دیزاین ویلا باغ: باغ شاهزاده ماهان از نگاه گردشگران خارجی

به گزارش مجله گذر عمر، بهشتی در دل کویر اولین و دم دستی ترین توصیفی است که گردشگران خارجی نسبت به باغ شاهزاده ماهان بر زبان آورده اند.

دیزاین ویلا باغ: باغ شاهزاده ماهان از نگاه گردشگران خارجی

جهت دریافت خدمات دیزاین ویلا باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ شاهزاده ماهان کرمان در مقایسه با بسیاری از جاذبه های چند 100 ساله یا هزاران ساله ایران عمر چندانی ندارد؛ تازه در اواخر دوره قاجار ساخته شد و البته بخشی از آن هم نیمه کاره ماند، اما باز هم از چشم ها دور نماند و جهانگردان را مجاب کرد تا برای ملاقاتش به دل کویر بزنند.

تازگی نسبی بنای باغ موجب شده که سفرنامه های کلاسیکی درباره اش در دست نباشد. باغ شاهزاده تازه در دهه 50 خورشیدی ثبت ملی شد و در سال 1390 ثبت جهانی شد. از آن زمان بود که پای جهانگردان خارجی بیشتر به آنجا باز شد و گزارش های ریز و درشتی از آن ارائه دادند. در ادامه چند نمونه از آن ها را با هم مرور می کنیم.

جهانگرد ایتالیایی در شهریور 92 از این باغ زیبا در دل کویر گفته:

این باغ در کنار باغ هایی دیگر در شهرهای ایران در لیست باغ های ایرانی یونسکو جای گرفته است. جریان آب در میان باغ، گل ها و بویی که در فضا پیچیده، یادآور توصیفات هزار و یک شب است. مغازه کوچکی هم بالای باغ هست که مصنوعات زیبایی می فروشد.

مسافر بلژیکی در مهر 96 اینجا را بهشتی کوچک دانسته:

پس از رانندگی طولانی در بیابان، اینجا قدم زدیم که حس حضور در بهشتی زمینی را برایمان تداعی می کرد.

جهانگرد انگلیسی در بهمن 96 این باغ ایرانی دوست داشتنی را اینگونه توصیف نموده:

ما بیرون باغ، زیر درخت انار ناهار خوردیم و با قنات هایی که باغ را تغذیه می نمایند، آشنا شدیم. باغ شاهزاده نمونه راستین باغ ایرانی است. اگر پایین حوضچه های پلکانی و فواره هایش بایستید، منظره زیبا با موقعیت عکاسی فوق العاده ای خواهید داشت. ساختمانش ساده است و به خاطر مرگ حاکم وقت ناتمام مانده است. این مکان در اصل سال 1850 ساخته شد، اما یک جورهایی در دهه 1890 بازسازی شد.

شما می توانید از کنار حوضچه ها بالا روید یا در میان درختانش قدم بزنید و از فضای آرامش بخشش لذت ببرید. ما اینجا زیبایی گذشته ایران و مهمان نوازی حال مردم ایران را دیدیم.

مسافر آمریکایی در اردیبهشت 97 برای خستگی در کردن عصرانه بیرون از شهر کرمان آنجا را پیشنهاد نموده:

باغ ماهان با آن چنارهای بزرگ و جویبارهای طولانی اش مانند آن است که دارید در دریاچه دال در یکی از باغ های گورکانیان هند به سر می برید.

محیط باغ خنک و آرامش بخش است. ارزشش را دارد که یک ساعتی از کرمان رانندگی کنید و به آنجا بروید. تعدد و حجم فواره ها و حوضچه ها درست وسط بیابان شگفت انگیز است.

جهانگرد استرالیایی در خرداد 97 محیط باغ شاهزاده ماهان را دراماتیک توصیف نموده است:

ما هنگام غروب و در راه برگشت از بم از آنجا تماشا کردیم. آنچه بیش از هم به چشم می آید، طراحی اش است؛ پر از گل های رز بود و ویژگی برجسته اش آبشارهایی است که از سمت سازه سرازیر می شوند. برترین موقع ملاقات از آنجا زمانی است که رز ها شکفته باشند. اینجا یکی از 9 باغ ایرانی است که در لیست یونسکو ثبت شده است. در کل باغ پلکانی دوست داشتنی اش است؛ باغ با جویبارها و فواره هایی در وسط کویر بی آب و علف محیطی آرام را به وجود آورده است.

منبع: کجارو / tripadvisor.com
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1082

به "دیزاین ویلا باغ: باغ شاهزاده ماهان از نگاه گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزاین ویلا باغ: باغ شاهزاده ماهان از نگاه گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید