شرکت ایلان ماسک برنده مناقصه ناسا برای اکتشاف قمر یخ زده مشتری

به گزارش مجله گذر عمر، اداره کل ملی هوانوردی و فضا در آمریکا (ناسا) بیان کرد که شرکت اسپیس ایکس برنده مناقصه ماموریت اکتشافی به یکی از قمر های سیاره مشتری شده است.

شرکت ایلان ماسک برنده مناقصه ناسا برای اکتشاف قمر یخ زده مشتری

به گزارش یورونیوز، پیروزی در مناقصه ماموریت سفر به اروپا (Europa)، قمر یخ زده سیاره مشتری برای ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس اهمیت زیادی داشت. مبلغ قرارداد ماموریت سفر به یکی از چهار قمر گالیله ای سیاره مشتری 178 میلیون دلار ذکر شده است. گالیلئو گالیله، اخترشناس ایتالیایی در اوایل قرن هفدهم میلادی توانست اروپا و سه قمر عظیم دیگر مشتری را شناسایی کند.

ماموریت اروپا کلیپر (Europa Clipper) برای اعزام فضاپیما به دور قمر اروپا قرار است ماه اکتبر سال 2024 (مهر/آبان 1403) شروع گردد. برای انجام این ماموریت فضایی قرار است از پرتابگر فالکن سنگین ساخت شرکت اسپیس ایکس استفاده گردد.

پیش از این برای انجام این ماموریت قرار بود از پرتابگر سامانه پرتاب فضایی متعلق به ناسا استفاده گردد، اما تاخیر در ساخت آن و بعلاوه افزایش هزینه ها باعث شد تا ناسا در پی گزینه جایگزین باشد.

فضاپیمایی که پرتابگر فالکن سنگین به فضا خواهد برد قرار است بین 40 تا 50 بار از نزدیک به دور قمر اروپا بچرخد. دانشمندان ناسا امیدوارند تا به این ترتیب بتوانند به این پرسش که آیا شرایط قمر اروپا برای حیات مناسب است یا خیر، پاسخ دهند. قمر اروپا هرچند کوچکترین قمر در بین چهار قمر گالیله ای است، اما در عین حال ششمین قمر عظیم در منظومه شمسی محسوب می گردد.

از پرتابگر فالکن سنگین پس از اولین پرتاب در سال 2018 تا به امروز در ماموریت های تجاری و دولتی استفاده شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 786

به "شرکت ایلان ماسک برنده مناقصه ناسا برای اکتشاف قمر یخ زده مشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت ایلان ماسک برنده مناقصه ناسا برای اکتشاف قمر یخ زده مشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید