ارتقای رتبه آذربایجان شرقی در حوزه فضای کسب وکار به صندلی چهارم کشوری

به گزارش مجله گذر عمر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره با اشاره به ارتقای رتبه استان در حوزه فضای کسب وکار به صندلی چهارم کشور و همچنین موفقیت های استان در حوزه فضای کسب وکار و صادرات، گفت: این موفقیت ها در شرایط سخت تحریم ها به دست آمده و باید برای افکار عمومی اطلاع رسانی گردد.

ارتقای رتبه آذربایجان شرقی در حوزه فضای کسب وکار به صندلی چهارم کشوری

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، در این خصوص اظهار کرد: سال جاری صادرات استان هم 42 درصد رشد داشته و ده ها پروژه نیز به بهره برداری رسیده است که همه این موفقیت ها در شرایط سخت ناشی از تحریم های اقتصادی به دست آمده است.

وی، با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه، گفت: متأسفانه عده ای رصد می نمایند تا خبر بدی از استان منتشر گردد و آن را پررنگ نمایند؛ در حالی که باید موفقیت ها را هم ببینیم و برای مردم بیان کنیم که چه کارهایی صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی به وجود بعضی مسائل در حوزه فضای کسب وکار استان اشاره نمود و گفت: در حال حاضر از فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری رضایت کامل نداریم و در بعضی بخش ها گره هایی وجود دارد که برای گگرددن آنها ماه ها زمان صرف می گردد.

وی با بیان این که برای ارتقای فضای کسب وکار باید این مسائل حل گردد، اضافه نمود: خوشبختانه مجموعه مدیران اجرایی استان همواره و در همه حال نسبت به پشتیبانی و تسهیل امور سرمایه گذاران آماده و جوابگو هستند و باید بدنه کارشناسی ادارات هم با کارآمدی بیشتری در این زمینه فعال باشند.

پورمحمدی تأکید کرد: راه اندازی پنجره واحد کسب وکار، معرفی پروژه های سرمایه گذاری و تسهیل فرایند صدور مجوزها از کارهای مهمی است که باید برای ارتقای فضای کسب وکار استان انجام گردد.

در این جلسه گزارش مسائل و مسائل صنعت دارویی استان توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، گزارش عملکرد هسته های کلیدی جذب و مدیریت منابع اقتصادی و فضای کسب وکار توسط مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و گزارش عملکرد پروژه های اقتصاد مقاومتی تا نیمه سال 99 توسط معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه شد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، همچنین مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری، روستایی و عشایری، آمایش و محیط زیست استان و بعضی از موارد بودجه ای استان آنالیز و به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 333

به "ارتقای رتبه آذربایجان شرقی در حوزه فضای کسب وکار به صندلی چهارم کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای رتبه آذربایجان شرقی در حوزه فضای کسب وکار به صندلی چهارم کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید