کاشت زعفران در برج میلاد

به گزارش مجله گذر عمر، زعفران به عنوان یکی از نماد های هویتی ایران برای اولین بار در شهر تهران در زمین های برج میلاد به صورت آزمایشی کاشته شد و در آذر ماه 1400 به گل رسید.

کاشت زعفران در برج میلاد

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی برج میلاد گفت: طرح کاشت گیاه زعفران برای تنوع و توسعه فضای سبز مرکز، از سوی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران به برج میلاد ارائه و با همکاری عوامل فضای سبز برج میلاد اجرایی شد.

در حال حاضر و برای نخستین بار این طرح در برج میلاد به صورت آزمایشی در فضایی به وسعت 500 متر مربع اجرا شده و اولین مزرعه شهری زعفران، طلای سرخ ایران در نماد ملی مرکز به ثمر نشست.

بر اساس گفته گیاه شناس مجموعه، کاشت این گیاه در خاک تهران موفقیت آمیز بوده است. این گیاه علاوه بر گل های زیبای پاییزه و عطر بی نظیرش در زمان گلدهی به عنوان گیاهی با کمترین احتیاج آبی گزینه بسیار مناسبی برای پوشش سبز زمستانه در شهر تهران به شمار می رود.

با توجه به اینکه ایران کشوری با منابع آبی محدود است، تغییر رویکرد در فضای سبز شهری و حرکت به سمت ایجاد فضای سبز پایدار امری لازم است و برج میلاد تهران با درک این ضرورت و برای تحقق این مهم برنامه مدونی برای استفاده از گونه های بومی و سازگار با اکوسیستم شهر تهران و هویت بخشی به فضای سبز خود در پیش دارد و کاشت زعفران شروع این راه است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 972

به "کاشت زعفران در برج میلاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت زعفران در برج میلاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید