راهنمای طراحی آنلاین سربرگ شرکت، اداری و ...

به گزارش مجله گذر عمر، تمام سازمان ها و شرکت های تجاری کوچک و عظیم داشتن ست اداری مخصوص به خود را یکی از مهمترین رکن های حرفه ای بودن در کسب وکار خود می دانند.

راهنمای طراحی آنلاین سربرگ شرکت، اداری و ...

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام چاپ آقا، ست های اداری شامل اقلام مختلفی هستند. به طور مثال می توان به سربرگ، پاکت در ابعاد مختلف و کارت ویزیت اشاره نمود، اما در این میان به صراحت می توانیم بگوییم که سربرگ ها یکی از پرکاربردترین محصولات شناخته شده در اقلام ست اداری هستند. چرا که سربرگ شما نماینده هویت تجارتتان در مقابل مشتریان و مخاطبان است.

راهنمای طراحی سربرگ

همان طور که بیان شد یک سربرگ کاربردهای مختلفی در ادارات و سازمان های گوناگون دارد. به طور مثال برای درج نامه های رسمی، تنظیم قراردادهای اداری و ... از سربرگ استفاده می گردد؛ از این رو در طراحی آن بایستی نکات مهمی را مورد توجه قرار داد.

عموما سربرگ ها در دو ابعاد A4 و A5 طراحی می شوند و از آنجایی که این دو سایز با هم اختلاف بسیاری دارند بهتر است که پیش از آغاز طراحی، در نرم افزار طراحی خود یک فایل با ابعاد دقیق ایجاد کنید تا با مشکل تغییر سایز و کاهش کیفیت روبه رو نشوید.

همچنین فایل طراحی سربرگ شما باید دارای رزولوشن مناسب چاپ یعنی Dpi 300 و مد رنگی CMYK باشد. این دو فاکتور پس از چاپ سربرگ در کیفیت طرح و رنگ مورد نظر تاثیر به سزایی دارند.

در نظر دریافت فاصله ای تحت عنوان حاشیه امن در طراحی محصول سربرگ بسیار مهم است. این فاصله در حدود نیم سانتی متر از لبه های کاغذ در نظر گرفته می گردد و علت آن نیز حفظ اطلاعات اصلی طرح (متون و لوگو) به هنگام برش سربرگ پس از چاپ است.

از آنجایی که یک سربرگ باید دارای فضای کافی برای درج متون مورد نظر باشد، طراحی این کاغذ با ارزش بیشتر به ابتدا و انتهای آن یعنی بالا و پایین سربرگ ختم می گردد. البته در بعضی موارد ممکن است شما تمایل داشته باشید که لوگوی تجاری خود را به صورت محو و کمرنگ به عنوان پس زمینه در سربرگ تان قرار دهید.

به طور کلی اطلاعاتی که در طراحی سربرگ قرار داده می گردد، شامل نام تجاری شرکت، لوگوی تجاری، آدرس پستی و الکترونیکی، آدرس وب سایت، شماره های تماس و فکس است. اما موضوعی که در این میان باید به آن توجه کرد نحوه چیدمان این اطلاعات در طراحی سربرگ شما است.

نام و لوگوی تجاری شما در سربرگ تان نماینده کسب و کار شما هستند به همین دلیل بهتر است که به صورت چشم نوازتر و با ابعاد بزرگتری در محل مناسبی در بالای سربرگ قرار گیرند. متون مربوط به اطلاعات تماس با شما نیز عموما در پایین صفحه و با فونت کوچکتری قرار داده می شوند.

فاکتور مهم دیگری که در طراحی سربرگ باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از طرح و رنگ متناسب با کسب وکار و تجارت شما است. البته این رنگ بایستی مطابق با رنگ به کار برده شده در دیگر اقلام ست اداری تان یعنی همان رنگ سازمانی شما باشد.

در بعضی موارد نیز ممکن است بخواهید تا سربرگ شما به صورت دو رو طراحی گردد. در این حالت نیز می توانید لوگو و یا طرحی از رنگ سازمانی تان را در پشت سربرگ قرار دهید.

در آخر نیز پس از آن که طراحی سربرگ تان به اتمام می رسد باید آن را با فرمت مناسب ذخیره و برای چاپخانه ارسال کنید. در نرم افزارهای طراحی فرمت های مختلف و رایجی برای ذخیره سازی فایل ها وجود دارد اما از میان آن ها محبوب ترین فرمت برای محصولات چاپی مانند سربرگ فرمت PDF است.

زمانی که فایل طراحی سربرگ خود را با این فرمت ذخیره و برای چاپخانه ارسال می کنید دیگر جای نگرانی نسبت به کاهش کیفیت و ایجاد تغییرات در ساختار طراحی برایتان وجود نخواهد داشت.

طراحی سربرگ اداری و شرکت

از آنجایی که سربرگ یکی از اقلام مهم و پرکاربرد در تمامی ادارات و شرکت های مختلف است، باید آن را به گونه ای طراحی کنید که ضمن حفظ اعتبار شما گویای نوع تجارت مربوطه نیز باشد. از این رو پیشنهاد ما به شما این است که طراحی سربرگ خود را به طراحان حرفه ای بسپارید تا با رعایت تمامی نکات فوق یک سربرگ جذاب را به شما عرضه نمایند.

نمونه سربرگ

معمولا سربرگ ها در دو ابعاد A4 و A5 به صورت یک رو و دو رو طراحی و چاپ می شوند؛ اما داستان در سربرگ تنها به ابعاد آن ختم نمی گردد چرا که تنوع طراحی در سربرگ به قدری بالا است که نمونه های مختلفی را برای ما ایجاد می نماید.

با این وجود باید همیشه سربرگی را انتخاب کرد که متناسب با نوع تجارت بوده و بتواند در نگاه مخاطبان، هویت حرفه ای سازمان را به خوبی نمایش دهد.

طراحی سربرگ آنلاین رایگان در چاپ آقا

چاپ آقا یک مجموعه پیشرو در صنعت چاپ و طراحی به صورت آنلاین است. این مجموعه با حضور یک تیم حرفه ای متشکل از افراد متخصص و مجرب، محصولات چاپی مختلفی را به تمامی مشتریان در سراسر ایران ارائه می دهد.

همچنین این مجموعه با هدف ارتقاء و جلب هرچه بیشتر رضایت مشتریانش علاوه بر خدمات چاپی، در وب سایت خود بستر آنلاینی را تحت عنوان ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا فراهم نموده است.

در این ابزار، شما می توانید به راحتی در هر جا و هر لحظه خودتان و با سلیقه شخصی تان سربرگ مورد علاقه خود را طراحی نموده و بعد از اتمام طراحی، آن را در جهت چاپ توسط این مجموعه قرار دهید.

طراحی سربرگ در این ابزار بدین صورت است که شما با ورود به آن می توانید یکی از انواع طرح های جذاب و متنوع سربرگ چاپ آقا را انتخاب نموده و آغاز به ایجاد تغییرات در رنگ، متون و درج اطلاعات شخصی خود کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 353

به "راهنمای طراحی آنلاین سربرگ شرکت، اداری و ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای طراحی آنلاین سربرگ شرکت، اداری و ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید