آب شیرین کن سیراف ، جم پس از 14 سال دهه فجر سال جاری بهره برداری می گردد

به گزارش مجله گذر عمر، وزیر نیرو گفت: کوشش می گردد با انجام یک کار جهادی، در سایه یک برنامه ریزی منسجم و تخصیص اعتبار مناسب؛ آب شیرین کن سیراف - جم پس از 14 سال در دهه فجر سال جاری آماده افتتاح و بهره برداری می گردد.

آب شیرین کن سیراف ، جم پس از 14 سال دهه فجر سال جاری بهره برداری می گردد

علی اکبر محرابیان شامگاه شنبه در نشست جمع بندی سفر یک روزه خود به استان بوشهر در فرمانداری شهرستان دشتی اضافه کرد: تا به امروز 2هزار و 715 میلیارد تومان اعتباربرای اجرای پروژه آب شیرین کن سیراف - جم هزینه شده که از این مقدار یک هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: از محل اعتبارات تنش آبی نیز برای سالجاری 250 میلیارد تومان برای پروژه آب شیرین کن سیراف - جم مصوب شده که تا به امروز از این مبلغ 20 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

محرابیان ادامه داد: در شروع به کار دولت سیزدهم، وزارت نیرو اقدام به تهیه بانکی از پروژه های نیمه تمام و بعضا تعطیل شده کرد که آب شیرین کن سیراف - جم یکی از این پروژه ها بوده است.

وزیر نیرو توضیح داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته 70 میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه پروژه آب شیرین کن سیراف - جم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بعلاوه ساخت یک واحد آب شیرین کن برای شهر بَنَک شهرستان کنگان نیز طی یک سال مصوب شده که پس از مطالعات فنی، ظرفیت آن معین می گردد.

وزیر نیرو با اعلام این که برای افزایش ظرفیت یک ایستگاه 400 کیلوولت پنج سال زمان احتیاج است بیان کرد: عملیات اجرایی افزایش ظرفیت این ایستگاه در شهرستان کنگان امروز شروع شد و کوشش می گردد تا انتها امسال به بهره برداری برسد.

محرابیان با اعلام این که آنالیز های وزارت نیرو نشان می دهد یک سوم روستاهای استان بوشهر دچار تنش آبی هستند، گفت: در امسال با تخصیص اعتبار 750 میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای 348 روستای این استان، در آینده شاهد کاهش تنش های آبی این روستاها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در فاز نخست، 120 روستا در استان بوشهر مشمول این اعتبارات شدند و این پروژه ها امروز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز شنبه به منظور شروع عملیات اجرایی و بهره برداری از چند پروژه و بازدید از طرح های صنعت آب و برق به وسیله فرودگاه بین المللی خلیج فارس وارد استان بوشهر شد.

خبرنگاران بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1193

به "آب شیرین کن سیراف ، جم پس از 14 سال دهه فجر سال جاری بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب شیرین کن سیراف ، جم پس از 14 سال دهه فجر سال جاری بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید