یو اس اس مونت ویتنی به دریای سیاه رفت

به گزارش مجله گذر عمر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا امروز دوشنبه در پیامی بیان کرد که ناو فرماندهی یو اس اس مونت ویتنی برای انجام عملیاتی مشترک با ناتو، به دریای سیاه رفت.

یو اس اس مونت ویتنی به دریای سیاه رفت

ناوگان ششم در بیانیه ای که در توییتر منتشر کرد، نوشته است: ناو یو اس اس مونت ویتنی از ناوگروه ناوگان ششم، حرکت خود را در جهت شمال به سمت دریای سیاه شروع نموده است تا با متحدان ما در منطقه و شرکای ما در ناتو عملیات برگزار کند.

پیشتر و در همین رابطه ناوگان ششم از برنامه های آمریکا جهت اعزام یک کشتی فرماندهی با افسران مقر فرماندهی ناوگان و نیروهای حمله و پشتیبانی نیروی دریایی ناتو به دریای سیاه، خبر داده بود اما تاریخ حرکت معین نشده بود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز طی سخنانی در همین رابطه گفت که اعزام کشتی های نظامی آمریکا به آب های دریای سیاه منجر به ایجاد ثبات در منطقه نشده و تنها کشورهای ساحلی دریای سیاه را به سمت اتخاذ سیاست های مقابله جویانه سوق خواهد داد.

لاوروف در مورد حضور نظامی آمریکا در دریای سیاه گفت: نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه اتفاقی تازه نیست. ایالات متحده پیش از این، بارها به صراحت اعلام نموده است که برای ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه احتیاج به ورود کشتی های نظامی خود به این آب ها دارد.

وی بعلاوه اضافه نمود: البته این اقدام چیزی به ثبات (منطقه) اضافه نمی کند. آمریکایی ها فعالانه در کوشش هستند تا کشورهای ساحلی دریای سیاه را که عضو ناتو هستند، به سمت اتخاذ چنین سیاست مقابله جویانه ای (در برابر روسیه) سوق دهند.

وزیر خارجه روسیه بعلاوه تاکید نمود که مسکو برای پاسخگویی به هرگونه تهدیدی که امنیت مرزهای این کشور را به خطر بیندازد، آمادگی کامل دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 925

به "یو اس اس مونت ویتنی به دریای سیاه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یو اس اس مونت ویتنی به دریای سیاه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید