عجیب ترین گوشی هایی که در گذشته عرضه شدند

به گزارش مجله گذر عمر، در این گزارش کوتاه به مرور و معرفی چند مدل از عجیب ترین گوشی های تلفن همراه که در گذشته تولید می شده، پرداختیم.

عجیب ترین گوشی هایی که در گذشته عرضه شدند

خبرنگاران - امروزه شاهد پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تلفن های همراه هستیم، به طوری که خیلی از امکاناتی که در گذشته برای بشر حتی غیرقابل تصور بوده، امروز رنگ واقعیت گرفته و در زندگی بشر استفاده می شود. البته که ماجرای پیشرفت تکنولوژی پایان پذیر نیست و همچنان محصولاتی طراحی و تولید می شوند که برای مردم زمان حال هم جذابیت و هیجان زیادی دارند.

در این گزارش کوتاه به مرور و معرفی چند مدل از گوشی های تلفن همراه که در گذشته تولید می شده و طرفداران زیادی هم داشته، پرداخته ایم.

این گوشی که تقریبا به اندازه یک قلم است علاوه بر امکان مکالمه و برقراری تماس یک دوربین کوچک هم داشت که روی بدنه آن قرار می گرفت. هایر P7 همچنین یک باتری داشت که می توانست تا سه ساعت امکان مکالمه را فراهم می کرد.

این مدل منحصر به فرد که به دلیل شکل ساختاری اش به اشک نوکیا معروف است در سال 2004 در نمایشگاهی در آلمان به نمایش گذاشته شد. در مدل Nokia 7600 صفحه نمایش وسط قرار گرفته و از طریق دکمه ها احاطه شده به طوری که کار کردن با آن تنها با یک دست کمی سخت است. با این وجود این گوشی به اینترنت 3G متصل می شد و دوربین 0.3 مگاپیکسلی هم داشت.

در ساخت بدنه گوشی از رنگ های قرمز، مشکی و سفید استفاده شده بود، صفحه نمایش دستگاه نیز در هنگام خاموش بودن به یک آینه تبدیل می شد. ولی هیچ صفحه کلیدی روی آن دیده نمی شد و شماره گیری از طریق کلید های پیمایشی و صفحه نمایش انجام می گرفت. با اینکه 7280 در زمان عرضه نگاه های زیادی را به سمت خود جلب کرد، اما امروزه این گوشی به عنوان یکی از غیرعادی ترین گوشی های تاریخ شناخته می شود.

نوکیا در سال 2003 تصمیم گرفت تا با ترکیب کنسول های بازی دستی و گوشی های موبایل، دستگاهی را روانه بازار کند که رقیبی جدی برای کنسول نینتندو گیم بوی باشد. با این حال نوکیا در عرضه این دستگاه تقریبا مغلوب گردید و دلیل آن هم طراحی دکمه ها بود که به هیچ عنوان برای بازی کردن مناسب نبودند، N-Gage از صفحه نمایش 2.1 اینچی با دکمه هایی در دو طرف به شکل کشیده بهره می برد.

زیمنس، Xelibri 6 را به منظور استفاده کاربران خانم، به شکل یک ظرف پودر آرایشی یا یک آینه طراحی کرد. مانند بسیاری از تلفن های آن زمان، زیمنس سعی داشت دستگاه خود را به عنوان یک وسیله شیک برای جوانان عرضه کند، بنابراین این گوشی ترکیبی از از جهانی مد و فن آوری تلفن همراه است.

Xelibri 6 یک تلفن همراه کاربردی به وزن کمتر از 90 گرم بود که به راحتی در کیف و جیب جا می شد. Xelibri 6 در رنگ های برنز شفاف و صورتی کمرنگ در دسترس بود وزیمنس آن را غیرمعمول ترین تلفن همراه در آن زمان توصیف کرد.

درسال 2005 نوکیا گوشی N90 را با سیستم عامل سیمبین 8.1 سری S60 FH و پردازنده 220 مگاهرتزی به بازار عرضه کرد. یک نکته شاخص در این گوشی صفحه نمایش اصلی 2.1 اینچی با دقت تصویر 352 در 416 پیکسل بود که در آن زمان با تراکم پیکسلی 259 پیکسل در اینچ یکی از بهترین ها محسوب می شد. ویژگی مهم بعدی نوکیا N90 دوربین دو مگاپیکسلی با لنز Carl Zeiss بود که کیفیت تصویر بالایی داشت.

Motorola MPx یک گوشی دو لولایی بود که هم به صورت افقی و هم عمودی باز می شد. موتورولا این تلفن را برای حرفه ای ها با نمایشگر رنگی 2.8 اینچ، 16 بیتی و نرم افزار Microsoft Windows Mobile به بازار عرضه کرد. این دستگاه دارای دوربین 1.3 مگاپیکسلی و یک قلم بود. موتورولا بر قابلیت های بهره وری دستگاه و ارسال ایمیل تأکید داشت.

نوکیا، 3650 را با دوربین، صفحه نمایش رنگی و صفحه کلید گرد به عنوان یک تلفن چندرسانه ای به بازار عرضه کرد. این گوشی از سرویس پیام رسان چندرسانه ای (MMS) پشتیبانی می کرد که به مشتریان امکان ارسال پیام های تصویری و صوتی را می داد. این در حالی بود که خدمات مبتنی بر اینترنت مانند WhatsApp هنوز به بازار فناوری عرضه نشده بود.

هدف اصلی تلفن Voq Professional جلب رضایت کاربران تجاری بود و از صفحه کلید QWERTY در طراحی آن استفاده شده بود. این گوشی دوربین نداشت اما ویندوز روی آن اجرا می شد.

در سال 2016، جهان فناوری شاهد عرضه یک گوشی هوشمند به نام G5 از طریق LG با هدف بازگشت به بازار گوشی های هوشمند بود. این طراحی به کاربران اجازه می داد تا قطعات تلفن مانند باتری را تعویض کرده و لوازم جانبی به آن اضافه کنند. LG G5 اتفاق بزرگی برای ال جی نبود، اما نشان داد که این شرکت همچنان می تواند در بازار نوآوری داشته باشد.

نوکیا 5510 بیشتر یک وسیله سرگرمی بود تا یک تلفن همراه. این دستگاه دارای شکل کشیده و صفحه ای در وسط بود که از طریق کلید های از دو طرف احاطه شده بود و همین ویژگی کار را برای کسانی که طرفدار پیامک دادن بودند، بسیار سخت می کرد. با توجه به افقی بودن طراحی تلفن، کاربران مجبور بودند برای برقراری تماس تلفنی آن را بچرخانند و به صورت عمودی بگیرند.

بیشتر بخوانید

گزارش از فاطمه کربلایی

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1110

به "عجیب ترین گوشی هایی که در گذشته عرضه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین گوشی هایی که در گذشته عرضه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید