لوکاشنکو: پس از بلاروس نوبت روسیه است

به گزارش مجله گذر عمر، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری بلاروس با اشاره به کوشش مخالفان غرب گرای خود در مینسک مدعی شد در صورت سرنگونی حکومت وی، نوبت به روسیه ولادیمیر پوتین خواهد رسید.

لوکاشنکو: پس از بلاروس نوبت روسیه است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سایت اینترنتی رئیس جمهوری بلاروس، الکساندر لوکاشنکو در نشست خبری با رسانه های روسیه گفت: در خصوص آنچه که در بلاروس می گذرد، نباید بی تفاوت باشید.

وی اضافه نمود: همان طور که گفتم این فقط شروع کار است. نیروهای اقدام نماینده علیه ما از لهستان نیستند، همینک به یکسره کردن کار ما و دستیابی به بلاروس پرداختند و در آینده به وسیله بلاروس علیه روسیه اقدام می نمایند.

لوکاشنکو بدون اشاره به نام کشوری گفت: شما می دانید نیروهایی که علیه ما بودند از چه کشوری حمایت می شدند. به همین دلیل نباید مساله را آسان تلقی کرد.

وی گفت: من یک سال پیش گفتم و بعضی خندیدند که زمانی فرا می رسد که ما و پوتین مجبور خواهیم بود پشت به پشت یکدیگر تکیه داده و شلیک کنیم. امروز می بینید وضع طوری شده است که چنین حالتی پیش آمده است.

لوکاشنکو به این نکته اشاره نمود که غرب بیشتر از بلاروس به روسیه احتیاج دارد تا بر آن کنترل یابد و بلاروس وسیله ای برای دسترسی به آن کشور تلقی می گردد.

وی ادامه داد: به همین خاطر رهبری روسیه بخوبی می داند که نباید مانند مساله اوکراین اجازه داد تا آمریکا بر بلاروس کنترل یابد. زیرا که غرب می خواهد محدوده حائل به عرض یک هزار کیلومتر بین روسیه و اروپا ایجاد کند.

لوکاشنکو گفت : زمانی که رئیس جمهوری بلاروس شد اجازه نداد تا طرح برای ایجاد محدوده حائل با شرکت بلاروس، اوکراین و کشورهای بالتیک ایجاد و روسیه (از اروپا) جدا گردد.

وی اضافه نمود: نفرت آمریکا از من (لوکاشنکو) در این مساله نهفته است که از سالهای شروع حکومت من شکل گرفت.

لوکاشنکو خطاب به خبرنگاران روس گفت: من به جورج سوروس (سرمایه دار یهودی تبار آمریکایی) اجازه ورود به بلاروس ندادم اما شما (روسیه) با او دوستی کردید. آنهایی که با سوروس رابطه داشتند از نزدیکان بوریس یلتسین (رئیس جمهوری فقید روسیه) بودند که نام آنها را نمی گویم.

وی ادامه داد: از پوتین بپرسید چه تعداد از عناصر سیا در مقر نخست وزیری روسیه و کاخ کرملین حضور داشتند.

رئیس جمهوری بلاروس در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اعتراضات در بلاروس از خارج راهنمایی می گردد.

به گفته وی، اگر عامل خارجی در راهنمایی اعتراضات نبود، اقدامات تحریک آمیز و اعتراضات خیابانی در بلاروس وجود نداشت.

وی گفت: در این مورد، ما و روسیه می دانیم که اعتراضات را چه کسانی راهنمایی می نمایند. آمریکایی ها از مرکزی در حومه ورشو به وسیله کانال تلگرام معروف این اعتراضات را راهنمایی می نمایند. مرکز دوم در چک واقع شده است و مرکز دیگر در لیتوانی قرار گرفته و متاسفانه در اوکراین مراکزی برای تاثیرگذاری بر اوضاع بلاروس ایجاد شده است.

انتخابات جنجالی بلاروس 19 مرداد ماه برگزار گردید و تنها ساعاتی پس از رای گیری، اعلام شد لوکاشنکو برای ششمین بار پیاپی با کسب 80 درصد آرا رییس جمهور شده است.

مخالفانی که هفته ها پیش از انتخابات دست به اعتراض زده بودند، با شنیدن نتایج انتخابات خشمگین شدند و به خیابان ها آمدند اعتراضاتی که تا امروز ادامه داشته است هر چند بسیاری از معترضین بازداشت شده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 251

به "لوکاشنکو: پس از بلاروس نوبت روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو: پس از بلاروس نوبت روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید