آموزش 10 روش حل مشکل عدم اتصال اسکایپ

به گزارش مجله گذر عمر، بعضی از کاربران مشکل عدم اتصال اسکایپ را در مراحل اولیه کار با این برنامه، تجربه می نمایند. با توجه به این که این برنامه جز معدود اپلیکیشن های غیرفیلتر است، کاربران آن روز به روز در حال افزایش هستند؛ بنابراین حل مسائل مربوط به فعال کردن آن از ضرورت بالایی برخوردار است.

آموزش 10 روش حل مشکل عدم اتصال اسکایپ

از این رو اگر نمی توانید اسکایپ را فعال کنید یا در اتصال آن به اینترنت پیروز نبودید؛ تعدادی از مراحل عیب یابی وجود دارد که می توانید برای آنالیز مشکل و را هاندازی دوباره این برنامه به کار بگیرید.

در ادامه این عنوان بعضی از مهمترین دلایل این اتفاق را با هم آنالیز می کنیم.

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • چرا اسکایپ کار نمی نماید؟
    • مرحله اول: رمز عبور خود را بازنشانی کنید
    • مرحله دوم: آنالیز کنید که آیا مشکل از اسکایپ است یا خیر
    • مرحله سوم: اتصال شبکه خود را آنالیز کنید
    • مرحله چهارم: آنالیز تنظیمات میکروفون
      • استفاده از اسکایپ در کامپیوتر
      • تنظیم میکروفون گوشی برای اسکایپ
    • مرحله پنجم: یک تماس آزمایشی در اسکایپ برقرار کنید
    • مرحله ششم: اسکایپ را دوباره نصب کنید
    • مرحله هفتم: درایو های دستگاه را به روز کنید
    • مرحله هشتم: آنالیز کنید که میکروفون کار می نماید
    • مرحله نهم: صدای سیستم را آنالیز کنید

چرا اسکایپ کار نمی نماید؟

دلایل مختلفی برای اجرا نشدن این برنامه وجود دارد. از آنجایی که اسکایپ محیط بسیار خوبی برای برقراری تماس های تلفنی و ویدیویی است، تجربه عدم اتصال در زمان تماس بسیار ناخوشایند به نظر می رسد.

در این حالت ممکن است مشکل از میکروفون یا مسئله ای در تنظیمات صوتی شما وجود داشته باشد، بنابراین شما نمی توانید صدای طرف مقابل را بشنوید یا طرف مقابل نمی تواند صدای شما را بشنود.

شاید به دلیل فراموشی رمز عبور، نمی توانید وارد اسکایپ شوید. با این حال، دلیل دیگر می تواند این باشد که بلندگو های خارجی یا میکروفون شما دیگر کار نمی نمایند و باید سخت افزار تازهی تهیه کنید. حتی مشکل می تواند از جانب خود نرم افزار باشد.

  • 8 گجت جالب و شدیدا کاربردی برای لذت بردن از دورکاری

صرف نظر از دلیل مشکل، تعداد انگشت شماری راه حل برای امتحان کردن وجود دارد که در ادامه آن ها را آنالیز کردیم. حتی اگر قبلاً بعضی از این مراحل را دنبال نموده اید، آن ها را به ترتیبی که در اینجا می بینید دوباره انجام دهید.

مرحله اول: رمز عبور خود را بازنشانی کنید

اگر نمی توانید وارد اسکایپ شوید رمز عبور خود را بازنشانی کنید.

به وسیله صفحه بازیابی حساب کاربری مایکروسافت می توانید مراحل بازنشانی رمز عبور اسکایپ خود را طی کنید. آدرس ایمیلی را که هنگام ثبت نام برای اولین بار استفاده کرد ه اید؛ وارد کنید و سپس دستورالعمل های موجود را دنبال کنید تا بتوانید رمز عبور تازه دریافت کنید و مجددا وارد شوید.

در بعضی مواقع با این کار می توانید مشکل عدم اتصال در تماس های ویدیویی و تلفنی را برطرف کنید. علاوه بر این در صورت تمایل می توانید یک حساب کاربری کاملاً تازه در اسکایپ ایجاد کنید.

مرحله دوم: آنالیز کنید که آیا مشکل از اسکایپ است یا خیر

در بعضی مواقع مسائل مربوط به سرور های برنامه موجب عدم برقراری تماس ها می گردد. در این حالت بهتر این است که ببینید آیا دیگران نیز برای اتصال مشکل دارند یا خیر.

اگر این موضوع مربوط به برنامه باشد، نمی توانید اقدامی برای برطرف آن انجام دهید تا زمانی که سرور به شما اجازه دسترسی بدهد.

برترین راه برای آنالیز اینکه آیا اسکایپ از کار افتاده یا مسائلی در سرویس پیام رسانی خود دارد، آنالیز شرایط اسکایپ () است. در این صفحه می توانید پیام هایی که در خصوص بروز مسائل مختلف داده می گردد را مطالعه کنید.

کار دیگری که می توانید برای عیب یابی این مشکل انجام دهید این است که شرایط Skype را در آنالیز کنید تا ببینید آیا کاربران دیگر نیز گزارش می دهند که برنامه قطع است یا مشکل اتصال دیگری دارد.

اگر هر یک از وب سایت ها مسئله ای را نشان می دهد، به احتمال زیاد به این معنی است که شما تن ها کسی نیستید که نمی توانید از اسکایپ بهره ببرید. فقط یک ساعت یا کمی بیشتر صبر کنید و دوباره امتحان کنید.

مرحله سوم: اتصال شبکه خود را آنالیز کنید

بدیهی ترین ایرادی که ممکن است وجود داشته باشد، عدم اتصال به اینترنت یا ضعیف بودن شبکه است. اگر به شبکه دسترسی نداشته باشید اسکایپ کار نمی نماید.

برای حل این مشکل روتر خود را مجددا راه اندازی کنید یا در خصوص مسائل مربوط به شبکه تحقیق کنید.

در بعضی مواقع ممکن است امکان دسترسی به سایر سایت ها وجود داشته باشد اما اسکایپ به خوبی کار نکند. در این حالت مشکل مربوط به پهنای باند است. اگر چندین نفر دیگر در شبکه شما وجود دارند که همزمان از اینترنت استفاده می نمایند، فعالیت را در آن دستگاه ها متوقف یا متوقف کنید و سپس ببینید آیا Skype دوباره آغاز به کار می نماید یا خیر.

مرحله چهارم: آنالیز تنظیمات میکروفون

اگر نمی توانید صدای تماس گیرندگان دیگر را بشنوید، دوباره آنالیز کنید که منابع صوتی دیگر، مانند ویدیوی YouTube به درستی کار می نماید یا خیر. چنانچه مشکل از میکروفون باشد، می توانید به وسیله گام های زیر مشکل را در کامپیوتر یا موبایل برطرف کنید.

استفاده از اسکایپ در کامپیوتر

اگر از اسکایپ در رایانه استفاده می کنید، برنامه را باز کنید و روی کلید Alt ضربه بزنید تا بتوانید منوی اصلی را ببینید. سپس به Tools > Audio & Video Settings بروید.

  • تنظیمات صوتی و تصویری اسکایپ با باز بودن این تنظیم امکان پذیر است. در این حالت به ناحیه صدا در زیر میکروفون توجه کنید. همانطور که صحبت می کنید، باید ببینید که نوار روشن می گردد.
  • اگر میکروفون با اسکایپ کار نمی نماید، منوی کنار میکروفون را انتخاب کنید و ببینید آیا گزینه های دیگری وجود دارد یا خیر.ممکن است دستگاه اشتباهی را انتخاب نموده باشید.
  • اگر میکروفون دیگری برای انتخاب وجود ندارد، مطمئن شوید که میکروفون به برق وصل است. در ن هایت میکروفون را از برق بکشید و دوباره آن را وصل کنید.
  • برای آنالیز صدا در اسکایپ، مطمئن شوید که از بلندگو های مناسب استفاده می کنید، تست صدا را در زیر گزینه Speakers انتخاب کنید.شما باید صدا را در هدست یا بلندگو های خود بشنوید.
  • اگر هنگام پخش صدای نمونه چیزی نمی شنوید، مطمئن شوید که بلندگو ها یا هدفون شما تا انت ها به سمت بالا هستند (بعضی از هدفون ها دکمه های فیزیکی صدا دارند) و تنظیمات روی صفحه روی 10 باشد.
  • اگر صدا خوب است، منوی کنار بلندگو ها را دوبار آنالیز کنید و ببینید آیا گزینه دیگری برای انتخاب وجود دارد یا خیر، و سپس دوباره صدای نمونه را امتحان کنید.

تنظیم میکروفون گوشی برای اسکایپ

اگر از اسکایپ روی تبلت یا تلفن هوشمند خود استفاده می کنید، بلندگو ها و میکروفون شما در دستگاه شما تعبیه شده است و نمی توان آن را به صورت دستی تنظیم کرد. با این حال، در شرایط اسکایپ احتیاج به مجوز هایی برای اتصال میکروفون دارد که در صورت عدم تنظیم، اتصال میکروفون شما با مشکل روبرو خواهد شد.

اگر از iPhone یا iPad استفاده می کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد برنامه تنظیمات شوید.
  • به قسمت اسکایپ بروید و روی آن ضربه بزنید.
  • مطمئن شوید که گزینه Microphone روشن است (حباب سبز است) تا Skype بتواند به میکروفون دستگاه شما دسترسی داشته باشد.
  • اگر از قبل سبز نشده است، فقط روی دکمه سمت راست ضربه بزنید.

دستگاه های اندرویدی می توانند به صورت زیر به اسکایپ دسترسی داشته باشند:

  • Settings و سپس Apps را باز کنید.
  • Skype و سپس Permissions را پیدا نموده و باز کنید.
  • روی Microphone ضربه بزنید و سپس Allow only هنگام استفاده از برنامه را انتخاب کنید.
  • و سپس Permissions را پیدا نموده و باز کنید. روی Microphone ضربه بزنید و سپس Allow only هنگام استفاده از برنامه را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: یک تماس آزمایشی در اسکایپ برقرار کنید

اکنون که مطمئن شدید؛ سخت افزار در اسکایپ روشن و فعال است، نوبت به برقراری تماس صوتی آزمایشی می رسد. تماس آزمایشی تأیید می نماید که می توانید به وسیله بلندگو ها و بعلاوه به وسیله میکروفون صحبت کنید.

شما می شنوید که سرویس تست با شما صحبت می نماید و سپس به شما فرصتی داده می گردد تا پیامی را ضبط کنید که می تواند برای شما پخش گردد. اگر در طول تست، صدا را نمی شنوید یا صدای ضبط شده برای شما پخش نمی گردد و به شما گفته می گردد که دستگاه ضبط صدا مشکل دارد، مراحل بالا را تکرار کنید تا مطمئن شوید سخت افزار کار می نماید و به درستی تنظیم شده است.

مرحله ششم: اسکایپ را دوباره نصب کنید

اگر اسکایپ حتی پس از انجام تمام این مراحل عیب یابی کار نمی نماید و قطعاً مشکل از خود سرویس نیست (مرحله 2)، برنامه را به طور کامل حذف کنید و دوباره اسکایپ را دانلود کنید.

هنگامی که اسکایپ را حذف و دوباره نصب می کنید، اساساً برنامه و تمام اتصالات آن را با دوربین و میکروفون خود بازنشانی می کنید، که باید همه مسائل را حل نماید.

شما بعلاوه تازهترین نسخه موجود را دریافت می کنید که می تواند هر چیزی را که در وهله اول باعث ایجاد مشکل شده است را برطرف کند. با این حال، ممکن است مجبور شوید یک بار دیگر مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید تا مطمئن شوید که تنظیمات تازه به درستی ست شده اند.

مرحله هفتم: درایو های دستگاه را به روز کنید

اگر تا این مرحله مسائل برطرف نشده باشد، باید سیستم خود را از نظر سخت افزاری آنالیز کنید.

به طور خاص، اگر از Skype در ویندوز استفاده می کنید، درایور دستگاه را در خصوص وب کم و کارت صدا آنالیز کنید. اگر مسئله ای در هر یک از آن ها وجود داشته باشد، دوربین و یا صدای شما در هیچ برنامه دیگری کار نمی نماید و ممکن است لازم باشد درایور های خود را به روز کنید.

مرحله هشتم: آنالیز کنید که میکروفون کار می نماید

اگر در نهایت میکروفون شما هنوز کار نمی نماید، آن را با تست آنلاین میکروفون تست کنید. اگر به شما اجازه نمی دهد در آنجا هم صحبت کنید، احتمالاً میکروفون شما دیگر کار نمی نماید.

با فرض اینکه میکروفون خارجی باشد، جایگزین کردن میکروفون در این مرحله ایده خوبی خواهد بود. در غیر این صورت می توانید یک میکروفون تازه بخرید.

مرحله نهم: صدای سیستم را آنالیز کنید

اگر صدا را در جای دیگری نمی شنوید، مثلاً از وب سایت ها یا صدا های سیستم، و بلندگو ها وصل هستند (اگر خارجی هستند)، و درایور های کارت صدا به روزرسانی شد هاند، ببینید آیا سیستم عامل صدا را مسدود می نماید یا خیر.

منبع: شبکه چی
انتشار: 25 آبان 1402 بروزرسانی: 25 آبان 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1343

به "آموزش 10 روش حل مشکل عدم اتصال اسکایپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش 10 روش حل مشکل عدم اتصال اسکایپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید