گورخر تا حد مرگ زیر پا های ده ها کل یالدار له شد

به گزارش مجله گذر عمر، در جریان بزرگترین مهاجرت سالانه هزاران کل یالدار از حیات وحش تانزانیا به سمت حیات وحش کنیا و هنگام عبور از رودخانه یک گورخر زیر پا های کل های یالدار تا حد مرگ له شد.

گورخر تا حد مرگ زیر پا های ده ها کل یالدار له شد

به گزارش خبرنگاران، ویدئوی منتشر شده از این لحظه ده ها کل یالدار مستاصل را نشان می دهد که مشتاق بالا رفتن هرچه سریع تر از سواحل رودخانه بزرگ مارا هستند. در این بین یک گورخر نیز دیده می گردد که کوشش زیادی می نماید تا خود را بالا کشیده و از این شرایط خلاص گردد، اما پیروز نمی گردد.

اراده فوق العاده گوخر سبب می گردد که این حیوان راستا دیگری پیدا کند و هر چند بسیار خسته و ناتوان شده، اما توانست به ساحل امن برسد.

این یکی از بزرگترین مهاجرت های جهان و شگفتی های حیات وحش است که طی چند روز بیش از دو میلیون حیوان شامل کل یال دار و گورخر از پارک ملی سرنگتی در تانزانیا به سمت منطقه حفاظت شده ماسای مارا در کنیا حرکت می نمایند.

این حیوانات در طول سفر باید از رودخانه خطرناک مارا عبور نمایند که کلید بسیاری از مستندات در همین نقطه زده شده است. رود مارا در قاره آفریقا از کنیا و تانزانیا عبور می نماید و یکی از راستا های مهاجرت بعضی حیوانات وحشی است.

به غیر از عبور از رودخانه که ده ها کروکودیل ها در آنجا کمین نموده اند خطر شکار شدن به وسیله شیر ها و یوزپلنگ ها هم وجود دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 981

به "گورخر تا حد مرگ زیر پا های ده ها کل یالدار له شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "گورخر تا حد مرگ زیر پا های ده ها کل یالدار له شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورخر تا حد مرگ زیر پا های ده ها کل یالدار له شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید