جاذبه های گردشگری در سفر زمینی تهران اهواز

به گزارش مجله گذر عمر، همین موضوع باعث شده تا بسیاری از گردشگران اقدام به خرید بلیط تهران اهواز زمینی نمایند. به این ترتیب می توانند در طول جهت از جاذبه های مختلف گردشگری تماشا نمایند. در ادامه شما را با بعضی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در سفر زمینی تهران اهواز آشنا خواهیم کرد.

جاذبه های گردشگری در سفر زمینی تهران اهواز

انتخاب راستا تهران اهواز

از تهران تا اهواز حدود هزار کیلومتر فاصله است. بد نیست بدانید که می توانید از سه روش مختلف خودتان را از تهران به اهواز برسانید. هر راستا را که انتخاب کنید، جاذبه های گردشگری آن برایتان متفاوت خواه بود. در ادامه شما را با راستاهای تهران اهواز آشنا خواهیم کرد.

راستا اول

راستا اول برترین و سریع ترین راستا به شمار میرود. در این راستا از تهران به سمت قم حرکت می کنید. از قم خودتان را به بروجرد می رسانید. در بروجرد می توانی دسری به تپه چغا بزنید و سپس به سراغ تنگه کپرگه بروید. بازار بروجرد نیز بسیار تماشای است. سپس راستا را به سمت خرم آباد ادامه می دهید.

کمی کباب خوشمزه لرستان را نوش جان می کنید و سری به فلک الفلاک می زنید. خب لرستان و خرم آباد هم که سرزمین آبشارهای ایران است. پس نباید تماشای آبشارهای زیبای این استان را از دست دهید.

راستا را به سمت دزفول و شوشتر ادامه می دهید. می توانید در این منطقه سری به سازه های آبی شوشتر بزنید و با تاریخ ایران بیشتر آشنا شوید. در طول راستا می توانید در هر شهر یک یا دو روز اقامت هم داشته باشید.

حتی بسیاری از مسافران به صورت مستقیم بلیط تهران اهواز را تهیه نمی نمایند تا در هر شهر اقامتی کوتاه داشته باشند و از جاذبه های گردشگری مهم آن تماشا نمایند. در نهایت نیز به اهواز خواهید رسید. این راستا حدود 800کیلومتر طول دارد.

راستا دوم

راستا دوم تهران به اهواز از نظر جاذبه های گردشگری هیچ کم از راستا اول ندارد. این راستا تا قم یکسان است؛ اما اینبار راستا را به سمت کاشان ادامه می دهید. چند ساعتی در کاشان می توانید استراحت کنید و سری به باغ فین بزنید.

سپس خودتان را به نیاسر برسانید و از جاهای تماشای آن لذت ببرید و کمی گلاب اعلا تهیه کنید. سپس راستا را به سمت اصفهان ادامه می دهید. اصفهان که دیگر نیازی به شرح ندارد. نصف دنیا را در خود جای داده است و بی نهایت جای تماشای دارد.

حداقل می توانید نهار را در اصفهان بریونی نوش جان کنید و سری به زاینده رود و 33پل بزنید. سپس دوباره به دل جاده بزنید و راستا را به سمت ایذه ادامه دهید. سد ایذه نیز در طول راستا جایی عالی برای استراحت و اتراق به شمار میرود. کنار این سد می توانید اتراق کنید و قایق بگیرید تا به دل آب بزنید.

به این ترتیب سفری عجیب و خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد. در نهایت از سمت شرق به اهوا وارد خواهید شد. این راستا طول بیشتری دارد و باید حدود 960کیلومتر در راه باشید. به همین دلیل بسیاری چند روزی را در اصفهان اقامت می نمایند تا هم طول راستا را احساس ننمایند و از زیبایی هر شهر جرعه ای بنوشند.

راستا سوم

آغاز راستا سوم با دو راستا قبلی تفاوت دارد. یعنی به جای آنکه از تهران به سمت قم حرکت کنید، می توانید خودتان را به ساوه برسانید. در ساوه کمی انار شیرین و خوش رنگ تهیه کنید و راستا را مستقیم به سمت همدان ادامه دهید. همدان به نوبه خود یک شهر بسیار تاریخی و مهم به شمار میرود.

می توانید در شهر همدان از غار علیصدر تماشا کنید، یک شب را در آن بمانید و سپس راستا را به سمت خرم آباد ادامه دهید. توجه داشته باشید که از خرم آباد، راستا سوم با راستا اول یکسان خواهد بود.

اگر کمی اهل ماجراجویی هستید و به طول راستا اهمیت نمی دهید، می توانید بعد از همدان سری به تویسرکان بزنید و کمی گردوی عالی سوغات خریداری کنید. بعلاوه در فاصله همدان تا خرم آباد، تا نزدیکی کرمانشاه خواهید رفت. پس چه بهتر که سری به کرمانشاه بزنید و از جاهای تماشای آن نیز بازدید کنید.

با کمی ماجراجویی و لذت بردن از راستا، راستا سوم راستای عالی برای ماجراجویان خواهد بود. اگر این راستا را انتخاب می کنید، به جای اقدام به خرید مستقیم بلیط تهران اهواز یا بلیط اهواز تهران، بلیط به شهرهای مختلف را تهیه کنید و در هر شهر مدتی اقامت داشته باشید.

در نهایت باید گفت با توجه به طولانی بودن راستا، بهتر است در هر شهر توقف کنید و مدتی اقامت داشته باشید، به این ترتیب سفرتان به سفری پربار و خاطره انگیز تبدیل خواهد شد که تا عمر دارید درباره آن صحبت می کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 985

به "جاذبه های گردشگری در سفر زمینی تهران اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری در سفر زمینی تهران اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید