حمله به ویندوز با تماس های تلفنی فریبنده

به گزارش مجله گذر عمر، حملات فیشینگ برای فریب کاربران و وادار کردن آنها به نصب بدافزارهای خطرناک امروزه به شیوه هایی خلاقانه و حتی با استفاده از تماس های تلفنی انجام می گردد.

حمله به ویندوز با تماس های تلفنی فریبنده

گروهی از هکرها با تماس تلفنی با افراد مختلف مدعی می شوند آنها ناخواسته به عضویت یک سرویس پخش ویدئو و فیلم درآمده اند و اگر تمایل به لغو عضویت خود در این سرویس دارند باید به یک شماره دیگر زنگ بزنند.

در صورتی که افراد به این شماره زنگ بزنند، دستورالعملی برای آنها قرائت می شوند که نتیجه آن نصب بدافزاری موسوم به بازا لودر بر روی رایانه های اشخاص است.

این بدافزار بعد از نصب به هکرها امکان می دهد تا در آینده باز هم بدافزارها و باج افزارهای مختلفی را بر روی رایانه های افراد قربانی نصب و اطلاعات آنها را سرقت نموده یا فایل های رایانه ای آنها را قفل نموده و سپس درخواست باج نمایند. یکی از باج افزارهایی که بعد از نصب بازا لودر بر روی رایانه های افراد قربانی نصب می گردد ریوک نام دارد که بسیار مخرب است.

محققان شرکت امنیتی پروف پوینت می گویند علاوه بر تماس های تلفنی از روش ارسال ایمیل های فیشینگ نیز برای فریب کاربران استفاده می گردد. در این روش ده ها هزار ایمیل فیشینگ از سوی شرکتی که براوو مووزیز نامیده می گردد و یک شرکت قلابی پخش ویدئوی اینترنتی است برای کاربران ارسال می گردد.

در این ایمیل ها نیز ادعا شده کاربران ناخواسته عضو خدمات این شرکت شده اند و برای لغو درخواست عضویت باید با شماره ای تماس بگیرند تا نحوه لغو عضویت شرح داده گردد. در غیر این صورت هر ماه 40 دلار از حساب افراد کسر می گردد. در تماس با شماره یادشده نیز به جای شرح فرایند لغو عضویت فرایند نصب بدافزار بازا لودر طی می گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 726

به "حمله به ویندوز با تماس های تلفنی فریبنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به ویندوز با تماس های تلفنی فریبنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید