خبرنگاران برف و کولاک محورهای شمالی دامغان به استان مازندران را مسدود کرد

به گزارش مجله گذر عمر، سمنان- خبرنگاران- رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دامغان گفت: محور ارتباطی دیباج به گلوگاه و محور دامغان به کیاسر به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود شد.

خبرنگاران برف و کولاک محورهای شمالی دامغان به استان مازندران را مسدود کرد

حسین ابوطالبی شامگاه آدینه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: بارش برف و کولاک شدید از عصر امروز در محورهای شمالی دامغان شروع و موجب بسته شدن محورهای شمالی شهرستان شد.

وی افزود: بارش برف شدید در محورهای شمالی شهرستان علاوه بر مسدود کردن محورها، فرایند تردد در دیگر حوزه های برف گیر دامغان را نیز با کندی روبرو نموده است.

ابوطالبی توضیح داد: تردد در محور گردنه آهوان در جهت دامغان- سمنان فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است و هم اکنون، گشت های راهداری در محورهای مذکور در حال اجرا وظیفه و خدمت رسانی هستند.

وی اعلام نمود: نمک پاشی و استفاده از خودروهای برف روب برای کنارزنی برف در جاده های اصلی و خدمت رسانی به مسافران در راه مانده در گردنه های خطرناک محورهای دامغان از اقدام های در حال اجرا است.

ابوطالبی ادامه داد: باتوجه به پیش بینی کاهش دما در روزهای پایانی سال 99 و احتمال کولاک شدید، مردم تا جای ممکن از تردد غیرضروری بپرهیزند.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دامغان گفت: چنانچه مسافران قصد سفر یا عبور از مناطق سردسیر و برف گیر را دارند، زنجیرچرخ، لباس گرم و تغذیه کافی، به همراه داشته باشند و با سوخت کامل خودرو در این مناطق تردد نمایند.

به گزارش خبرنگاران، شهرستان دامغان دارای 965 کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی می باشد که 88 درصد آن آسفالت و بقیه خاکی است، از این میزان 300 کیلومتر جاده برف گیر در حوزه شهرستان دامغان شناسایی شده است.

مردم قبل از سفر برای اطلاع از شرایط جاده ها، می توانند به پایگاه اینترنتی www.141.ir مراجعه و یا با تلفن گویای 141 تماس بگیرند.

شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان، حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد.

زمستان بارش برف کولاک لغزندگی جاده ها مسدود شدن جاده های برفی بارش برف در جاده ها راهداری امدادرسانی راهداران برفروبی جاده ها برف روبی جاده ها راهداران راهداری ماشین آلات راهداری کندی تردد خودروها راهداری زمستانی

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 576

به "خبرنگاران برف و کولاک محورهای شمالی دامغان به استان مازندران را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برف و کولاک محورهای شمالی دامغان به استان مازندران را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید