انتخابات 2020 آمریکا؛ ثبت رکورد تاریخی هزینه های تبلیغات

به گزارش مجله گذر عمر، براساس گفته های تحلیل گران حوزه تبلیغات انتخاباتی، هزینه های برآوردشده برای انتخابات 2020 آمریکا، رکوردی تازه در تاریخ برگزاری انتخابات در این کشور محسوب می گردد.

انتخابات 2020 آمریکا؛ ثبت رکورد تاریخی هزینه های تبلیغات

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

با توجه به داده های منتشرشده از سوی سایت مشاوران تجزیه و تحلیل تبلیغات، هزینه های تبلیغاتی کارزارهای انتخاباتی 2020 منتهی به پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رکورد سرمایه گذاری های تبلیغاتی را در تاریخ انتخابات آمریکا می شکند.

آنگونه که شواهد نشان می دهد، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا و نامزد ریاست مجدد کاخ سفید، از حزب جمهوریخواهان، نسبت به رقیب دمکرات خود جو بایدن در رقابت های انتخاباتی هزینه کمتری سرمایه گذاری نموده است.

در حالی که پیش بینی ها حاکی است روز انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (13 آبان)، بایدن، معاون ریاست جمهوری پیشین دو برابر تاجر مونارنجی کاخ سفید هزینه صرف تبلیغات تلویزیونی نموده باشد.

استراتژی هزینه ترامپ و بایدن

به گفته جان لینک معاون سایت تجزیه تحلیل تبلیغات، از اول سپتامبر (11 شهریور) تیم ترامپ تصمیم گرفته که بودجه تبلیغاتی را در چندین ایالت غربی مرکزی و مناطقی دیگر چون پنسیلوانیا (در شمال شرق) که در سرنوشت انتخابات بسیار تاثیرگذار هستند، به طور کامل یا تا حد زیادی کاهش دهد.

این در حالی است که در سال 2016، ترامپ پیروزی غافلگیرکننده خود در برابر هیلاری کلینتون را به لطف همین چند ایالت به دست آورد، ایالاتی که در حال حاضر براساس نظرسنجی ها در آنها از بایدن عقب افتاده است.

براساس اطلاعات سایت تحلیل گران تبلیغات، در ایالت اوهایو، دولتمرد جمهوریخواه 7،8 میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی ماه سپتامبر پیش بینی نموده بود که تنها 302 هزار دلار از آن را هزینه کرد.

اما در عوض، بایدن که 1،3 میلیون دلار برای تبلیغات اوهایو در ماه سپتامبر درنظر گرفته بود، تمام آن مبلغ را خرج کرد.

تیم تبلیغاتی ترامپ می توانست قسمتی از هزینه های تبلیغاتی را برای ایالت های جنوبی دیگر مانند جورجیا و به ویژه فلوریدا که جزء ایالت های آونگی و ایالتی سرنوشت ساز در کارزارهای انتخاباتی است، مصرف کند.

ایالات آونگی، ایالاتی هستند که به طور نوسانی در انتخابات گاهی به دمکرات ها و گاهی به جمهوریخواهان رأی داده اند

بایدن که نسبت به رقیب خود دیدارهای عمومی کمتری داشته است، برعکس، نقشه هزینه کرد خود را به ایالت هایی چون جورجیا گسترش داده که که طبق تحلیل سایت سیاسی رئال کلیرپالیتیکس جزء ایالت های آونگی است، اما از قدیم در اولویت نبوده و از انتخابات سال 1992 به این سو، به دمکرات ها رأی نداده است.

حال باید دید آیا این نحوه هزینه کرد، تاکتیکی هوشمندانه از سوی ترامپ است که بنا به ادعای خود لزومی به هزینه کردن در این ایالت ها نمی بیند یا نشانه ای از سرانجام مبارزه طلبی های اوست؟

در هرصورت، به عقیده جان لینک این اقدام او راهبردی پرمخاطره است.

انتخابات 2020؛ رکورددار هزینه تبلیغات

لینک در ادامه شرح می دهد که پخش تلویزیونی تبلیغات بخصوص از کانال های رسانه ای، قوی ترین وسیله برای تاثیرگذاری تبلیغات انتخاباتی است که این امکان را به کمپین ها می دهد تا پیغام های خود را به رأی دهندگان مردد در انتخابات انتقال دهند.

مسئله هزینه کلی تبلیغات است؛ بنابر پیش بینی های تحلیلگران تبلیغاتی، کمپین های انتخاباتی و هواداران کاندیداها مبلغی تاریخی بین 2،750 و 2،800 میلیون دلار برای انتخابات سوم نوامبر در تبلیغات هزینه نموده اند، مبلغی که ممکن است اثربخش هم نباشد.

این ارقام رکوردی تاریخی در جریان انتخابات مقدماتی دمکرات ها محسوب می گردد. انتخاباتی که در آن مایکل بلومبرگ میلیاردر، هزینه های بسیار زیادی را سخاوتمندانه برای تامین بودجه مبارزات شکست خورده خود صرف نموده بود.

یورونیوز در ماه فوریه (بهمن ماه) در گزارشی نوشت: آنالیز نشریه فوربس بر پایه فهرست املاک و مستغلات، اطلاعات دارایی های اقتصادی و نیز حقوق بازنشستگی نشان می دهد، مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک با ثروت خالص 56.1 میلیارد دلاری در صدر رتبه بندی 8 نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اساس ثروت قرار گرفته است. مایکل بلومبرگ مالک شرکت بلومبرگ است که در زمینه فراوری، انتشار و تحلیل داده های اقتصادی دنیا فعالیت می نماید. او در فاصله سال های 2002 تا 2013 شهردار نیویورک بود و اخیرا خود را به عنوان نامزد دارای گرایش سیاسی دموکرات مطرح نموده است.دونالد ترامپ که از نظر ثروت دومین نامزد ثروتمند انتخابات 2020 آمریکاست، تنها معادل 5.5 درصد آقای بلومبرگ ثروت دارد. همچنین به گزارش روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت در ویژه نامه آخر هفته خود، بلومبرگ در کنار صرف هزینه های انتخاباتی برای حزب دمکرات، در حال حاضر در کشورهای دیگر هزینه های هنگفتی برای کنار زدن دونالد ترامپ و به قدرت رساندن جو بایدن خرج می نماید.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 297

به "انتخابات 2020 آمریکا؛ ثبت رکورد تاریخی هزینه های تبلیغات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات 2020 آمریکا؛ ثبت رکورد تاریخی هزینه های تبلیغات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید