ایجاد 3فن بازار تخصصی در حوزه های مختلف
به گزارش مجله گذر عمر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری،فن بازارها در ایران در 2 نوع منطقه ای و تخصصی فعالیت می نمایند. فن بازارهای منطقه ای در حیطه جغرافیایی معین ایجاد شده اند و فعالیت ها و ماموریت های فن بازار ملی را در استان ها اجرایی می نمایند.
مجریان کار هم شهرک های صنعتی استان، پارک علم و فناوری یا جهاد دانشگاهی استان ها هستند.
فن بازارهای منطقه ای عملیات اصلی خود را به وسیله کارگزاران خصوصی تحت نظارت خود انجام می دهند.
اما فن بازارهای تخصصی بر اساس اولویت های الف فناوری در نقشه جامع علمی کشور ایجاد می شوند و حوزه های مختلفی چون فناوری هوافضا، اطلاعات و ارتباطات، هسته ای، نانو و میکرو، نفت و گاز، زیست فناوری، زیست محیطی و نرم و فرهنگی را دربر می گیرند.
در حال حاضر هم 3 فن بازار سلامت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهر هوشمند با همکاری شهرداری تهران و فن بازار تخصصی گاز با همکاری شرکت ملی گاز ایران ایجاد شده است. دیگر حوزه های فناورانه هم به زودی فن بازار تخصصی خود را خواهند داشت.
بر اساس آخرین آمارهای موجود در حال حاضر 26 هزار و 620 کاربر، 4 هزار و 329 شرکت و 14 هزار و 41 محصول در فن بازار ملی ایران به ثبت رسیده است.
منبع: خبرگزاری مهر