رونمایی کوالکام از چیپست اسنپدراگون 768G

به گزارش مجله گذر عمر، کوالکام امروز از جدیدترین پردازنده میان رده خود تحت نام اسنپدراگون 768G رونمایی نموده است. این چیپست به صورت مستقیم جایگزین اسنپدراگون 765G می گردد. کوالکام می گوید این چیپست توانایی پردازشی CPU و GPU را تا 15 درصد افزایش می دهد.

رونمایی کوالکام از چیپست اسنپدراگون 768G

اسنپدراگون 768G جدیدترین گام کمپانی آمریکایی برای هیجان انگیزتر کردن بازار میان رده ها به حساب می آید. بر اساس گفته های این کمپانی توانایی پردازشی این چیپست در هر دو دپارتمان پردازنده و پردازنده گرافیکی نسبت به نسخه قبلی، 15 درصد افزایش داشته است. همچنین فرکانس کاری پردازنده این چیپست از 2.4 گیگاهرتز به 2.8 گیگاهرتز افزایش یافته.

باقی جنبه های این چیپست میان رده تغییر نداشته و همچنان از مودم داخلی 5G خود کوالکام با نام اسنپدراگون X52 بهره می برد. این مودم هر دو استاندارد تکنولوژی 5G را پوشش داده و گوشی هایی که به این چیپست مجهز شوند، می توانند هم به فرکانس های زیر 6 گیگاهرتزی متصل شوند و هم به موج های میلی متری. همچنین این مودم به کاربر اجازه می دهد تا از تکنولوژی 5G استاندارد و غیر استاندارد نیز استفاده کند.

نکته ای که باید در نظر گرفت این است که اسنپدراگون 765G خود 20 درصد نسبت به اسنپدراگون 765 بهبود یافته بود و هدف کوالکام افزایش بازدهی این چیپست در گیمینگ بود. اسنپدراگون 768G نیز از همین هدف پیروی می نماید و قول افزایش بازدهی در مصارف گیمینگ را به کاربران می دهد اولین گوشی عرضه شده به بازار که از این چیپست استفاده می نماید، شیائومی ردمی K30 پرو 5G بوده که به تازگی معرفی شده است.

در هر صورت می توان گفت کوالکام میخواهد فاصله توان پردازشی چیپست های میان رده خود را به پرچمدارانی مثل اسنپدراگون 865 کاهش دهد تا توجه کاربران را به بازار گوشی های میان رده نیز جلب کند. داخلی بودن مودم 5G اسنپدراگون 768G نیز تاثیر غیر قابل انکاری در مصرف باتری آن خواهد داشت. در نتیجه کاربران می توانند علاوه بر تجربه روان بازی ها، برای مدت بیشتری از شارژر فاصله بگیرند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 41

به "رونمایی کوالکام از چیپست اسنپدراگون 768G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی کوالکام از چیپست اسنپدراگون 768G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید