داستان دو مرگ را با صدای دلنشین علی مصفا بشنوید

به گزارش مجله گذر عمر، کتاب صوتی مرگ و مرگ کینکاس با صدای علی مصفا منتشر شد. این کتاب در سبک معمایی، جنایی به قلم زوژه لیل آماندو فاریا نوشته شده است. که سالجاری با ترجمه قاسم مومنی توسط انتشارات خوب منتشر شد.

داستان دو مرگ را با صدای دلنشین علی مصفا بشنوید

داستان این کتاب از جایی روایت می گردد که یک ولگرد مشهور زاغه نشین به نام کینکاس مرده است و حالا دو گروه بر سر خاطرات او رقابت می نمایند؛ خانواده و دوستان جدیدش. در این رقابت است که ما با زندگی واقعی کینکاس که سال ها کارمند دولت بوده و پس از بازنشستگی تصمیم گرفته خانه و خانواده را رها کند و به زاغه نشینی روی آورد، آشنا می شویم. اما زندگی او با مرگش تمام نمی گردد! زمانی که دوستانش تصمیم می گیرند به خاطر علاقه کینکاس به دریا جسد او را سوار قایقی نمایند و به دریا ببرند، در میان راه ناگهان توفانی بزرگ درمی گیرد و با واژگون شدن قایق پیکر بی جان کینکاس به دریا می افتد و این پایانی دوباره است بر زندگی کسی که سوگند خورده بود دریا تنها شاهد آخرین ساعات زندگی او خواهد بود.

درباره کتاب داستان دو مرگ

این کتاب کوتاه درواقع یک کیفرخواست سخت گیرانه برای جامعه طبقاتی برزیل در اواسط قرن بیستم و روایتی تأثیرگذار از پیوندهای دوستی واقعی در تقابل با تعهدات خانوادگی است. جایی که دوستان کینکاس (که نام اصلی او ژواکیم سوارس داکونیا است) حاضرند کنار جسد او بمانند و تا آخرین لحظه همراهی او باشند ولی خانواده ای که باید بیشتر از همه نگران او باشند، به خاطر دلخوری، تابوت او را رها می نمایند چون کینکاس دختر و همسرش را افعی و دامادش را احمق خوانده و آن ها را ترک نموده بود و حالا از دید دخترش واندا، تنها یک سرشکستگی برای خانواده باشد.

درباره نویسنده

ژورژه آمادو (1912-2001) نویسنده شهیر و نوگرای برزیلی است که بیشتر شهرت خود را از نوشتن آثار درباره مردم زادگاهش باهیا کسب کرد. وی نویسندگی را از سال 1931 شروع کرد که در ابتدا داستان هایش بیشتر در فرانسه منتشر می­ شدند. او به خاطر عقاید سیاسی خود پیروز شد تا آثارش را در اتحاد جماهیر شوروی هم به چاپ برساند اما همین عقاید سیاسی سبب شد با وجود اینکه به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده بود، برای مدت 5 سال از کشور تبعیدشده و در پاریس و چکسلواکی زندگی کند که همین امر باعث شد بتواند با هنرمندان و نویسندگانی نظیر پابلو پیکاسو، ژان پل یارتر و سیمون دوبوار دیدار و ارتباط پیدا کند. او در بازگشت به برزیل فعالیت های سیاسی را رها کرد و زندگی اش را وقف ادبیات کرد.

او در سال 1961 به آموزشگاه ادبیات برزیل راه یافت و بالاخره در سال 1965 از لیست سیاه دولت فرانسه خارج شد و مدال لژیون دونور فرانسه توسط فرانسوا میتران رییس جمهور وقت فرانسه به وی اهدا شد. فاریا همچنین از بعضی از دانشگاه های معتبر دنیا در برزیل، پرتغال، ایتالیا و فرانسه پیروز به اخذ دکترای افتخاری شد.

فاریا بیش از 28 کتاب به رشته تحریر درآورده که از این میان می توان به سرزمین کارناوال ها، دریای مرگ، ناخدایان شن ها، شوالیه امید، چوپان شب اشاره نمود. کتاب های او در 55 کشور و به 49 زبان مختلف ترجمه و آثار سینمایی، تیاتر و برنامه های مختلف تلویزیونی بر اساس نوشته های وی فراوری شد که دو فیلم کمدی تعطیلات در برنی و جنت الشیاطین اقتباسی آزاد از کتاب مرگ و مرگ کینکاس بودند. فاریا در سال 2001 درگذشت و خاکسترش را چهار روز پس از مرگش در باغ خانه اش پخش کردند.

  • کتاب صوتی خبر خوان را با صدای آتیلا پسیانی بشنوید

علی مصفا یکی از شناحته شده ترین چهره های سینمایی معاصر است که با شخصیت آرام و متینش به همراه صدایی که همین ویژگی را دارد، یکی از بازیگران محبوب این سال هاست. او در این کتاب هم با همان لحن همیشگی و طمائنینه اش داستان عجیب کینکاس را اجرا نموده و توانسته به خوبی فضای تعلیق و معمایی اثر را منتقل کند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 507

به "داستان دو مرگ را با صدای دلنشین علی مصفا بشنوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان دو مرگ را با صدای دلنشین علی مصفا بشنوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید