خانه باتیک روستای تاریخی کندوان آماده بهره برداری است

به گزارش مجله گذر عمر، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، خانه باتیک روستای تاریخی کندوان آماده بهره برداری است.

خانه باتیک روستای تاریخی کندوان آماده بهره برداری است

احمد حمزه زاده اضافه نمود: در مراحل تکمیلی خانه باتیک کندوان اقداماتی مانند نصب ویترین های چوبی، دستگاه خشک کن باتیک، تامین انواع مهر اجرا شده و آماده بهره برداری به وسیله بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت چاپ باتیک در منطقه و ثبت اسکو به اسم شهر ملی صنایع دستی در این حوزه، ایجاد خانه باتیک در روستای تاریخی کندوان که همیشه مورد توجه و مقصد گردشگران واقع شده است در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

سرپرست پایگاه ملی روستای تاریخی کندوان هم با اشاره به بهسازی و نظارت مستمر بر کران های صخره ای روستای تاریخی کندوان گفت: این روستا به لحاظ معماری منحصر بفرد و دستکند از جمله آثار منحصر بفرد کشور و منطقه محسوب می گردد.

بیشتر بخوانیدروستای کندوان آذربایجان شرقی؛ تنها روستای صخره ای در ایران

امیر جدایی اضافه نمود: خانه های دستکند روستای تاریخی کندوان همه ساله پذیرای گردشگران بیشماری است که از جای جای دنیا برای تجربه یک شب زندگی در خانه های سنگی و سفر به اعماق تاریخ به این روستا سفر می نمایند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این روستای تاریخی در ابعاد ملی و بین المللی، حفاظت و صیانت از آن همیشه از اولویت های این اداره کل و پایگاه ملی میراث فرهنگی روستای کندوان است.

سرپرست پایگاه ملی روستای تاریخی کندوان گفت: در سالهای اخیر اداره کل میراث فرهنگی استان و پایگاه ملی این روستا در راستای جلوگیری از هرگونه آسیب به این روستا اقدامات لازم را در قالب بازسازی اضطراری انجام داده است.

جدایی ادامه داد: در ادامه عملیات اجرایی در این روستای تاریخی و منحصر بفرد، دیواری حائل به طول 25 متر در انتهای روستا در راستای جلوگیری از ریزش سنگ اجرا شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 806

به "خانه باتیک روستای تاریخی کندوان آماده بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه باتیک روستای تاریخی کندوان آماده بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید