاهد تنش است و از بیش از یک سال سفیر امارات در رباط حضور ندارد و مغرب نیز چند ماه پیش سفیر خود از ابوظبی را فراخواند.

از زمان بروز بحران در روابط چهار کشور عربی (امارات، مصر، عربستان و بحرین) با قطر در خرداد سال 1396، روابط مغرب با این چهار کشور نیز به دلیل موضع بی طرفی مغرب در بحران قطر، تضعیف شد.

مشخص محمد آیت وعلی به عنوان سفیر مغرب در الجزائر نیز در حالی است که چند هفته پیش اختلافات شدیدی بین دو کشور به دنبال اظهارات یک دیپلمات مغرب که الجزائر را یک کشور دشمن خوانده بود، به وجود آمد.

پیشتر عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر بر استقبال کشورش از هر گونه طرحی که به بحران در روابط این کشور با مغرب انتها دهد، تأکید نموده بود.

شاه مغرب نیز دسامبر 2019 با ارسال پیغام تبریکی به تبون به مناسبت انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور الجزائر، خواهان گشودن صفحه جدیدی در روابط دو کشور بر اساس اعتماد متقابل و گفت وگوی سازنده شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 156

به "مغرب سفرای جدید در الجزائر و امارات معین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغرب سفرای جدید در الجزائر و امارات معین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید