رقابت سنگین گوگل و آمازون در بخش تبلیغات ، کوچ کاربران به سمت ایده های مجذوب کننده جف بیزوس

به گزارش مجله گذر عمر، رقابت بین 2 شرکت گوگل و آمازون تا حد زیادی به مسائل مرتبط با آگهی دهندگان متمرکز شده است. درواقع به نظر می رسد تعداد زیادی از افرادی که پیش از این آگهی های خود را به گوگل می دادند، اکنون آمازون را گزینه مناسب تر میبینند.

رقابت سنگین گوگل و آمازون در بخش تبلیغات ، کوچ کاربران به سمت ایده های مجذوب کننده جف بیزوس

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی ان بی سی، تا کنون بعضی از مبلغان بیش از نیمی از بودجگه تبلیغاتی خود را از گوگل خارج نموده و به آمازون سپرده اند. در بعضی موارد، برند های تبلیغاتی 50 تا 60 درصد از تبلیغات جستجوی گوگل خود را به آمازون تقدیم نموده اند.

بر همین اساس است که این روزها، کسب و کار بخش آگهی آمازون پررونق است. بر اساس اظهارات اجرایی در چندین سازمان رسانه ای، بعضی از تبلیغ نمایندگان بیش از نیمی از بودجه خود را که معمولا صرف تبلیغات در گوگلا می کردند از این شرکت پس گرفته اند.

رشد روزافزون قدرت آمازون می تواند یک خطر جدی برای شرکت آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل باشد. گوگل در سال گذشته 95.4 میلیارد دلار عایدی آگهی را به خود اختصاص داد چرا که 86 درصد از کل درامد آگهی های آلفابت از آن گوگل بود.

گوگل پلت فرم تبلیغات دیجیتال غالب در ایالات متحده است و در سال 2018 حدود 37 درصد از بودجه های تبلیغاتی دیجیتال را به خود اختصاص داد. اگر چه آلفابت تجزیه و تحلیل عایدی آگهی خود را فاش نمی کند، اما بیشتر تخمین ها بر این باورند کهتبلیغات 83 درصد درامدهای جانبی این شرکت را تشکیل می دهند.

اگرچه مدیران تبلیغاتی گوگل آمازون را به عنوان رقیب خود مطرح نمی نمایند اما همه ما می دانیم که اکنون، آمازون پس از گوگل و فیسبوک در جایگاه سومین شرکت با تبلیغات بزرگ ایستاده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1225

به "رقابت سنگین گوگل و آمازون در بخش تبلیغات ، کوچ کاربران به سمت ایده های مجذوب کننده جف بیزوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت سنگین گوگل و آمازون در بخش تبلیغات ، کوچ کاربران به سمت ایده های مجذوب کننده جف بیزوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید