داخلی سازی 85 درصدی واگن های مترو تا انتها سال

به گزارش مجله گذر عمر، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: امیدوارم تا انتها سال جاری به 85 درصد از ظرفیت فراوری واگن ملی برسیم.

داخلی سازی 85 درصدی واگن های مترو تا انتها سال

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شر کت بهره برداری متروی تهران و حومه سید مناف هاشمی در حاشیه مراسم رویداد رونمایی از دستاورد های طراحی و ساخت واگن ملی که صبح امروز 20 مردادماه 99 در محل شرکت واگن سازی تهران با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، و مدیران عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) وشرکت بهره برداری متروی تهران و حومهو واگن سازی برگزار گردید اظهار کرد: بیش از 30 مجموعه در این کار حضور داشتند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: امیدوارم تا سرانجام امسال به 85 درصد از ظرفیت فراوری واگن ملی برسیم و احتیاج های شهر تهران را با فراوریات ملی به نتیجه برسانیم و اگر فراوری ملی کنیم و حمایت دولت نباشد، نمی توانیم فراوری 1500 دستگاه را به نتیجه برسانیم.

هاشمی با اشاره به قرار داد 630 دستگاه واگن منعقد شده با چینی ها اضافه کرد: همه فراوریات احتیاج به منابع زیادی دارد که از دست شهرداری تهران این منابع خارج است و نیار است دولت یاری کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: با این 1500 دستگاه 6 میلیون مسافر می توانند از این ناوگان استفاده نمایند و انشالله بتوانیم سال آینده با فراوریات ملی نقش ایفا کنیم.

در ادامه معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: امید داریم تا سرانجام امسال یک رام کامل قطار ساخت داخل آغاز به کار کند.

سورنا ستاری اظهار کرد: از 26 درصد بومی سازی به 85 درصد می رسیم و این اقدام بسیار بزرگی است و تا سرانجام سال انشالله یک رام قطار شامل 7 واگن تکمیل می گردد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: ما تا به حال در این حوزه زیاد کار نکرده بودیم و ما یاری های اقتصادی خود را داریم و قطعا هزینه های پروژه را تا سرانجام سال پرداخت می کنیم

وی گفت: امید داریم تا سرانجام سال یک رام کامل قطار ساخت داخل آغاز به کار کند.

برای فراوری هر قطار حدود 5 هزار میلیارد احتیاج است.

همچنین رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای فراوری هر قطار حدود 5 هزار میلیارد احتیاج است.

محسن هاشمی اظهار کرد: متروی تهران متشکل از بخش ساختمانی و تجهیزاتی است و معمولا در مترو 50 درصد از هزینه ها ساختمانی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: ما در فرایند ساختمانی مسئله ای نداریم و 100 درصد خودکفا هستیم.

وی گفت: در بخش تجهیزات 2 بخش تجهیزات ثابت و متحرک را داریم و 25 درصد از هزینه های مترو را سیستم متحرک دربرمی گیرد.

هاشمی با بیان اینکه عمده مشکل مترو تامین اقتصادی پروژه ها بود گفت: ما باید قطار را فراوری کنیم و این فراوری هزینه دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان نمود: برای فراوری هر قطار حدود 5 هزار میلیارد احتیاج است و خوب است که این موضوع را از رئیس جمهور پیگیری کنیم تا در بودجه سال بعد نیز دیده گردد.

در سرانجام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از کوشش برای انبوه سازی قطار ملی اطلاع داد.

وی گفت: مایه افتخار است که در خدمت فراورینمایندگان داخلی قطعات مترو هستیم چرا که پروژه فراوری یک رام قطار متروی ملی به میانه راه رسیده است و امیدواریم تا دهه مبارک فجرامسال بتوانیم یک رام قطار فراوری ملی را عرضه کنیم.

وی با بیان این که کار ما محدود به فراوری یک قطار نیست و حتما انبوه سازی را دنبال می کنیم، توضیح داد: بر همین اساس در مجمع عمومی مترو مجوز انعقاد قرارداد با همین مجموعه ها را برای فراوری 105 واگن دریافت کردیم که در این مراسم تفاهم نامه های آن را با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی امضاء کردیم.

امام با تاکید بر این که امیدواریم قطار ملی در همه کشور با استفاده از ظرفیت چهار کارخانه واگن سازی دنبال گردد تا شاهد فراوری قطار ملی باشیم گفت: قرارداد ساخت 2000 واگن قرار بود از طریف فاینانس پیگیری گردد، اما به واسطه تحریم ها می توان این فرصت را به شرکت های داخلی داد و از ظرفیت آن ها استفاده کرد. امیدواریم با حمایت های دولت های داخلی، بتوانیم این 2000 واگن را داخلی سازی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 203

به "داخلی سازی 85 درصدی واگن های مترو تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داخلی سازی 85 درصدی واگن های مترو تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید