برگزاری جشنواره محصولات و فرآورده های کنجدی در اردکان

به گزارش مجله گذر عمر، ایسنا/ رئیس فراکسیون گردشگری و نماینده مردم اردکان در مجلس از برگزاری جشنواره محصولات و فرآورده های کنجدی در اردکان اطلاع داد.

برگزاری جشنواره محصولات و فرآورده های کنجدی در اردکان

محمدرضا دشتی اردکانی در میان جمعی از فعالان گردشگری اردکان در محل خانه سلامت از اهتمام و حمایت از برگزاری جشنواره محصولات کنجدی که جز مهمترین سوغات اردکان است، اطلاع داد و گفت: این محصول و تنوع و کیفیت آن در اردکان قابلیت های زیادی برای جشنواره، موزه و یک نمایشگاه بزرگ را دارد که در این خصوص می توانیم از ظرفیت های مشابه در کشور استفاده کنیم.

وی در همین رابطه به بازدید اعضای فراکسیون از استان خوزستان و موزه مرکزی آن توضیح داد: اردکان و البته یزد نیز قابلیت دارا بودن موزه ای مرکزی را دارند و می توانیم از تجارب استان خوزستان نیز در این مورد استفاده کنیم و همانطور که ارده دزفول می تواند وجه مشترکی برای تبادل اطلاعات و داده ها در مورد محصولات کنجدی با اردکان باشد.

نماینده مردم اردکان ضمن دعوت از مسئولان این شهرستان برای اهتمام جدی در معرفی این ظرفیت قابل توجه اردکان اعلام نمود: همه ایران ظرفیت های نهفته زیادی دارد و باید در فرصت به جای مانده مسئولیت خود این ظرفیت های نهفته را به فرصت هایی برای رونق مالی و گردشگری تبدیل کنیم.

دشتی اردکانی در خاتمه از نگاه جامع مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تمام استان یزد تقدیر کرد و گفت: امیدواریم که بزودی با برگزاری این جشنواره در اردکان با بهبود شرایط کرونا بتوانیم بخشی از ظرفیت این مردم و دیار را به مردم ایران معرفی کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 982

به "برگزاری جشنواره محصولات و فرآورده های کنجدی در اردکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره محصولات و فرآورده های کنجدی در اردکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید