معترضان ساختمان رادیو تلویزیون در پایتخت اقتصادی را اشغال کردند

به گزارش مجله گذر عمر، ساختمان صدا و سیمای دولتی اقتصادی به اشغال صد ها تظاهرات کننده معترض درآمد و پخش برنامه های آن متوقف شد.

معترضان ساختمان رادیو تلویزیون در پایتخت اقتصادی را اشغال کردند

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تلویزیو دولتی در مالی در روز آدینه پس از حمله صدها تظاهرات نماینده به ساختمان صداو سیما، پخش برنامه های خود را متوقف کرد.

راهپیمایی معترضان در باماکو با کوشش آنها برای اشغال ساختمان های اصلی از جمله مجلس ملی این کشور به هرج و مرج کشیده شد.

رهبران این اعتراضات در آغاز کمپین نافرمانی مدنی در مالی از حامیان خود خواسته بودند ساختمان ها از جمله دفتر نخست وزیری و دیگر نهادهای اصلی را اشغال نمایند تا ابراهیم بوباکار کیتا رئیس جمهور این کشور را که در ارائه راهکار برای مسائل مالی امنیتی و مالی این کشور ناکام بوده است، وادار به استعفا نمایند.

مخالفت ائتلاف معارض ابوبکر کیتا با امتیازات ارائه شده توسط دولت مالی به امید حل بحران سیاسی این کشور، موجب شد که باماکو امروز هم شاهد تظاهرات گسترده مخالفان باشد.

هزاران نفر روز آدینه در میدان الاستقلال شهر باماکو تجمع کردند و با حمل پلاکاردهایی در مطالبه سرنگونی رئیس جمهور این کشور شعار سر دادند؛ این سومین تظاهرات گسترده در پایتخت مالی طی هفته های گذشته بوده است.

به گزارش رویترز، بحران سیاسی در مالی که به دنبال برگزاری انتخابات مجلسی این کشور در مارس گذشته ایجاد شد موجب نگرانی روز افزون کشورهای همسایه و قدرت های جهانی شده است، زیرا تشدید ناآرامی ها در این کشور را برای عملیات نظامی مشترک علیه تندروها در منطقه ساحل در غرب آفریقا خطرساز می بینند.

کیتا روز چهارشنبه گفته بود که از تشکیل یک دولت وحدت ملی، تغییر اعضای دادگاه عالی و انحلال مجلس استقبال می نماید، اما مخالفانش این پیشنهادها را کافی نمی دانند.

بوباکار کیتا در سال 2018 پیروز شد با پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مالی، 5 سال دیگر نیز در این پست باقی بماند، اما در سایه تشدید خشونت ها توسط تندروها و وخامت اوضاع مالی، اپوزیسیون گسترده ای علیه وی شکل گرفته است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 106

به "معترضان ساختمان رادیو تلویزیون در پایتخت اقتصادی را اشغال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان ساختمان رادیو تلویزیون در پایتخت اقتصادی را اشغال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید