4 اشتباه رایج هنگام خشک کردن مو که موهایتان را نابود می نماید

به گزارش مجله گذر عمر، می دانستید که انجام کار های نادرست در فرایند کلی خشک کردن مو (چه با استفاده از سشوار و چه بدون آن) می تواند باعث آسیب دیدگی مو ها گردد؟ در این مطلب خواهیم گفت که کدام کار ها هنگام خشک کردن مو ها به سلامتی آن ها صدمه می زنند.

4 اشتباه رایج هنگام خشک کردن مو که موهایتان را نابود می نماید

به گزارش سلامت، احتمالا می دانید که رنگ کردن مو ها و استفاده از ابزار های حرارتی برای حالت بخشی به مو ها می تواند به سلامتی مو ها آسیب برساند.

اما آیا می دانستید که انجام کار های نادرست در فرایند کلی خشک کردن مو ها نیز (چه با استفاده از سشوار و چه بدون آن) می تواند باعث آسیب دیدگی مو ها گردد؟ در ادامه این مطلب خواهیم گفت که کدام کار ها هنگام خشک کردن مو ها به سلامتی آن ها صدمه می زنند.

استفاده نادرستی از سشوار دارید

استفاده از بالاترین حرارت سشوار، نگه داشتن سشوار در فاصله نزدیک به سر یا خاموش نکردن سشوار پس از خشک شدن نسبتی موها، همگی جزو کار هایی هستند که می توانند پیوند ها و پروتئین های نهفته در مو ها را تخریب نمایند. همین اتفاق مستقیما مو ها را دچار شنمایندگی و ضعف می نماید و احتمال شکل گیری موخوره یا دوشاخه شدگی مو ها را افزایش می دهد. حالت ناپذیری، خشکی و کدرشدگی مو ها را هم باید به این موارد اضافه کنیم.

برای مقابله با این آسیب دیدگی، دمای سشوار را همواره باید در محدوده کم تا میانه قرار دهید، سشوا را حداقل 30 سانتی متر دور از مو ها نگه دارید و پس از خشک شدن نسبی مو ها حتما سشوار را خاموش کنید. استفاده از اسپری محافظ حرارتی قبل از روشن کردن سشوار هم ترفند خوبی برای محافظت از مو ها است.

حوله را روی مو ها فشار می دهید

فشار دادن حوله های زبر روی مو ها می تواند به کوتیکول مو ها آسیب برساند؛ بنابراین کسانی که هنگام خشک کردن مو ها عادت دارند حوله های زبر را روی مو ها فشار دهند، هم باعث وزشدگی مو ها می شوند و هم رطوبت طبیعی مو ها را از بین می برند.

کشیدن بیش ازحد مو ها با حوله نیز می تواند تار های مو را ضعیف کند؛ بنابراین سعی کنید که بیشتر آب جمع شده در مو ها را با دست بگیرید و سپس از یک حوله لطیف برای خشک کردن آن ها بهره ببرید.

در هوای سرد با مو های خیس از خانه خارج می شوید

اگر در تابستان با مو های خیس از خانه خارج شوید، مسئله ای برای سلامتی مو ها پیش نمی آید، اما انجام چنین کاری در هوای سرد پاییز و زمستان به هیچ وجه برای سلامتی مو ها خوب نیست، زیرا مو ها مانند پوست صورت و بدن در برابر آب وهوای سرد حساس هستند.

مو ها در این شرایط در برابر خشک شدن مقاومت می نمایند و برای مدت زمان طولانی تری در شرایط آسیب پذیر باقی می مانند و درنتیجه احتمال شنمایندگی و خشکی مو ها بیشتر می گردد. اگر برای ساعات طولانی با مو های خیس در هوای سرد و آزاد حضور داشته باشید، حتی ممکن است که مو ها یخ بزنند و بشنمایند.

مو ها را در حالت خیس شانه می کنید

از آنجا که تار های مو در حالت خیس بسیار ظریف هستند، به راحتی ممکن است که دچار شنمایندگی شوند؛ بنابراین برای شانه کردن مو ها ابتدا صبر کنید که تار های مو تا حدود زیادی خشک شوند.

اگر هم به خاطر جنس موهایتان باید آن ها را در حالت نسبتا خیس شانه کنید، باید از شانه های پهن دندانه برای این کار یاری بگیرید. اسپری های گره بازکن هم گزینه های خوبی برای شانه کردن مو های فرفری هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1148

به "4 اشتباه رایج هنگام خشک کردن مو که موهایتان را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 اشتباه رایج هنگام خشک کردن مو که موهایتان را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید